Η Fraport Greece ανέλαβε πριν από τρία χρόνια την επέκταση, των εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Τα αεροδρόμια της χώρας έκτοτε εκσυγχρονίζονται διαρκώς, επεκτείνονται και μπορούν πλέον να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους επιβάτες. Το κόστος του επενδυτικού προγράμματος για την ολοκλήρωσή του θα ανέλθει σε 440 εκατομμύρια ευρώ ενώ το συνολικό άμεσο έσοδο σε βάθος 40 ετών για το ελληνικό Δημόσιο θα ανέλθει σε περίπου 10 δισ. ευρώ.
Βέβαια, τα μακροπρόθεσμα οφέλη για τη χώρα θα είναι πολλά περισσότερα αφού όσο καλύτερες, πιο άνετες, πιο ασφαλείς και πιο φιλικές είναι οι υποδομές μιας τουριστικής χώρας για τους ταξιδιώτες, τόσο πιο ελκυστικοί γίνονται και οι προορισμοί της, τόσο πιο εύκολα θα γεμίζουν τα ξενοδοχεία, η εστίαση, τα μουσεία και οι παραλίες της. Από την Κέρκυρα, λοιπόν, μέχρι τη Ρόδο και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά ο εργοταξιακός «πυρετός» δεν άφησε μέρα να πάει χαμένη με αποτέλεσμα ήδη οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια να έχουν ολοκληρωθεί.
Τα 11 αεροδρόμια έτοιμα για «απογείωση»
Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού οπότε τα check in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Στο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν. Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στο διάδρομο αποπροσγείωσης όπως άλλωστε και στην Καβάλα όπου πλέον εφαρμόζεται ο «push-back» τρόπος στάθμευσης των αεροσκαφών και άρα επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων. Στο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 2.029τ.μ.
Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.381τ.μ, αναμορφώθηκε και έχει πλέον 14 check-in, 8 πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας. Στη Σάμο έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας από την επέκταση κατά 1.550τ.μ., όπως επίσης και στο αεροδρόμιο της Σκιάθου όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες επέκτασης κατά 2.185 τ.μ. και ανακαίνισης του υπάρχοντος αεροσταθμού που είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τον διπλασιασμό των ιμάντων παραλαβής αποσκευών. Η Μυτιλήνη έχει ένα εκ βάθρων ολοκαίνουριο σύγχρονο και άνετο αεροδρόμιο συνολικής έκτασης 7.185τ.μ, ενώ τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700τ.μ, γεγονός που σημαίνει αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων.
Το ολοκαίνουριο και κατά 3.450 τ.μ. μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Μυκόνου, ένα στολίδι για το νησί, συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική σε ένα σύγχρονο αεροδρομικό περιβάλλον με μοντέρνα συστήματα. Το αεροδρόμιο της Ρόδου, το δεύτερο μεγαλύτερο που διαχειρίζεται η Fraport Greece μετά και το «Μακεδονία» έχει πλέον μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, άνετο και φιλικό προς το επιβατικό κοινό. Το ίδιο ισχύει και για το «Ιωάννης Καποδίστριας της Κέρκυρας που παραδόθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.350τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.
Τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το εμβληματικό «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.