Έργο συνολικού προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ στον Βαρδάρη – Νέες ασφαλτοστρώσεις και παρεμβάσεις στους ποδηλατόδρομους από τον δήμο Θεσσαλονίκης

Στην τελική ευθεία μπήκε το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης για ριζικό λίφτινγκ του Βαρδάρη, την περιοχή της 2ης δημοτικής κοινότητας που έχει οδηγηθεί σε μαρασμό λόγω των εργασιών για την κατασκευή του μετρό.

Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ εστιάζει στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Λαγκαδά, Μοναστηρίου, Μιχαήλ Καλού και Στεφάνου Δραγουμάνου και περιλαμβάνει τις οδούς Οδυσσέως, Βάκχου, Προμηθέως, Ταντάλου, Αφροδίτης, Στεφανάκη και Φαρμάκη, καθώς επίσης τμήμα της Κολωνιάρη.

Όπως ανέφερε στη Voria.gr ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μήτρου, ήδη ο διαγωνισμός έχει ανεβεί στο ΕΣΗΔΗΣ (Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων), ενώ αύριο αναμένεται να αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του δήμου.

Η παρέμβαση εντάσσεται στο πρόγραμμα της διοίκησης του δήμου για ανάπλαση γειτονιών της πόλης με ανακατασκευή των πεζοδρομίων και ασφαλτοστρώσεις όπου κρίνεται απαραίτητο. Ήδη, εξάλλου, από το καλοκαίρι βρίσκεται σε εξέλιξη ανάλογη επέμβαση στην περιοχή μεταξύ των οδών Κοσμά Αιτωλού, Δελφών, Πέτρου Συνδίκα και Βασιλίσσης Όλγας, έκτασης 220 στρεμμάτων, όπου τα πεζοδρόμια είχαν να αντικατασταθούν από τη δεκαετία του ’70 και του ’80. «Σε αυτές τις αναπλάσεις, πέρα από την αποκατάσταση πεζοδρομίων και οδοστρώματος, θα προστεθούν φώτα, θα μπουν περισσότερα δέντρα και θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός, παγκάκια, καλαθάκια για τα σκουπίδια, δηλαδή όλα αυτά που χρειάζονται για να αναβαθμιστεί η περιοχή», ανέφερε ο κ. Μήτρου, σημειώνοντας ότι οι ρυθμοί των αναπλάσεων επιταχύνονται και μέχρι τα Χριστούγεννα θα γίνουν επιστρώσεις πεζοδρομίων σε έκταση 10.000 τ.μ.

Νέες ασφαλτοστρώσεις

Με γρήγορους ρυθμούς, εξάλλου, συνεχίζεται και το πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων σε κεντρικές και περιφερειακές οδούς του δήμου. Άμεσα θα γίνουν επεμβάσεις από τη διεύθυνση Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στη Βασιλέως Ηρακλείου, στην Αγίου Νικολάου, στη Χαλκιδικής, στην Ανδρεοπούλου και στην Ανδρούτσου στην 5η δημοτική κοινότητα, στη Διαγόρα και στην Μπότσαρη, από το ύψος της Καραμανλή έως και την Ανατολικής Θράκης. Επίσης παίρνουν σειρά μεγάλες οδικές αρτηρίες, όπως η Κασσάνδρου, καθώς επίσης και σε μία σειρά δρόμων στο κέντρο της πόλης που υποδείχτηκαν από την 1η δημοτική κοινότητα.

«Την Εγνατία μόνο θα αφήσουμε σε δεύτερο χρόνο και θα κάνουμε αποσπασματικές παρεμβάσεις μέχρι να ολοκληρωθεί το μετρό. Επιπρόσθετα, το επόμενο διάστημα θα ασφαλτοστρώσουμε το τμήμα της Αγίας Σοφίας που βρίσκεται μεταξύ των οδών Εγνατία και Αγίου Δημητρίου, μήκους περίπου 400 μέτρων που είναι σε άθλια κατάσταση», ανέφερε ο κ. Μήτρου, ο οποίος επισήμανε πως η επιλογή του χρόνου των επεμβάσεων γίνεται πάντα κατόπιν συνεννόησης με την Τροχαία και με Ινστιτούτο Μεταφορών που με βάση το μοντέλο, με το οποίο παρακολουθεί την κυκλοφορία στην πόλη, προτείνει μέρες και ώρες με τις μικρότερες οχλήσεις.

Παρεμβάσεις στους ποδηλατόδρομους

Στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, εξάλλου, δρομολογούνται παρεμβάσεις στο δίκτυο ποδηλατοδρόμων. «Ξεκινούμε έργο με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ για ανακατασκευή ποδηλατόδρομων σε Κουντουριώτου, Σαλαμίνος, Πολυτεχνείου και Αναγεννήσεως. Εκεί θα γίνει διάδρομος ποδηλάτων με διαχωριστική νησίδα 70 εκατοστών όπως προβλέπεται με τις προδιαγραφές για την ασφάλεια των ποδηλατών, για να απομονώνεται ο ποδηλατόδρομος από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία. Παράλληλα, κοντά στα Χριστούγεννα, προχωράμε τον σχεδιασμό με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τον ποδηλατόδρομο στην Παπάφη, ο οποίος, μαζί με αυτόν της Καραμανλή, εντάχθηκαν στο ΣΒΑΚ που εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο», ανέφερε ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου.

Ειδικά για τον ποδηλατόδρομο της Κ. Καραμανλή, για τον οποίον εξακολουθούν να υπάρχουν αντιδράσεις, ο κ. Μήτρου επισήμανε ότι με μετρήσεις που θα γίνουν το επόμενο διάστημα η δημοτική αρχή θα αξιολογήσει αν εξυπηρετεί και θα συνεχίσει να υφίσταται ή θα καταργηθεί.

πηγή : voria.gr

Exit mobile version