«Είμαι ανάμεσα σε δύο σχολές και έχω πελαγώσει». «Σε περίπτωση που δεν περάσω στην πρώτη μου επιλογή, τι άλλη εναλλακτική έχω;». «Η Θεσσαλονίκη πέφτει αρκετά μακριά από την πόλη μου και ίσως δυσκολευτώ οικονομικά». «Δεν ξέρω με τι ακριβώς θέλω ν’ ασχοληθώ. Πώς να πάρω μια τόσο σοβαρή απόφαση σε τόσο λίγο χρόνο; Και αν μετανιώσω;».
Πολλά τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί που ταλαιπωρούν τους υποψηφίους αυτή την περίοδο. Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι, πράγματι, μια σημαντική απόφαση. Είναι όμως από θέση ισχύος, όπως σημειώνει η Μαρίνα Ψιλούτσικου, Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος Personal Branding του ΟΠΑ (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Είναι ένα «πρόβλημα πολυτελείας». Και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται: Ως μια απόφαση που έχει μόνο καλές επιλογές.
«Οι μαθητές και οι μαθήτριες που κατάφεραν να συγκεντρώσουν βαθμολογία που επιτρέπει την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο, έχουν πετύχει τον στόχο τους και έχουν μπροστά τους μόνον καλές επιλογές», διευκρινίζει η κυρία Ψιλούτσικου.
Η ίδια επιστρατεύει την εμπειρία ετών που έχει με μαθητές αλλά και φοιτητές, και συγκεντρώνει πέντε πολύτιμες και ανακουφιστικές συμβουλές οι οποίες θα βοηθήσουν τους υποψηφίους να συμπληρώσουν με αυτοπεποίθηση το μηχανογραφικό τους:
- Ξεκινάμε από το σημαντικότερο κριτήριο: Τι σας αρέσει;
- Αποφύγετε να φορτώσετε την απόφασή σας με το «για πάντα». Είναι απόφαση για τα επόμενα 4 χρόνια, όχι για το υπόλοιπο της ζωής σας.
- Μην αποφασίσετε ανάλογα με τις βάσεις, δηλαδή τη γνώμη των άλλων. Όποιος συγκέντρωσε υψηλή βαθμολογία δεν είναι «αναγκασμένος» να διαλέξει τμήμα με αντίστοιχα υψηλή βαθμολογία.
- Σημαντικό κριτήριο είναι το πανεπιστήμιο που θα διαλέξετε και όσα μπορεί να προσφέρει συμπληρωματικά των γνώσεων. Ένα πανεπιστήμιο μπορεί να σας προσφέρει πολύ περισσότερες ευκαιρίες από τα ίδια τα μαθήματα και τις διαλέξεις.
- Μην αποφασίζετε με βάση τι έχει να σας δώσει η επιλογή, αλλά με βάση τι από αυτά που έχει να σας δώσει μπορείτε να αξιοποιήσετε. Για παράδειγμα, αν για να σπουδάσετε στο Χ πανεπιστήμιο που είναι σε άλλη πόλη από αυτήν που μένει η οικογένειά σας, χρειάζεται να δουλέψετε σε πλήρους απασχόληση θέση, τότε πολλά από όσα έχει να προσφέρει το πανεπιστήμιο, δεν μπορείτε να τα αξιοποιήσετε.
Βρείτε περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού στο καινούριο βίντεο που ανέβασε η Μαρίνα Ψιλούτσικου στο κανάλι της στο YouTube, κάνοντας κλικ ΕΔΩ.
Who is Who
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Μαρίνα Ψιλούτσικου διδάσκει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μάρκετινγκ, Στρατηγικής και Ερευνητικής Μεθοδολογίας. Τα τελευταία 15 χρόνια συνεργάζεται με επιχειρήσεις, οργανισμούς και κορυφαία παραγωγικά υπουργεία κι έχει συμμετάσχει σε επιστημονικές επιτροπές και συμβούλια. Το ερευνητικό της έργο περιλαμβάνει ανακοινώσεις σε διεθνή ακαδημαϊκά συνέδρια και δημοσιεύσεις σε διεθνή ακαδημαϊκά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Έχει τιμηθεί με δύο Best Paper Awards.
Το 2012 εξέδωσε το βιβλίο «Ως πότε θα διαβάζω;» (εκδ. Διόπτρα), έναν εκλαϊκευμένο οδηγό προσωπικού μάρκετινγκ για μαθητές, ενώ το 2015, με το επόμενο βιβλίο της «Πώς θα κάνω το παιδί μου να αγαπήσει το σχολείο;» (εκδ. Διόπτρα), απευθύνθηκε στους γονείς.
Το 2019 δημιούργησε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών το Πρόγραμμα Personal Branding (https://diaviou.aueb.gr/programs/1836-personal-branding-1000107), το οποίο προσφέρεται τρεις φορές τον χρόνο.