Απαραίτητες οι επενδύσεις στη συνδεσιμότητα αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό – Αναγκαία η πολιτική βούληση για την προώθηση των υποδομών στην περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης και των Βαλκανίων

Οι επενδύσεις στη συνδεσιμότητα και οι υποδομές στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης την οποία συντόνισε ο Γεώργιος Ξηρογιάννης, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF) το οποίο ολοκληρώνεται σήμερα στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας  Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων.

Ο κ. Θάνος Ψαθάς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές, σημείωσε ότι θα πρέπει ως χώρα να φτιάξουμε «Οργανωμένα Πάρκα» για την εγκατάσταση επιχειρήσεων, καθώς πλεονεκτούν στα πάντα έναντι των αναρχων αναπτύξεων. Ακόμη δήλωσε ότι για τις 14 ΒΙ.ΠΕ., που διαχειρίζεται η ΕΤΒΑ, έχει καταθέσει πρόταση στο Ταμείο Ανάκαμψης, προκειμένου να υπάρξει αναβάθμιση των περιοχών αυτών μέχρι το τέλος του 2026.

Ο κ. Μιχάλης Χρηστίδης, Γενικός Γραμματέας (2015 – 2021), Organization of the Black Sea Economic Cooperation – BSEC υπογράμμισε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις ήταν οι πρώτες που εγκαταστάθηκαν και άρχισαν να δραστηριοποιούνται στις χώρες των Βαλκανίων και της Ν.Α. Ευρώπης, ενώ τόνισε ότι η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσουν επιτέλους τον ρόλο που τους αρμόζει. Επίσης, υπογράμμισε ότι η πιο σημαντική επένδυση στην Ελλάδα είναι στο ανθρώπινο δυναμικό.

Σιδηροδρομική σύνδεση Σόφιας-Θεσσαλονίκης σε 90 λεπτά
Ο κ. Roumen Markov, Γενικός Διευθυντής της Large Infrastructure Projects LLC, επισήμανε ότι η εταιρεία του χρηματοδοτεί με ίδια κεφάλαια project στο κομμάτι των ακινήτων, της διαχείρισης υδάτων, του σιδηροδρόμου και των οδικών παρεμβάσεων. Μάλιστα δήλωσε ότι ένα από τα project που μελετούν είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Σόφιας-Θεσσαλονίκης σε 90 λεπτά με τρένο που θα αναπτύσσει ταχύτητα έως και 320 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο κ. Άγγελος Ρούπας Πανταλέων, Ιδρυτής της Second Wind & Partners, αναφέρθηκε αρχικά στην ακτοπλοϊκή διασύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, η οποία μετά από 40 μόλις δρομολόγια διακόπηκε γιατί πιθανότατα ίσως δεν μελετήθηκε καλά. «Ίσως το δρομολόγιο Λαύριο-Σμύρνη να είχε μεγαλύτερη λογική και βιωσιμότητα» επισήμανε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «οι οικονομίες κλίμακας είναι σημαντικό κριτήριο για την συνδεσιμότητα. Όπου δεν υπάρχει αρωγή από την Πολιτεία, χωρίς οικονομίες κλίμακας δεν πετυχαίνεις».

 

Ψηφιοποίηση της διαδικασίας διαχείρισης των ταξιδιωτών στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης


Ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece, υπογράμμισε ότι «μετά τις επενδύσεις σε υποδομές η προτεραιότητα έχει αλλάξει και το βασικό πρόβλημα στον τουρισμό είναι η έλλειψη στις θέσεις εργασίας. Πρόκληση είναι και ο υπερ-τουρισμός με την επιβάρυνση που προκαλεί στις περιοχές, καθώς δημιουργείται μία άσχημη ταξιδιωτική εμπειρία. Το “ήλιος-θάλασσα” δεν φτάνει πια, χρειάζεται τουρισμός εμπειρίας που μάλιστα θα διαρκεί όλο το χρόνο». Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι στρατηγικός στόχος της Fraport Greece είναι η ψηφιοποίηση όλης της διαδικασίας διαχείρισης των ταξιδιωτών στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται μεταξύ των οποίων και της Θεσσαλονίκης.

Exit mobile version