Άνοιγμα σχολείων: Γιατί κάποια Γυμνάσια στην Αττική δεν μπορούν να ανοίξουν

Τι θα γίνει με τα Γυμνάσια που συστεγάζονται με Λύκεια, τα οποία «μοιράζονται» τους ίδιους καθηγητές

Επιστροφή στα σχολεία από αύριο για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οι οποίοι επανέρχονται στην κανονικότητά τους και στα δια ζώσης μαθήματα, τα οποία σταμάτησαν πριν από δυόμιση μήνες.

Οι μαθητές των λυκείων από τις «κόκκινες» περιοχές, όπως η Αττική θα συνεχίσουν μαθήματα με τηλεκπαίδευση. Ωστόσο, κάποια σχολεία, γυμνάσια με λυκειακές τάξεις, όπου το λύκειο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του γυμνασίου, δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν. Όπως λένε οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας η δομή είναι ενιαία και δεν είναι δυνατόν να διαχωριστεί οπότε το λύκειο που οφείλει να είναι κλειστό στο κόκκινες περιοχές συμπαρασύρει αναπόφευκτα και το γυμνάσιο. Τα σχολεία αυτά, σύμφωνα με τους αρμόδιους είναι ελάχιστα σε όλη τη χώρα, κυρίως σε χωριά, τα οποία κάποια ίσως δεν βρίσκονται σε κόκκινες περιοχές. Αυτό ισχύει επίσης, για τα περισσότερα μουσικά γυμνάσια που συνήθως έχουν λυκειακές τάξεις και θεωρούνται ενιαία.

Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για επιπλέον δυσκολίες στα μουσικά γυμνάσια με λυκειακές τάξεις , που έχουν κοινά πνευστά όργανα, οπότε αυτά στις κόκκινες περιοχές παραμένουν κλειστά. «Γυρίζουμε στα θρανία τηρώντας τα μέτρα, μαθαίνουμε ασφαλείς», ήταν το μήνυμα της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, κατά την ανακοίνωση του ανοίγματος γυμνασίων και λυκείων. Επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές και οι μαθήτριες με αυξημένα μέτρα προστασία. Για τη δια ζώσης λειτουργία των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής θα ισχύσουν τα μέτρα που ίσχυαν και όταν άνοιξαν τα σχολεία τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Έτσι, η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους, ενώ θα πρέπει τα σχολεία να είναι «εξοπλισμένα» με αντισηπτικά. Ειδικά μέτρα θα ισχύουν για τα κυλικεία, σχετικά με τη λειτουργία τους και τα προϊόντα που θα μπορούν να παρέχουν προς πώληση. Ακόμη, προβλέπεται ο σχολαστικός καθαρισμός και αερισμός των σχολικών αιθουσών. Σχολαστικοί καθαρισμοί σε αίθουσες και εξοπλισμό προβλέπονται ειδικότερα για τα εργαστήρια πληροφορικής και για τα μουσικά όργανα.

Δειγματοληπτικά τεστ στα σχολεία

Όπως έχει γίνει γνωστό, ο ΕΟΔΥ θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στα σχολεία. Σε συνδυασμό και με την εθελοντική εξέταση εκπαιδευτικών , μέσω της πλατφόρμας που είναι προληπτικής φύσεως, οι αρμόδιες αρχές στοχεύουν στο να έχουν μία επιδημιολογική εικόνα για τα σχολεία. Επιπλέον μέτρα πρόληψης αυτή τη φορά αφορούν την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την έλευση και αποχώρηση των μαθητών και των μαθητριών από τα σχολεία. Ειδικότερα, προβλέπεται διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών).Ακόμη, όσα σχολεία διαθέτουν περισσότερες της μίας εισόδου καλούνται να τις χρησιμοποιούν. Διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι αναγκαίο και εφικτό, με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών Χρήση περισσοτέρων εισόδων της εκάστοτε σχολικής μονάδας, όπου υπάρχουν Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να υποβληθούν σε δωρεάν έλεγχο Covid-19 μπορούν να αιτηθούν εξέταση μέσω της ειδική πλατφόρμας edu.testing.gov.gr.

Τι θα γίνει με βαθμολογίες και απουσίες

Από το υπουργείο Παιδείας, με σχετικές εγκυκλίους, έχει προβλεφθεί αρχικά η μεταφορά των διαγωνισμάτων του Α’ τετραμήνου στο Β’ τετράμηνο, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η γραπτή δοκιμασία δια ζώσης εγκαίρως. Έτσι, οι βαθμολογίες του Α΄τετραμήνου μπορεί να διαμορφωθούν και χωρίς την ύπαρξη διαγωνίσματος, αλλά με βάση την απόδοσή τους στην τάξη (φυσική και ηλεκτρονική) και από τα τεστ που έδωσαν στις τάξεις δια ζώσης. Επίσης,, έχει προβλεφθεί η μη κατάθεση βαθμολογίας για κάποιο μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες στο Α’ τετράμηνο και με την προϋπόθεση ότι αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών τους. Σε ότι αφορα στην καταχώρηση των απουσιών, το υπουργείο έχει διευκρινίσει ότι θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω τεχνικών ζητημάτων και ασθενείας) και ότι ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών θα εξεταστεί στο τέλος του Β’ τετραμήνου.

Exit mobile version