Οι οδικές μεταφορές και οι προοπτικές ανάπτυξης τους, αλλά και οι διαδικασίες ανάπτυξης περιφερειακών λιμένων βρέθηκαν στο επίκεντρο του διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), που εστίασε στις συνδυασμένες και διατροπικές μεταφορές, το οποίο πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος.
Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές θα αυξηθούν και άλλο
Η κα. Ηρώ Δουμάνη, Γενική Διευθύντρια της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) τόνισε ότι οι οδικές μεταφορές εκπροσωπούν το 98% των εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας. «Οι προβλέψεις είναι ότι το ποσοστό αυτό θα διευρυνθεί και άλλο. Ο κλάδος μας τα καταφέρνει αποτελεσματικά, αλλά υπάρχει συμφόρηση και ανάγκη για συνεργατικότητα μεταξύ των διαφορετικών τρόπων μεταφοράς. Στην Ελλάδα υπάρχει πολύς δρόμος για να λειτουργήσουν οι συνδυασμένες μεταφορές. Είμαστε αρκετά πίσω, αλλά με τον κατάλληλο οδικό χάρτη μπορούμε να προχωρήσουμε γρήγορα» σημείωσε η κα. Δουμάνη, ενώ είπε ότι στην Ελλάδα καταγράφεται ο υψηλότερος μέσος όρος ηλικίας φορτηγών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, καθώς και έλλειψη οδηγών βαρέων οχημάτων.
Η Διευθύντρια της ΟΦΑΕ υπογράμμισε, επίσης, ότι η ψηφιοποίηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των χρόνων των διαδικασιών στις οδικές μεταφορές, ενώ είπε ότι μόλις πριν από λίγες ημέρες η Ελλάδα έγινε η 34η χώρα στον κόσμο, που κύρωσε το πρωτόκολλο του e-CMR για διέλευση φορτηγών με φορτωτικές σε ψηφιακή μορφή.
Μεγάλη η προοπτική ανάπτυξης των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας
Στην ανάπτυξη των ελληνικών περιφερειακών λιμένων αναφέρθηκε ο κ. Άγγελος Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ) υπογραμμίζοντας ότι το μεγάλο πρόβλημα στα ελληνικά λιμάνια είναι οι χρόνοι εξυπηρέτησης των πελατών. «Στα λιμάνια χρειάζονται επενδύσεις σε ανθρώπινους πόρους και σε υποδομές. Σε terminal και αποθηκευτικούς χώρους. Επίσης, στην τεχνολογική καινοτομία. Τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια πλαγιοκοπούνται από ανταγωνιστικά γειτονικά λιμάνια» σημείωσε ο κ. Βλάχος και συμπλήρωσε ότι για τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας υπάρχει πολύ μεγάλη προοπτική, καθώς θα αυξηθούν πολύ οι εμπορευματικές μεταφορές. Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Καβάλας δήλωσε ότι είναι θέμα χρόνου για να ολοκληρωθεί.
Εμπορεύματα με τον σιδηρόδρομο μέχρι τη Γερμανία
Ο κ. Dejan Nikolic, Διευθύνων Σύμβουλος της Σερβικής MBOX Terminals DOO, επεσήμανε ότι το MBOX είναι ένα intermodal terminal στη Σερβία με πλεονεκτική γεωγραφική θέση. «Έχουμε στρατηγικό πλεονέκτημα και προσπαθούμε να αναπτύξουμε τις συνδυασμένες μεταφορές με σύνδεση και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για την ελληνική αγορά η περίπτωση μας έχει ενδιαφέρον, καθώς ένας πελάτης από την Ελλάδα μπορεί να στείλει τα εμπορεύματα του στη Γερμανία μέσω του σιδηροδρόμου. Χρειάζονται περισσότερες συνδέσεις με τον σιδηρόδρομο για να αναπτυχθούν οι μεταφορές και με αυτό το μέσο» κατέληξε ο ίδιος.
Συντονίστρια του πάνελ ήταν η Μαίρη Ευθυμιάτου, Αρχισυντάκτρια του SC & L Magazine.