Ποιοί δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης είναι αναγνωρίσιμοι για το έργο τους

Η Χριστίνα κατέκτησε τις ώρες του μεσημεριού στη Θεσσαλονίκη

Η μεσημβρινή ζώνη των καναλιών στη Θεσσαλονίκη, είναι αυτή που επιλέγεται για ενημέρωση σε τοπικό επίπεδο, σε αντίθεση με τις πρωινές εκπομπές που δείχνουν με βάση τα νούμερα τηλεθέασης σαν να μην υπάρχουν. Η φετεινή τηλεοπτική σεζόν κλείνει για καλοκαιρινές διακοπές με την επιτυχία να σηματοδοτεί την εκπομπή «Τα λέμε» της Βεργίνα τηλεόρασης μιας και προηγείται αισθητά σε τηλεθέαση έναντι των άλλων μεσημβρινών εκπομπών που δεν συμπληρώνουν ούτε ακέραιη μονάδα. Η Χριστίνα Τσόρμπα, για τη φετεινή σεζόν έχει μέσο όρο τηλεθέασης που κυμαίνεται από το 3,8 έως και 6%. Τα ποσοστά αυτά οφείλονται στην εκπομπή άποψης με στοιχεία ενημέρωσης, η οποία κινητοποιεί προφανώς το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ άλλες εκπομπές την ίδια ώρα έχουν μια διαχειριστική παρουσίαση που προσομοιάζει σε δελτίο ειδήσεων, χωρίς άποψη και σχολιασμό. Επιπλέον η Χριστίνα Τσόρμπα διακρίνεται για την πολυετή εμπειρία στο χειρισμό μιας δημοσιογραφικής εκπομπής και δρα μέσα στο ανταγωνιστικό πλαίσιο λειτουργίας των καναλιών του ιδιωτικού τομέα σε αντίθεση με τις άλλες εκπομπές που βρίσκονται υπό την προστασία του κρατικού μηχανισμού και δεν έχουν τηλεθέαση. Στην ίδια μεσημβρινή ζώνη τα ποσοστά της ΕΤ-3 κυμαίνονται στη Θεσσαλονίκη έως το 1,3%,  αλλά με διαφορετικό ύφος προγράμματος. Στο πρότζεκτ ομίλου ενημέρωσης, αποτυπώθηκαν επίσης περισσότερα και ενδιαφέρονταν στοιχεία για το προφίλ των τηλεοπτικών σταθμών της Θεσσαλονίκης. Παρατηρήθηκε επίσης ότι οι τηλεθεατές σε πολλές περιπτώσεις δεν γνωρίζουν τα ονόματα των παρουσιαστών και τους αποκαλούν με το χαρακτηριστικό γνώρισμα, του χρώματος των μαλλιών, ή των κιλών τους ή τους αναφέρουν ως πρόσωπα ανάλογα με το ρούχα που φοράνε. Το δικό τους κοινό όμως φαίνεται πως απέκτησαν σχετικά νωρίς οι Σταύρος Οραήλογλου και Χρήστος Τσαλικίδης με την εκπομπή πολιτικής άποψης «Απέναντι» στο ATLAS ΤV, με τη τηλεθέαση, κατά μέσο όρο στο 2,6% έως 3,8%, ποσοστά υψηλά για την ώρα μετάδοσης της εκπομπής. Η απλότητα τους αν και τηλεοπτικά νέοι, τους κατέστησε συμπαθείς και γνωστούς στο κοινό της Θεσσαλονίκης.

Σε αντίθεση με τους παρουσιαστές, που θεωρούνται άγνωστοι, οι τηλεθεατές σε πανελλήνιο επίπεδο δείχνουν να γνωρίζουν πολύ καλά τα ονόματα των δημοσιογράφων της έρευνας. Από την ΕΡΤ, τη σκυτάλη έχει η Λία Χριστάρα και η Φρόσω Βαρβάρα ενώ από τα ιδιωτικά κανάλια οι Xρίστος Στεφανής, Ζούζη Καζαντζίδου, Αφροδίτη Σπηλιώτη, Αλεξάνδρα Χατζηγεωργίου, Χρίστος Νικολαΐδης ‘Αγγελος Λαμπίδης. Αναγνωρίσιμοι και αποδεκτoί σε βάθος χρόνου, για την έγκυρη θέση και άποψη που διατυπώνουν είναι, ο δημοσιογράφος  του τοπικού τηλεοπτικού σταθμού της Θεσσαλονίκης TV100 Γιώργος Ροδάκογλου, η Μελίνα Καραπαναγιωτίδου και Μπάμπης Τσιομπάνογλου από το “Real fm”, η Ντίνα Σύρπου, και το Νο1  στο ραδιόφωνο,  Στέφανος Διαμαντόπουλος από το «Ράδιο Θεσσαλονίκη». Εξίσου αποδεκτοί δημοσιογραφικά και γνωστοί πανελλαδικά είναι οι Δημήτρης ΒενιέρηςΝίκος Πετρουλάκης και ο Τάσος Ριζόπουλος.

Στην έρευνα καταγράφηκε  επίσης, ότι το κοινό  δεν αποτυπώνει  στην μνήμη του πρόσωπα με βάση την εμφάνιση τους στην μικρή οθόνη, αλλά με κριτήριο το αίτιο της εμφάνισης τους και το  λόγο που αρθρώνουν, τι λένε, πως το λένε και πόσο εύστοχοι είναι σ αυτό που αναφέρονται.  Αξίζει να αναφερθεί και κάτι άλλο, πολύ σημαντικό που προκύπτει από το ερωτηματολόγιο. Αφορά στο πως, οι πολίτες ψυχογραφούν τους παρουσιαστές ως προς τη συνολική εικόνα συμπεριλαμβανομένου του λόγου. Στην περίπτωση αυτή μόνο η ΕΤ-3 κερδίζει έδαφος στην απλότητα των δημοσιογράφων και στην καλή προαίρεση που εκπέμπουν στην οθόνη, ενώ αξιοσημείωτη είναι η χρήση του λόγου που καταγράφεται ως ιδιαίτερα προσεγμένος. Ακολουθούν η ΒΕΡΓΙΝΑ TV και το ΑΤΛΑΣ ΤV ενώ σε άλλα κανάλια, σύμφωνα με την έρευνα, τα σχόλια ήταν ιδιαίτερα επικριτικά για παρουσιαστές που εμφανίζουν, αλαζονική και διπολική συμπεριφορά, και έλλειψη ορθής χρήσης και προφοράς της ελληνικής γλώσσας. Μάλιστα οι ερωτηθέντες εκτιμώντας τα προσόντα των παρουσιαστών θεωρούν ως πλέον μορφωμένους τους παρουσιαστές της ΕΤ-3. Το κρατικό κανάλι φαίνεται να κερδίζει επίσης έδαφος και στον τρόπο παρουσίασης των αθλητικών εκπομπών, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους τηλεοπτικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης που δείχνουν πως δεν έχουν πληρότητα του αντικειμένου.

Στην έρευνα, απαντώνται και ερωτήματα που αφορούν σε εξατομικευμένες εκπομπές των τηλεοπτικών σταθμών.

 

Γ.Ν

Βασικές αρχές του site

Μπορείτε να στέλνετε τα σχόλια σας και τις παρατηρήσεις στο skglive.gr

Δημοσιεύονται εφόσον τηρούν τους βασικούς κανόνες δεοντολογίας.

Προστατεύουμε τις πηγές μας.

 

 

 

 

 

Exit mobile version