Με ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Τουρκία, μόλις μία ημέρα πριν από τη λήξη της ΝΑVΤΕΧ για το ερευνητικό πλοίο Oruc Reis στην Ανατολική Μεσόγειο, «κλείνει» για ασκήσεις της Αεροπορίας της και της Αεροπορίας Ναυτικού ολόκληρη την περιοχή ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού και συνακόλουθα χαρακτηρίζει «αποστρατικοποιημένα» τα νησιά της περιοχής αυτής βάσει των συνθηκών του 1923 (Λωζάνης) και 1947 (Παρισίων)
Πρόκειται για τη Ρόδο, το Καστελόριζο, τη Σαμοθράκη, τον Άγιο Ευστράτιο, τη Χίο, τα Ψαρά, την Ικαρία, τη Λήμνο, την Λέσβο, τη Σάμο, την Τήλο, τη Χάλκη και την Πάτμο.
Πρόκειται για απόπειρα διχοτόμησης του Αιγαίου στην πράξη (de facto) ενώ μία μέρα πριν Oruc Reis έφτασε σε απόσταση 10 ναυτικών μιλίων από τη νήσο Στρογγύλη.
Τα όρια που έθεσε η Τουρκία ουσιαστικά κηρύττει το Αιγαίον Πέλαγος απαγορευμένη ζώνη στην αεροναυτιλία ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού.
Πρόκειται ουσιαστικά για την επαναφορά της NOTAM 714/2 (κόκκινη γραμμή) σε μια προσπάθεια να υπαγάγει στον έλεγχο του FIR Κωνσταντινουπόλεως μια έκταση στην οποία ξεκινώντας από Βορρά προς Νότο, περιλαμβάνονται τα ελληνικά νησιά Σαμοθράκη, Λήμνος, Λέσβος Άγιος Ευστράτιος, Ψαρά, Αντίψαρα, Χίος, Ικαρία και Δωδεκάνησα (Ανατολικά του στενού Ρόδου – Καρπάθου).
Περιοχή που αντιστοιχούσε με το μισό σχεδόν του εναερίου χώρου του Αιγαίου. Η μαύρη γραμμή στα παράλια της Τουρκίας είναι η πραγματική περιοχή τουρκικής δικαιοδοσίας και ελέγχου,
Κάθε αεροσκάφος που ήθελε να πετάξει προς κάποιο νησί του ανατολικού Αιγαίου, θα έπρεπε, κατά τους Τούρκους, να υποβάλλει σχέδια πτήσεως όχι μόνο στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθήνας, αλλά και στο αντίστοιχο της Κωνσταντινουπόλεως ή της Σμύρνης, ανάλογα με το νησί προς το οποίο κατευθυνόταν.
Η Ελλάδα σε αντίδραση και ενεργώντας προληπτικά μήπως καθιερωθεί de facto το καθεστώς που θέλησαν να επιβάλουν οι Τούρκοι, χαρακτήρισε όλο το Αιγαίο επικίνδυνη περιοχή με την NOTAM 1157 της 14-8-1974.
Ως αποτέλεσμα των δύο NOTAMs ήταν να σταματήσουν οι διεθνείς αεροπορικές πτήσεις πάνω από το Αιγαίον. Έτσι οι πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη από την Δύση γίνονταν μέσω Βουλγαρίας από Βορρά και μέσω του FIR Μάλτας και Κύπρου από Νότο.