Συνεχίζονται οι προετοιμασίες για τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 30 Νοεμβρίου παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Σήμερα ξεκίνησε η τοποθέτηση των πινακίδων του μετρό έξω από τις στάσεις στη Θεσσαλονίκη. Το «μ» βρίσκεται από το πρωί της Τρίτης έξω από τους σταθμούς στους οποίους γίνονται οι τελευταίες εργασίες.
Οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης
Η βασική γραμμή του Μετρό που θα μπει σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου θα έχει 12 σταθμούς, ενώ εκτείνεται σε μήκος 9,8 χιλιομέτρων.
Οι σταθμοί:
Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
Δημοκρατίας
Βενιζέλου
Αγίας Σοφίας
Σιντριβάνι
Πανεπιστήμιο
Παπάφη
Ευκλείδης
Φλέμινγκ
Ανάληψη
25ης Μαρτίου
Βούλγαρη
Νέα Ελβετία
Το εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης θα κοστίζει 0,60 λεπτά του ευρώ. Επίσης, η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων θα ανέρχεται στα 5,80 ευρώ.
Η ώρα για να παραδοθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης πλησιάζει, με τον Χρήστο Σταϊκούρα να δηλώνει ότι όλα είναι έτοιμα και ρυθμίζονται κάποιες λεπτομέρειες.
Μιλώντας στον 102FM της ΕΡΤ3, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι για λίγες μέρες οι μετακινήσεις με το μετρό θα είναι δωρεάν, εκτιμώντας ότι θα τεθεί άμεσα σε διαβούλευση η πρόταση για το μετασχηματισμό του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).
Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε τα εξής: «Είμαστε έτοιμοι και ολοκληρώνουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες. Δεν θα έχουμε αρνητικές εκπλήξεις. Υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες και ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε» είπε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός και σημείωσε ότι εξαιτίας όλων των καθυστερήσεων ο συνολικός προϋπολογισμός μαζί με την επέκταση, τους τόκους και τα δάνεια, θα ανέλθει σε 3 δις ευρώ.
«Πέρασαν δέκα πρωθυπουργοί και αντίστοιχοι υπουργοί. Είναι ένα έργο που εξαιτίας καθυστερήσεων, εκτάκτων γεγονότων, στοίχισε πολύ περισσότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό. Το Μετρό θα λειτουργήσει για το σύνολο της κοινωνίας, για όλους τους πολίτες», επεσήμανε.
Σχετικά με τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων του Μετρό στο αεροδρόμιο και τη δυτική Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο σχεδιάσει και δεν έχουμε αποφασίσει πώς θα κινηθούμε, ώστε να αναζητήσουμε χρηματοδότηση. Μελλοντικά μπορεί να χρησιμοποιηθούν ευρωπαϊκά κονδύλια. Το θέμα είναι να υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος για να χρηματοδοτηθούν».
Η επέκταση των συμβάσεων των οδηγών του ΟΑΣΘ και το fly over
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στην τροπολογία του υπουργείου που κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση των συμβάσεων των οδηγών του ΟΑΣΘ μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025 και διατάξεις σχετικά με τη λειτουργία του ΟΣΕΘ που εμπλουτίζει την αποστολή στον έλεγχο του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και την κατανομή των πόρων από την είσπραξη των κομίστρων.
Για το έργο κατασκευής του fly over τόνισε ότι κινείται εντός των χρονοδιαγραμμάτων αν και, όπως πρόσθεσε, υπάρχουν συλλογικότητες που επιχειρούν να βάλουν εμπόδια.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι «έχουμε ένα χρέος να προχωρήσει το πόρισμα που ολοκληρώνεται τον Φεβρουάριο του 2025».
ΠΗΓΗ: Thestival.gr