Έ. Κουντουρά: Όχι σε καθυστερήσεις στην επίτευξη παγκόσμιας συμφωνίας για τη μείωση αερίων θερμοκηπίου από τη ναυτιλία

Την ανάγκη τήρησης των φιλόδοξων στόχων για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στη Μεσόγειο ζήτησε η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά στην παρέμβασή της στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN. Η συνεδρίαση έγινε για την  ανταλλαγή απόψεων με την Κομισιόν σχετικά με τα αποτελέσματα της 79ης συνεδρίασης της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας IMO.

Σε συνέχεια της  απόφασης να οριστεί η Μεσόγειος ως νέα ζώνη ελέγχου εκπομπών θειωδών αερίων, η Ευρωβουλευτής ζήτησε να διασφαλιστεί η πλήρης εφαρμογή των κανόνων στην ΕΕ και στις τρίτες χώρες, μέσω μηχανισμών που θα εξασφαλίζουν επαρκείς ελέγχους και αποφυγή καθυστερήσεων.

Η ευρωβουλευτής τόνισε επίσης ότι πρέπει να υιοθετηθεί μια φιλόδοξη στρατηγική για την μείωση των αερίων θερμοκηπίου σε επίπεδο του ΙΜΟ το συντομότερο δυνατό.

Η παρέμβαση της Έλενας Κουντουρά στην TRAN:

“Η τελευταία 79η συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ήταν ιδιαίτερα σημαντική.

Χαιρετίζω την απόφαση να οριστεί η Μεσόγειος ως νέα ζώνη ελέγχου εκπομπών θειωδών αερίων. O έλεγχος των αερίων αυτών θα συμβάλει σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε μία θάλασσα με πολύ ευαίσθητα οικοσυστήματα στα παράλια της οποίας ζουν επίσης εκατομμύρια άνθρωποι.

Πρέπει λοιπόν να εξασφαλίσουμε την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και θα ήθελα να ρωτήσω ποιοι μηχανισμοί προβλέπονται στη συμφωνία για τη σωστή εφαρμογή των κανόνων τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και στις τρίτες χώρες; Τι προβλέπεται σε περιπτώσεις καθυστερήσεων ή ανεπαρκών ελέγχων;

Θα ήθελα να σταθώ και στις διαπραγματεύσεις για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Φαίνεται ότι πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν να αναθεωρηθεί ο στόχος για μείωση αερίων θερμοκηπίου κατά 50% έως το 2050. Ποια είναι η εκτίμησή σας για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος του IMO στην υιοθέτηση μιας νέας στρατηγικής τον Ιούλιο του 2023; Θα έχουμε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα ή θα αποφασιστούν νέες καθυστερήσεις;”

 

Exit mobile version