Η ελληνική πρωτεύουσα έχει προσθέσει εντυπωσιακούς χώρους τέχνης, τολμηρά εστιατόρια και μια ανθισμένη ξενοδοχειακή σκηνή στις γνωστές κλασικές κληρώσεις της.
Η εντυπωσιακή αναγέννηση της Αθήνας ως τουριστικού hot spot μετά από περίπου τρία χρόνια της πανδημίας του Covid προσφέρει πλέον τεράστιες επιλογές για διαμονή, γαστρονομία, διασκέδαση και πολιτισμό, σύμφωνα με μακροσκελές χαρακτηριστικό άρθρο στους New York Times .
Από το κέντρο της πρωτεύουσας και τις αναβαθμισμένες γειτονιές της, όπως το Παγκράτι, τα Πετράλωνα και ο Ψυρρής, μέχρι την «Αθηναϊκή Ριβιέρα» και τα πολιτιστικά «στολίδια της πόλης», όπως η Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, η αμερικανική εφημερίδα περιγράφει τη σταδιακή ανάδειξη της πρωτεύουσας σε κατ’ εξοχήν τουριστικό προορισμό, ο οποίος, σύμφωνα με το δημοσίευμα, πέρασε σχεδόν απαρατήρητος από τους περισσότερους κατοίκους της πόλης.
Ακολουθεί μια έκπληξη: Ενώ οι Αθηναίοι ήταν αποκλεισμένοι λόγω της πανδημίας, μια αναταραχή δημιουργικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας βρισκόταν σε εξέλιξη. Το αποτέλεσμα? Συνολικά 272 νέα εστιατόρια, σύμφωνα με την τοπική ένωση βιομηχανίας, καθώς και εκατοντάδες ακόμη καφέ και μπαρ. Η πόλη απέκτησε επίσης 34 νέα ξενοδοχεία, προσφέροντας 1.982 δωμάτια τα τελευταία δύο χρόνια. Και το πολιτιστικό της τοπίο άνθισε, με μεγάλα εθνικά έργα να καρποφορούν.
«Είμαστε μάρτυρες μιας πολιτιστικής αναγέννησης και μιας αυξανόμενης γαστρονομικής σκηνής που αναδεικνύει τον νέο δυναμισμό της πόλης», δήλωσε ο Βασίλης Κικίλιας, υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας. Προσθέτοντας την κατασκευή νέων ξενοδοχείων και την αναβάθμιση παλαιότερων, ο κ. Κικίλιας είπε ότι τον έκανε «αισιόδοξο για τη σεζόν».
Από τον Μάιο, ο αριθμός των ξένων επισκεπτών στην πόλη εξακολουθούσε να είναι χαμηλότερος από τα επίπεδα του 2019, αλλά μόνο κατά περίπου 12 τοις εκατό, και από τότε τα πλήθη έχουν επιστρέψει στις κεντρικές πλατείες και τα ορόσημα σε αριθμούς που θυμίζουν μέρες προπανδημίας.