Εν μέσω πανδημίας, ξεδιπλώνεται on line μια ενδιαφέρουσα ιστορία…Είναι η ιστορία του ελληνικού αυτοκινήτου. Δύο παραδείγματα αποδεικνύουν πως το ελληνικό δαιμόνιο τρέχει σε τέσσερις τροχούς!
Αυτού που ξεκίνησε το 1968, όταν ο Αλέξανδρος Γουλανδρής με τους αδελφούς του Λεωνίδα και Γιάννη , αγόρασαν το Ναυπηγείο «ΝΕΩΡΙΟΝ ΣΥΡΟΥ» και την εταιρεία «Νεώριον και Μηχανουργεία Σύρου» αυξάνοντας την επιφάνεια της εγκατάστασης και εμπλουτίζοντάς τη με δύο ακόμη πλωτές δεξαμενές και νέα μηχανουργία. Μέσα στην οικονομική κρίση του 1973 οι αδελφοί Γουλανδρή ενσωμάτωσαν την εταιρεία ENFIELD ιδιοκτησίας του Γιάννη Γουλανδρή που παρήγαγαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Μεγάλη Βρετανία, στη «Νεώριον και Μηχανουργεία Σύρου» και μετέφεραν τη γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων στο Νεώριο.
Κάπως έτσι την περίοδο μιας άλλης κρίσης, …ναυπηγήθηκαν ουσιαστικά τα αυτοκίνητα ΣΙΚΑΓΟ και Ε8000 «ENFIELD-NEORION» στην Ελλάδα.
Η ιδέα του Γιάννη Γουλανδρή για ένα ελληνικού σχεδιασμού αυτοκίνητο με συνδυασμένα στοιχεία λιμουζίνας αισθητικής του ’30 και τζίπ βρήκε σχήμα από τον Γ. Μιχαήλ και απέκτησε «σάρκα και οστά» ως τετράθυρη, βενζινοκίνητη, 4Χ4, μεγάλη λιμουζίνα με ρετρό αισθητική και το όνομα ΣΙΚΑΓΟ. Το ΣΙΚΑΓΟ ήταν ελληνικού σχεδιασμού και ελληνικής κατασκευής, άρα τυπικά ελληνικό προϊόν. Η παραγωγική διαδικασία περιελάβανε τέσσερα οχήματα, ωστόσο λόγω αλλαγής στη νομοθεσία αναφορικά με τις αδειοδοτήσεις του ελληνικού κράτους από τη γραμμή παραγωγής πρόλαβαν και βγήκαν μόνο δυο.
Ένα μοντέλο ΣΙΚΑΓΟ βρίσκεται στο μόνιμο εκθετήριο Αυτοκινήτων του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ».
Το υπεραυτοκίνητο του Σπύρου Πανόπουλου
Ο Σπύρος Πανόπουλος γνωστός στον χώρο των αυτοκινήτων , έχει δημιουργήσει τις δικές του εγκαταστάσεις στην Αττική , αλλά και την εταιρεία Spyros Panopoulos Automotive .To υπεραυτοκίνητο Chaos που δημιούργησε η ομάδα του Σ Πανόπουλου αποδίδει έως και 3000 άλογα και η επίσημη παρουσίασή του θα γίνει στην έκθεση της Γενεύης το Μάρτιο του 2021
Η εταιρία Spyros Panopoulos Automotive, αριθμεί σήμερα 9 Έλληνες σχεδιαστές και μηχανικούς και οι σημερινές εγκαταστάσεις επιτρέπουν να κατασκευάζει 5 αυτοκίνητα τον χρόνο, αλλά υπάρχει δυνατότητα επέκτασης, εάν η ζήτηση είναι μεγαλύτερη. Η εταιρία διαθέτει δικό της φούρνο carbon, με τον Πανόπουλο να δηλώνει πως θέλει να κρατήσει την Spyros Panopoulos Automotive στην Ελλάδα, αρκεί να υπάρξει η απαιτούμενη χρηματοδότηση για το project του. Ήδη έχει προτάσεις από funds άλλων χωρών, όπως η ΗΠΑ, αλλά ο Πανόπουλος θέλει να επιμείνει στην ιδέα του hypercar “Made in Greece
Της Στελίνα Μαργαριτίδου
Δημοσιογράφος μέλος της ΕΣΗΕΜ-Θ