Μαρκ Ζάκερμπεργκ: Έχασε σχεδόν 71 δισ. δολάρια από το αδύναμο «στοίχημα» σε Reels και Metaverse

Δεν έχουν περάσει δύο χρόνια, από όταν ο 38χρονος τότε CEO του Facebook μετρούσε 106 δισ. δολάρια περιουσίας και βρισκόταν μεταξύ της κορυφαίας τριάδας των δισεκατομμυριούχων, ακολουθώντας μόνο τον Τζεφ Μπέζος και τον Μπιλ Γκέιτς, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2021 η περιουσία του εκτοξεύθηκε στα 142 δισ. δολάρια, όταν η μετοχή της εταιρείας του έφτασε να αξίζει 382 δολάρια.

Όμως μόλις ένα μήνα αργότερα, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ παρουσίασε το νέο του εγχείρημα, την Meta και άλλαξε το όνομα της εταιρείας (πρώην Facebook).

Ο CEO της Meta Platforms Inc. έχασε περισσότερο από τη μισή του περιουσία, καταγράφοντας απώλειες 70,2 δισ. δολαρίων – μέχρι στιγμής – και έπεσε 14 θέσεις στην κατάταξη του Bloomberg Billionaires Index, με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, με περιουσία 55,3 δισ. δολαρίων.

Όπως φαίνεται, πλέον βρίσκεται στην20η θέση, στο χαμηλότερο σημείο που έχει βρεθεί από το 2014 και αυτό γιατί η περιουσία του επηρεάζεται άμεσα από την μετοχή της Meta. Συγκεκριμένα, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει στο πορτφόλιο του περισσότερες από350 εκατομμύρια μετοχές της εταιρείας (με την τιμή της μετοχής να ανέρχεται σε 148,02 στις 12:17 μμ).

Φέτος ήταν μια δύσκολη χρονιά για – σχεδόν – όλους τους αμερικανικούς τεχνολογικούς τιτάνες, όμως ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ήταν ξεκάθαρα ο μεγαλύτερος χαμένος του κλάδου.

 

Η Meta έχει την χειρότερη απόδοση μεταξύ των FAANG, δηλαδή των τεχνολογικών εταιρειών που αναφέρονται ως Big Tech (Facebook (πλέον Meta), Apple, Amazon, Netflix, Google). Συγκεκριμένα, από την αρχή της χρονιάς μέχρι τώρα, η Apple έχει σημειώσει πτώση 14%, η Amazon έχασε 26% και η μητρική της Google, Alphabet, είχε απώλειες 29%. Η δεύτερη μεγαλύτερη χαμένη μετά την Meta φαίνεται να είναι η Netflix με πτώση κοντά στο 60%.

Αδύναμα αποτελέσματα και το ρίσκο του Metaverse

Τον Φεβρουάριο του 2022, η εταιρεία ανακοίνωσε πως παρουσίασε ανάπτυξη στους μηνιαίους χρήστες του Facebook, προκαλώντας μια ιστορική πτώση 32,6% στην τιμή της μετοχής και μειώνοντας την περιουσία του Ζάκερμπεργκ κατά 31 δισ. δολάρια. Μία από τις μεγαλύτερες πτώσεις που έχει σημειωθεί ποτέ σε περιουσία, σε μόλις μία ημέρα.

Το επόμενο πλήγμα ήρθε από το «στοίχημα» του Instagram στην λειτουργία των Reels, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί το κυρίαρχο TikTok, στη δημιουργία σύντομων βίντεο. Το Instagram εν κατάφερε να κυριαρχήσει αλλά ούτε και να πάρει αρκετά μεγάλο μερίδιο από την διαφημιστική αγορά, την ώρα που οι εταιρείες μειώνουν σημαντικά τα κονδύλια του marketing, με φόντο τους φόβους για οικονομική ύφεση.

Αρνητικά λειτούργησε για την πορεία της μετοχής και η είσοδος στο Metaverse, με τον ίδιο τον Ζάκερμπεργκ να εκτιμά πως το project θα φέρει σημαντικές απώλειες την επόμενη 3ετία – 5ετία, μέχρι να φτάσει σε επίπεδο που θα αποφέρει κέρδη.

 

 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, αν η Meta δεν επιχειρούσε την «στροφή» στην εικονική πραγματικότητα οι απώλειες της θα ήταν σημαντικά πιο περιορισμένες και πιο κοντά στην πτώση της Alphabet, δηλαδή κοντά στο 30%, αναφέρει το Bloomberg.

Η αποχώρηση της Σέριλ Σάντμπεργκ

Περισσότερο απόδειξη της αλλαγής πλεύσης και λιγότερο λόγος πίσω από τις απώλειες φαίνεται να ήταν η αποχώρηση της – επί 14 χρόνια – Chief Operating Officer της εταιρείας, Σέριλ Σάντμπεργκ, στις αρχές τους έτους.

Η Σάντμπεργκ που υπήρξε το «δεξί χέρι» του Ζάκερμπεργκ ανέλαβε την διαχείριση της Facebook, όταν ήταν ακόμα μια μικρή εταιρεία με ζημιά 56 εκατ. δολαρίων και με επικεφαλής τον μόλις 23 ετών τότε Ζάκερμπεργκ, ο οποίος είχε παρατήσει το Χάρβαρντ.

Λίγο πριν την αποχώρηση της, το 2021 η Meta εμφάνισε έσοδα 118 δισ. δολαρίων και κέρδη 39,4 δισ. δολαρίων.

Rebranding για να «μαζέψει» τις ζημιές

Το τελευταίο διάστημα ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ δείχνει να προσπαθεί να μαζέψει τις «ζημιές» αλλάζοντας την εικόνα του σε έναν πιο φιλικό, προσιτό και ενδιαφέροντα άνθρωπο.

Πρόσφατα δημοσίευσε ένα βίντεο που δείχνει τον ίδιο να κάνει εξάσκηση στις πολεμικές τέχνες, ως μορφή γυμναστικής, ενώ δέχθηκε να συμμετέχει σε ένα τρίωρο podcast με τον – χαρακτηρισμένο ως αμφιλεγόμενο – παρουσιαστή Τζο Ρόγκαν, όπου επανειλημμένα αναφέρθηκε στον εαυτό του ως «σχεδιαστή προϊόντων» αντί για… δισεκατομμυριούχο, επιχειρηματία.

cnn.gr
Exit mobile version