Νωρίτερα, η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη, είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο ενός καθολικού lockdown, λέγοντας ότι δεν μπορούν να ανασταλούν οι παραγωγικές δραστηριότητες – Παράλληλα, προανήγγειλε αλλαγές στον κωδικό 6, ήτοι να επιτρέπεται να χρησιμοποιείται μόνο για μετακινήσεις με τα πόδια και όχι με το αυτοκίνητο
Αυστηροποίηση των μέτρων στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και όπου αλλού υπάρχει επιδημιολογικό πρόβλημα εισηγείται η επιτροπή των ειδικών, που συνεδριάζει εκτάκτως από το πρωί, λόγω της επιβαρυμένης επιδημιολογικής εικόνας σε όλη τη χώρα.
Κατά πληροφορίες, τέθηκε η πρόταση για γενικό lockdown
σε όλη τη χώρα, αλλά δεν έγινε δεκτή.
Στο επίκεντρο των ειδικών βρίσκονται οι επιβαρυμένες περιοχές και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε αυτές για την αναχαίτιση του κορωνοϊού.
Μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη, είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο ενός καθολικού lockdown, λέγοντας ότι δεν μπορούν να ανασταλούν οι παραγωγικές δραστηριότητες της χώρας. Παράλληλα, επιβεβαίωσε ότι εξετάζονται αλλαγές στις μετακινήσεις με τον κωδικό 6, ήτοι να επιτρέπεται να χρησιμοποιείται μόνο για μετακινήσεις με τα πόδια και όχι με το αυτοκίνητο.
Η κυρία Πελώνη εξήγησε ότι όποια μέτρα αποφασιστούν, θα τεθούν σε ισχύ από αύριο, Πέμπτη, καθώς δεν υπάρχει λόγος καθυστέρησης. Υπογράμμισε ακόμη ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το άνοιγμα του λιανεμπορίου και των σχολείων.
Χθες, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 2.353 νέα κρούσματα κορωνοϊού και 23 θανάτους το τελευταίο 24ωρο. Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι έφτασε τους 422, από 406 την προηγούμενη ημέρα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο κέντρο της Αθήνας όπου οι νέες διαγνώσεις έφτασαν τις 318, ενώ και ο Πειραιάς εξελίσσεται σε υγειονομική «βόμβα» με 202 κρούσματα μέσα σε μια ημέρα. Ακολουθεί ο δυτικός τομέας της Αθήνας με 185 κρούσματα, ο βόρειος τομέας της Αθήνας με 155 και ο νότιος τομέας Αθηνών με 107. Η Ανατολική Αττική είναι με 103 νέες διαγνώσεις ενώ διαχειρίσιμη είναι η κατάσταση στην Δυτική Αττική όπου καταγράφηκαν 41 κρούσματα.
Εκτός από το λεκανοπέδιο, σχεδόν όλη η Πελοπόννησος, η Δυτική Ελλάδα, η Κρήτη, περιοχές της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας, είναι ή κινούνται με ταχύ ρυθμό προς το «κόκκινο». Οι ειδικοί δε, θεωρούν δεδομένη την ευρύτατη διασπορά της βρετανικής μετάλλαξης στο μεγαλύτερο τμήμα της επικράτειας. Εξαιρετικά δύσκολη είναι η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη όπου εντοπίστηκαν 304 νέες λοιμώξεις και στην Αχαΐα όπου καταγράφηκαν 112.
Όπως όλα δείχνουν, για τα καλά στο τραπέζι της συζήτησης είναι η κατάργηση της απαγόρευσης κυκλοφορίας από τις 18:00 και η επέκταση του μέτρου έως τις 21:00 όλες τις ημέρες. Όπως εκτιμάται, μπορεί το μέτρο να εφαρμόστηκε, ωστόσο παρατηρήθηκε συνωστισμός όλες τις υπόλοιπες ώρες, σε σούπερ μάρκετ, πάρκα και παραλίες, ενώ φαίνεται πως συνδέεται και με τις κρυφές συναθροίσεις με πολίτες να χρησιμοποιούν τον κωδικό 4 στα SMS στο 13033.
Πάντως η πτέρυγα όσων θέλουν αυστηρότερα και οριζόντια μέτρα φαίνεται να έχει προτείνει ακόμα και την απαγόρευση κάθε κυκλοφορίας τα Σαββατοκύριακα με τις μόνες επιτρεπόμενες να είναι το σούπερ μάρκετ και το φαρμακείο.
Μετακίνηση 6
Το «κλειδί» των αποφάσεων είναι οι αλλαγές στον κωδικό 6 στο 13033, όπου, εφόσον επιτρέπεται, έχει παρατηρηθεί πολίτες από τη μία μεριά της Αττικής να μεταβαίνουν στην άλλη για να πραγματοποιήσουν την βόλτα τους προκαλώντας συνωστισμό σε παραλιακές περιοχές, πάρκα, πλατείες, εμπορικούς δρόμους κ.α. Έτσι, εάν και εφόσον δεν υιοθετηθεί η απαγόρευση των διαδημοτικών μετακινήσεων, σοβαρές αξιώσεις έχει το ενδεχόμενο να συνδεθεί ο κωδικός 6 στο SMS 13033 μόνο με μετακινήσεις που γίνονται με τα πόδια, ήτοι σε μία χιλιομετρική απόσταση από την οικία των πολιτών.
Αυτό βέβαια θα αφορά στους ελέγχους που γίνονται από την Αστυνομία, μιας και το 13033 δεν επιδέχεται προσαρμογές. Έτσι, ένας πολίτης που στείλει μήνυμα στο 13033 για σωματική άσκηση και μένει στο Γαλάτσι, εάν βρεθεί στην Βουλιαγμένη δεν θα μπορεί να δικαιολογήσει την μετακίνησή του και θα του επιβάλλεται πρόστιμο.
Πρόκειται, δηλαδή για έναν έμμεσο τρόπο απαγόρευσης των διαδημοτικών μετακινήσεων, αφού δεν μπορεί, άλλωστε, να υπάρχει μπλόκο της ΕΛ.ΑΣ. σε κάθε είσοδο και έξοδο κάθε Δήμου της Αττικής.