Μάριος Δράμαλης: Προτάσεις για την πόλη της Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη συμπρωτεύουσα με τα έργα υποδομής , αλλά και με 3 Υπουργεία.

 

Εκτός από τα γνωστά και μεγάλα έργα που υπόσχονται να μεταμορφώσουν τη Θεσσαλονίκη σε μητρόπολη, ώστε η πόλη να μην θυμίζει σε τίποτα αυτό που είναι σήμερα πρέπει να γίνει και κάτι ακόμη πολύ σημαντικό.

Εκτός λοιπόν από τα έργα της Θεσσαλονίκης που ξέρουμε:

Το  έργο του μετρό

Το  έργο του μετρό με μεγάλο ενδιαφέρον αλλά και ανυπομονησία αναμένεται να φτάσουμε στη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό, που με 13 σταθμούς ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, διασχίζει την πόλη οριζόντια κυρίως πάνω στην Εγνατία και καταλήγει στα ανατολικά προάστια στη Νέα Ελβετία. Επίσης σε κατασκευή είναι και μία δεύτερη γραμμή 5 σταθμών που θα φέρει το μετρό στην Καλαμαριά και θα καταλήγει στα όρια της πόλης, στον τερματικό σταθμό Μίκρα. Με τις σημερινές συνθήκες η βασική γραμμή θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να λειτουργήσει το 2023 και η επέκταση Καλαμαριάς το 2024.

Η λειτουργία του μετρό ειδικά στο κέντρο της πόλης θα φέρει νέο άνεμο επενδύσεων, κυρίως στο real estate, οδηγώντας σε μεγάλη αύξηση τις αξίες των ακινήτων πέριξ των νέων σταθμών.

Τα έργα στο λιμάνι

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σχεδιάζονται μια σειρά από έργα. Η νέα ιδιωτική διοίκηση του ΟΛΘ «τρέχει» ένα μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων, κορωνίδα του οποίου είναι το εμβληματικό έργο επέκτασης και ολοκλήρωσης του 6ου προβλήτα (με κόστος 170 εκατ. ευρώ).

Το καλοκαίρι που μας πέρασε υπεγράφη η σύμβαση για την οδική σύνδεση του ΟΛΘ με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων: Η σύμβαση υπεγράφη στις αρχές του καλοκαιριού. Με αυτό το έργο τα εμπορεύματα από το λιμάνι θα φεύγουν γρήγορα μέσω του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας.

Παράλληλα ως δημόσια έργα ετοιμάζεται η δημοπράτηση για τα έργα για τη σύνδεση του λιμανιού με το εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα έργα αποσκοπούν στη μεγέθυνση του λιμανιού για να καταστεί ως το κεντρικό σημείο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για τα Βαλκάνια.  

Το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης

Στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκαν κάποιες παρεμβάσεις ανισοπεδοποίησης της δυτικής πλευράς και τώρα ετοιμάζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ένα μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για τη λεγόμενη «Ιπτάμενη» Περιφερειακή, στο ανατολικό τμήμα της.

Το Flyover είναι μία νέα εναέρια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος που θα έχει μήκος περίπου 9,5 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται πάνω από τη σημερινή περιφερειακή οδό, από το ύψος της Πυλαίας-Πανοράματος μέχρι την περιοχή της Ευκαρπίας-Νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Θα εξυπηρετεί μέχρι και 4.000 οχήματα την ώρα, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Ο Προαστιακός στη δυτική πλευρά

Το City Train, δηλαδή ο Προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης, εντάσσεται στα σιδηροδρομικά έργα που θα δημοπρατηθούν τις επόμενες ημέρες μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου. Θα βασιστεί κυρίως σε υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές.

Έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια και δήμους της πόλης, ενώ θα συνδέεται και με το λιμάνι αλλά και μελλοντικά με σταθμούς μετρό (με την προσδοκώμενη επέκταση προς τα δυτικά).

Οδικά και κτιριακά έργα

Σε εξέλιξη είναι το έργο οδικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική: Προχωρούν σε ολοκλήρωση (υπό κατασκευή) οι άξονες Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα και Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος. Στο πρώτο έργο επιτέλους ολοκληρώθηκε το «ορφανό χιλιόμετρο», ενώ στο δεύτερο ολοκληρώθηκε το τελευταίο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα.

Σε φάση διαγωνισμού είναι τα 17 σχολικά συγκροτήματα-ΣΔΙΤ: Περιλαμβάνει σχολικές μονάδες-πρότυπα σε Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα σε διαγωνισμό είναι και αντιπλημμυρικά έργα που αφορούν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Λαχαναγοράς και έργα αποχέτευσης στην Καλαμαριά.

Ανάπλαση ΔΕΘ

Η ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ αποτελεί μια διαχρονική κουβέντα για τη Θεσσαλονίκη. Αυτό που προωθείται είναι η παραμονή και ανάπλαση της ΔΕΘ στο κέντρο της πόλης. Πριν από λίγο καιρό μάλιστα ολοκληρώθηκε και διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, στον οποίο κέρδισε μια βιοκλιματική αρχιτεκτονική πρόταση των κ. Sauerbruch Hutton (Γερμανία), κ. Gustafson Porter + Bowman (Βρετανία) και κ. Έλενας Σταυροπούλου (Ελλάδα).

Ολόκληρο το πρόσωπο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να αλλάξει η ανάπλαση της ΔΕΘ, με τα έργα να προχωρούν παρά τη συγκυρία, με στόχο το νέο εκθεσιακό κέντρο να είναι έτοιμο το 2026, στα 100ά γενέθλια της έκθεσης.

Το ConFExPark, όπως ονομάζεται το νέο εκθεσιακό κέντρο αναμένεται να μετατραπεί σε ένα νέο τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη, οδηγώντας τη ΔΕΘ στο νέο κεφάλαιο της ιστορίας της.

Το χρονοδιάγραμμα της ανάπλασης προβλέπει ότι τα έργα θα αρχίσουν το αργότερο στις αρχές του 2024 ώστε το 2026 η Έκθεση να γιορτάσει τον πρώτο αιώνα λειτουργία της στο νέο της «σπίτι». Σε κάθε περίπτωση, η ΔΕΘ θα συνεχίζει να διεξάγεται κανονικά, καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών.

 

Ανάπλαση Αριστοτέλους

Ολοκληρώθηκε  ο  αρχιτεκτονικός διαγωνισμός που αφορά στην ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους.

Η πρόταση που έλαβε το πρώτο βραβείο της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του δήμου, επιχειρεί να αναδείξει την οδό Αριστοτέλους ως την κεντρική αρτηρία προβολής της σύγχρονης μητροπολιτικής ζωής και εικόνας της πόλης, αλλά και ως περιοχή διασύνδεσης με τη νεότερη ιστορία της. Παράλληλα αυτό που υπάρχει στο τοπίο είναι το υδάτινο στοιχείο αλλά και σειρά από ψηλούς φοίνικες.

Η νέα Αριστοτέλους θα αποτελέσει σημείο μοναδικής ομορφιάς σε όλη την Ευρώπη, η ανάπλαση του μνημειακού άξονα θα προχωρήσει με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ.

Εκτός λοιπόν από αυτά με μεγάλα έργα υποδομών που πρέπει να ολοκληρωθούν , πρέπει να γίνει και κάτι ακόμη για να αλλάξει αυτή η πόλη. Να έρθουν 3 Υπουργεία από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη.

 

Exit mobile version