Ραγισμένες ασφαλτοστρώσεις, απότομες κλίσεις σε χαλικοστρωμένες και μη επιφάνειες, παλιά ασυντήρητα γήπεδα ήταν η εικόνα που σε γενικές γραμμές παρουσίαζαν τα προαύλια δέκα διδακτηρίων της πόλης του Κιλκίς, χωρίς η όποια περιποιητική φροντίδα
να είναι ικανή να επουλώσει τις πληγές του χρόνου.
Οι Σχολικές Αυλές ήθελαν επειγόντως φρεσκάρισμα αφενός για λόγους ασφάλειας των παιδιών που κατακλύζουν τους χώρους τους κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και αφετέρου για να μπορούν να τους αξιοποιούν για το σχολικό παιχνίδι και τις αθλητικές τους δραστηριότητες.
Η Δημοτική Αρχή υπό τον Δημήτρη Κυριακίδη διέγνωσε έγκαιρα την προβληματική κατάσταση και ενέταξε στον προγραμματισμό της την ανάπλαση των Σχολικών Αυλών στο 1ο και 6ο Δημοτικό Σχολείο και στα συστεγαζόμενα στο ενιαίο σχολικό συγκρότημα 1ο και 7ο Νηπιαγωγείο, στο 5ο Δημοτικό Σχολείο, στο 1ο Γυμνάσιο, στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, στο 3ο Γυμνάσιο και στο 1ο Γενικό Λύκειο.
Η εργολαβία ξεκίνησε το καλοκαίρι με τα σημάδια της φθοράς στα σχολικά προαύλεια σταδιακά να απαλείφονται χάρη στις τεχνικές παρεμβάσεις, που συνεχίζουν να υλοποιούνται και να ενισχύουν τους χώρους με στοιχεία λειτουργικότητας και αισθητικής, μολονότι δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως. Όλοι οι αύλειοι χώροι ασφαλτοστρώθηκαν, όπου κρίθηκε απαραίτητο τοποθετήθηκαν σχιστολιθικές πλάκες, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα προβλέπεται η επίστρωση των αθλητικών εγκαταστάσεων με συνθετικό χλοοτάπητα στα γήπεδα ποδοσφαίρου του 1ου Δημοτικού Σχολείου, του 1ου και 3ου Γυμνασίου και με ελαστικό τάπητα στα γήπεδα μπάσκετ – βόλεϊ του 1ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου, της σχολικής μονάδας του 5ου Δημοτικού Σχολείου, του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου – Λυκείου και του 1ου Γενικού Λυκείου Κιλκίς.
Συμπληρωματικές πινελιές, που σε ένα βαθμό καθορίζουν την αισθητική ταυτότητα των σχολικών μονάδων, είναι η γραμμοσκίαση των γηπέδων, η διαμόρφωση θέσεων καθιστικών και στοιχείων πρασίνου και με αυτές τις τεχνικές εργασίες ‘’κλείνουν’’ οι αναπλάσεις των Σχολικών Αυλών, ένα έργο ύψους 902.907 ευρώ, χρηματοδοτούμενο από δημοτικά έσοδα, που καθιστά ελκυστικό και φιλόξενο το δημόσιο σχολικό χώρο για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους επισκέπτες του.