Στην παραδοχή ότι οι συνθήκες που επικρατούν αυτή τη στιγμή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι ασφυκτικές, προχώρησε ο καθηγητής, Σωτήρης Τσιόδρας κατά τη σημερινή ενημέρωση για την πορεία του κορονοιού στη χώρα μας. Ο καθηγητής κάλεσε τους πολίτες να αποφεύγουν τον συνωστισμό προχωρώντας μάλιστα στη διαπίστωση ότι «είναι αδύνατο αυτή τη στιγμή να επενδύσουμε σε περισσότερη και μεγαλύτερη άνεση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
Για κάλυψη της «αδράνειας της ΝΔ στην αντιμετώπιση του συνωστισμού στα ΜΜΜ» από τον καθηγητή την ώρα που μπορούν να επισκευαστούν άμεσα 270 οχήματα, έκαναν λόγο αμέσως μέτά την ολοκλήρωση της ενημέρωσης σε κοινή δηλωσή τους ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς, και ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης.
Η αναφορά του κ. Τσιόδρα στις συνθήκες που επικρατούν στα συγκοινωνιακά μέσα είχε ως εξής: «Έχουμε τα Μέσα Μεταφοράς. Είναι ασφυκτικές οι συνθήκες, το κατανοώ. Είναι αδύνατο αυτή τη στιγμή να επενδύσουμε σε περισσότερη και μεγαλύτερη άνεση στα Μέσα Μεταφοράς. Γνωρίζω ότι προσπαθούνε. Εμείς σαν επιστήμονες το λέμε συνέχεια. Προσπαθήστε όσο μπορείτε να αποφύγετε στα Μέσα Μεταφοράς το συνωστισμό, όσο αυτό είναι εφικτό. Φορέστε τη μάσκα σας, μη τη φοράτε με λάθος τρόπο».
Από την πλευρά τους οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισαν τη δήλωση του κ. Τσιόδρα «ανακριβή» προσθέτοντας πως: «170 λεωφορεία και 100 τρόλεϊ μπορούν να βγουν άμεσα στον δρόμο με μικρές μόνο επιδιορθώσεις και ανταλλακτικά και την τοποθέτηση οδηγών από το νυν προσωπικό. Η κυβέρνηση έχει αδρανήσει προκλητικά και ο κ. Τσιόδρας επιλέγει να καλύψει αυτή την αδράνεια. Δυστυχώς».
Στο μεταξύ και ενώ τα κρούσματα, οι νοσηλείες αλλά και οι θάνατοι στην Ελλάδα από τον κορονοιό αυξάνονται διαρκώς, το σύστημα για διατήρηση αποστάσεων στα ΜΜΜ δεν έχει κερδηθεί ακόμα, καθώς παρά την είσοδο των ΚΤΕΛ στο συγκοινωνιακό σύστημα της Αθήνας με περίπου 80 οχήματα, ο συνωστισμός στις γραμμές με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση είναι καθημερινό φαινόμενο.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει του σχεδιασμού του υπουργείου Μεταφορών, έως το τέλος Νοεμβρίου θα έχουν ενταχθεί στο σύστημα συνολικά 200 οχήματα από τα ΚΤΕΛ, ενώ το επιβατικό κοινό θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον έως το τέλος της χρονιάς για την άφιξη των 300 λεωφορείων τα οποία θα αποκτηθούν από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) με τη μέθοδο του leasing.
Να σημειωθεί μάλιστα ότι με διευκρινιστική εγκύκλιο της εταιρίας επί των όρων του διαγωνισμού, δόθηκε το πράσινο φως για την προμήθεια και οχημάτων τα οποία θα διαθέτουν μόνο δύο πόρτες. Το γεγονός αυτό από μόνο του δε βοηθά την αποφυγή του συνωστισμού δεδομένου ότι εξαιτίας της απαγόρευσης της εισόδου και εξόδου από την μπροστινή πόρτα, ουσιαστικά θα απομένει μόνο μία θύρα για την επιβίβαση και αποβίβαση του κοινού, η οποία θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη κατά τις ώρες αιχμής.