Ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να μας εκπλήσσει -δυστυχώς δυσάρεστα- με σλόγκαν και διαφημιστικά τρικ που καμία σχέση δεν έχουν με τη δύσκολη καθημερινότητα που βιώνουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης. Έπειτα από το -ελαφρώς υποτιμητικό για τους 65χρονους- «Ο ΟΑΣΘ γίνεται 65 χρονών και τα έχει 500! [ενν. τα λεωφορεία]» ακολουθεί τώρα άλλο ένα ατυχές λογοπαίγνιο, το «Στη ζωή σου γίνε Champ όχι… chaμπας», στο πρόσφατο σποτ του στο οποίο συμμετέχουν αθλητές της πόλης.
Στην πραγματικότητα, ούτε ο ΟΑΣΘ έχει 500 λεωφορεία στους δρόμους ούτε το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης μας είναι η λαθρεπιβίβαση. Αυτό που προσπαθούν να κρύψουν τέτοιες καμπάνιες είναι ότι κατά μέσο όρο ο πραγματικός αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι μικρότερος από 300, όπως καταγράφονται από το Παρατηρητήριο Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Ακόμη όμως και αν ίσχυε ο αριθμός που ευαγγελίζεται ο ΟΑΣΘ, είναι πολύ μακριά από τις ανάγκες της πόλης.
«Δείξε υπευθυνότητα και σεβασμό στους κανόνες του κάθε παιχνιδιού», αναφέρει το διαφημιστικό σποτ. Πώς ακριβώς όμως δείχνει υπευθυνότητα και σεβασμό ο ΟΑΣΘ, όταν ακόμη και εν μέσω πανδημίας στοιβαζόμαστε ο ένας πάνω στην άλλη σε οχήματα χωρίς παράθυρα και ελλιπή κλιματισμό (τόσο που κάποιες φορές γινόμαστε αναγκαστικά «chaμπες», αφού δεν μπορούμε καν να πλησιάσουμε στα μηχανήματα για να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας); Μια βόλτα με αστικό λεωφορείο σε κάποια από τις πιο πολυσύχναστες γραμμές σε ώρα αιχμής θα πείσει και όσες/ους δεν χρησιμοποιούν ποτέ τα ΜΜΜ, όπως τα ίδια τα στελέχη του οργανισμού ή ο κ. Ζέρβας, ότι τα #CoronOASTH και #ΣυνΟΑΣΘισμός δεν είναι απλώς κάποια ευφάνταστα hashtag.
«Δείξε τι αξίζεις σε κάθε γήπεδο», συνεχίζει το σποτ, όμως ποια η αξία του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο δικό του γήπεδο με λεωφορεία που συνεχώς μένουν στο δρόμο (ή στο συνεργείο); Μια απλή αναζήτηση στο google με τις λέξεις «εμεινε» + «ΟΑΣΘ» θα σας σοκάρει με το πλήθος των ειδήσεων, αλλά και με το πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορεί να χαλάσει ένα λεωφορειο (όπως π.χ. να κοπεί στην μέση). Με έναν παλιό στόλο απαρχαιωμένης τεχνολογίας που παράγει από τις εξατμίσεις του ένα μαύρο σύννεφο από άκαυστο άνθρακα, οξείδια του αζώτου και μικροσωματίδια, σε μια πόλη με τρομερά επιβαρυμένη ατμόσφαιρα και συνεχείς υπερβάσεις των επιτρεπόμενων ορίων συγκεντρώσεων ατμοσφαιρικών ρύπων.
Τέλος, θα προτείναμε στον ΟΑΣΘ, μιας και δεν έχει την διάθεση να ασχοληθεί με τα παραπάνω πραγματικά προβλήματα, να σταματήσει να περιπαίζει τους Θεσσαλονικείς και να ασχοληθεί τουλάχιστον με τα του οίκου του, όπως για παράδειγμα την επίλυση των οικονομικών του διαφορών με τον ΟΣΕΘ και να μην κινδυνεύσουν οι 25 απο τις 31 γραμμές που εκτελούν τα ΚΤΕΛ, με κίνδυνο να βρεθούμε με λιγοτερα απο 200 λεωφορεία στους δρόμους. Ή ακόμη να προχωρήσει στην υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης με τους εργαζομένους του και να μην ταλαιπωρούμαστε με στάσεις εργασίας.
«Η αστική συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό»· αυτή είναι η μοναδική φράση του σποτ στην οποία θα συμφωνήσουμε κι εμείς και γι’ αυτό θα συνεχίσουμε να παλεύουμε μαζί με τα κινήματα της πόλης για το καθολικό δικαίωμα στην ασφαλή, γρήγορη και ποιοτική μετακίνηση, για γενναία ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ με δημόσια επένδυση, ενάντια στα σχέδια ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών.
Για άλλη μια φορά λοιπόν επαναλαμβάνουμε ότι η μετακίνηση στην πόλη χρειάζεται άμεσα αποκλειστικές λεωφορειολωρίδες, ένα ασφαλές, συντηρημένο και πλήρες δίκτυο ποδηλατοδρόμων, αξιόπιστα, επαρκή, φθηνά και δημόσια λεωφορεία, και στη συνέχεια εφαρμογή λύσεων που σε άλλες πόλεις είναι αυτονόητες, αλλά εδώ φαντάζουν εξωτικές, όπως πραγματική ανανέωση του στόλου με ηλεκτροκίνητα οχήματα, οργανική ένταξη εναλλακτικών ΜΜΜ (τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες), και συνολική αναδιάταξη των ΜΜΜ μετά την άμεση λειτουργία του μετρό με τους διαθέσιμους σταθμούς, αφού ταυτόχρονα σταματήσει το έγκλημα κατά της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης στον σταθμό Βενιζέλου.