Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες του FlyOver στη Θεσσαλονίκη.
Όπως τόνισε ο κ. Ντίνος Μπενρουμπή, Αντιπρόεδρος & CEO ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ3 και την εκπομπή “Μέρα με Χρώμα” για τα επόμενα ορόσημα, “πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που συντελείται με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που έχει αρχίσει να παίρνει μορφή, ενώ η πραγματική δουλειά του έργου ξεκίνησε ουσιαστικά τον Μάιο του 2024, οπότε και μπόρεσαν να δοθούν όλα τα μέτωπα ώστε να γίνει η αρχή”.
Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή, “το έργο έχει εκτελεστεί στο 20%, η Κοινοπραξία λειτουργεί σε εννέα εργοτάξια, δηλαδή εννέα μικρότερα έργα που εκτελούνται παράλληλα, ενώ οι όποιες δυσκολίες σε ό,τι αφορά το γεωλογικό κομμάτι, έχουν ξεπεραστεί”. Ο κ. Μπενρουμπή, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο πορτοκαλί καλούπι, το οποίο θα δώσει σάρκα και οστά στην υπερυψωμένη λεωφόρο και βρίσκεται στον κόμβο Κ6 κοντά στην Σταυρούπολη. Τα πλάνα παρουσίασε η ΕΡΤ3 σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση.
Ο κ. Σάκης Τσιούτρας, Συγκοινωνιολόγος ΕΚΕΤΑ ΙΜΕΤ, μίλησε για τα οφέλη που θα προκύψουν με την ολοκλήρωση του έργου, έδωσε συμβουλές “έξυπνης” μετακίνησης, κάνοντας λόγο για ένα σύγχρονο σύστημα μετακίνησης. ” Ο Έλληνας έχει ένα πολύπλοκο σύστημα μετακινήσεων, φέρνουμε λύσεις από το εξωτερικό που δεν λειτουργούν στην Ελλάδα, λόγω διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας, θα ταλαιπωρηθούμε άλλα δύο χρόνια, όμως θα μειωθεί η κυκλοφορία” , επισήμανε ο κ. Τσιούτρας.
Μετά την ολοκλήρωση του flyover, η νέα Περιφερειακή Οδός θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 5.000 οχήματα που διέρχονται σήμερα. Οι εργασίες υλοποίησής του κινούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Στο έργο απασχολούνται περίπου 300 άτομα και 70 βαριά μηχανήματα. O προϋπολογισμός για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (flyover), που από το δεύτερο εξάμηνο του 2027 θα λύσει πολλά από τα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης, ανέρχεται στα 462 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (flyover) μήκους 13 χιλιομέτρων, αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες της Θεσσαλονίκης. Στο έργο περιλαμβάνονται εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.