«ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ» ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΥΨΩΜΕΝΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ

*του Στράτου Σιμόπουλου

“Άρχισαν τα όργανα” με την υπερυψωμένη περιφερειακή και δεν αναφέρομαι στο επαπειλούμενο κυκλοφοριακό έμφραγμα στην πόλη, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα.

Αναφέρομαι στα πρόσφατα γεγονότα στα Κωνσταντινουπολίτικα, με κατοίκους διαφωνούντες στην χάραξη του δρόμου στην περιοχή τους να μην επιτρέπουν να ξεκινήσουν κάποιες εργοταξιακές εργασίες.

«Καλώς τους κι ας άργησαν» ή «Είμαστε στο ίδιο έργο θεατές».

Τι εννοώ;

Δε θεωρώ αφύσικο η υπόθεση να καταλήξει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ούτε δύσκολο να πολιτικοποιηθεί το ζήτημα. Ειδικά για το δεύτερο είμαι σίγουρος. Ήδη ορισμένα στελέχη της αντιπολίτευσης πήραν θέσεις μάχης.

Έχουμε παράδοση στη Θεσσαλονίκη σε αντιπαραθέσεις για μεγάλα έργα. Παλαιότερα ξεκινήσαμε με το Μετρό ή Τραμ και την επέκταση ή όχι της Παλαιάς Παραλίας. Ήρθε η υποθαλάσσια και ακολούθησε η εξωτερική περιφερειακή και η μετεγκατάσταση ή όχι της ΔΕΘ. Το «κερασάκι στην τούρτα» ήταν η απόσπαση και η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό ή η παραμονή τους in situ.

Αυτή την παράδοση φοβάμαι ότι θα συνεχίσουμε μετά τις αντιδράσεις για την κοπή δέντρων σε μία έκταση 20 στρεμμάτων για τις πρόδρομες εργασίες του έργου.

Προφανώς, θα καταπέσει στα δικαστήρια οποιαδήποτε προσφυγή. Το επιχείρημα ότι με την κατασκευή του έργου εκατομμύρια λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα θα εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα, είναι ακαταμάχητο.

Θα το καθυστερήσει όμως.

Οι αντιδράσεις, βέβαια, των κατοίκων δεν σταματούν στην κοπή δέντρων. Διαφωνούν με την χάραξη της οδού στην περιοχή τους, ζήτημα που πρέπει να ερευνηθεί. Πιθανώς να έχουν δίκιο. Δεν επιτρέπεται ο οδικός άξονας να περνάει σε απόσταση αναπνοής από τα μπαλκόνια τους.

Το παράδειγμα των κόμβων της δυτικής περιφερειακής είναι χαρακτηριστικό. Ολόκληρη μεγάλη πολυκατοικία στην περιοχή του Ευόσμου έμεινε ημιτελής για τον ίδιο λόγο.

Εύλογες, λοιπόν, είναι οι αντιδράσεις, αν λέω αν, ισχύει ότι η χάραξη περνάει ακριβώς δίπλα από τα μπαλκόνια.

Εύλογη θεωρώ και την απορία γιατί η συζήτηση αυτή δεν έγινε τα 4 χρόνια της προετοιμασίας του έργου και γίνεται τώρα με τις μηχανές της κατασκευής να είναι έτοιμες να ξεκινήσουν.

Όπως και να έχει σίγουρα μπλέξαμε και πάλι!

 

* Ο Στράτος Σιμόπουλος είναι Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων. Περισσότερα άρθρα και απόψεις του μπορείτε να διαβάσετε στο site www.efsimopoulos.gr

 

Exit mobile version