Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να οριστικοποιηθεί ο νέος χάρτης των λεωφορειακών γραμμών της Θεσσαλονίκης, που διαμορφώνεται ενόψει της λειτουργίας του μετρό τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Η μελέτη αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, την οποία εκπονεί ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), ανασχεδιάζει τις γραμμές του ΟΑΣΘ έτσι ώστε να λειτουργούν συνδυαστικά με την κεντρική γραμμή του μετρό και την επέκταση της Καλαμαριάς. Ο νέος χάρτης αναμένεται να έχει αλλαγές κυρίως σε γραμμές που διέρχονται από τις οδούς Εγνατία και Κωνσταντίνου Καραμανλή, οι οποίες θα εξυπηρετούνται από τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο, καθώς επίσης εναλλακτικές διαδρομές και δρομολόγια, προκειμένου να υπάρχει σύνδεση με τους σταθμούς του μετρό και τους τερματικούς της Νέας Ελβετίας και της Μίκρας στην Καλαμαριά. Με την αναδιάταξη αυτή τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς θα λειτουργούν συνδυαστικά και άρα πιο αποτελεσματικά, ενώ ταυτόχρονα θα αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης.
Όπως ανέφερε στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, ήδη το σχέδιο είναι έτοιμο σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο θα οριστικοποιηθεί όταν γίνει η παρουσίαση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, που έχει προσδιοριστεί για τον Απρίλιο. Πρόκειται για τη μεγάλη κυκλοφοριακή – συγκοινωνιακή μελέτη της Ελληνικό Μετρό, η οποία περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τα κυκλοφοριακά δεδομένα και τις μετακινήσεις με κάθε μέσο σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, καθώς επίσης για τον τρόπο οργάνωσης των μέσων μεταφοράς και για τις πιθανές επεκτάσεις του μετρό. «Πολλά στοιχεία πρωτογενή τα έχουμε ήδη πάρει. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το κυκλοφοριακό μοντέλο, το οποίο χρειαζόμαστε για να σχεδιάσουμε τις εναλλακτικές για τις λεωφορειακές γραμμές και να κάνουμε τις προσαρμογές που πρέπει», σημείωσε ο κ. Τόσκας.
Η μελέτη για τον νέο ΟΑΣΘ και το θεσμικό πλαίσιο του ΟΣΕΘ
Ο ΟΣΕΘ έχει ήδη παραδώσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη μελέτη που του ζητήθηκε σχετικά με τον νέο ΟΑΣΘ, στην οποία προσδιορίζονται οι ανάγκες σε οχήματα και οδηγούς, ώστε να υλοποιείται ικανοποιητικά το μεταφορικό έργο σε ολόκληρη την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης για τα επόμενα χρόνια. Όπως είπε ο κ. Τόσκας, η μελέτη είναι τεκμηριωμένη και κοστολογημένη και προβλέπει έναν μικρότερο ΟΑΣΘ από τον σημερινό, που δεν θα έχει πάνω από 300 λεωφορεία. Απομένει, βέβαια, η τελική του έγκριση από την ηγεσία του υπουργείου, έτσι ώστε στη συνέχεια να οριστικοποιηθούν και οι ανάγκες που θα καλυφθούν με διαγωνισμό από μία ή και περισσότερες ιδιωτικές εταιρείες, όπως προβλέπει ο κυβερνητικός σχεδιασμός.
Παράλληλα, ο ΟΣΕΘ ετοιμάζει και την πρότασή του για το νομοσχέδιο σχετικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που βάσει του χρονοδιαγράμματος του υπουργείου θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την 1η Ιουλίου. Όπως εξήγησε ο κ. Τόσκας, ουσιαστικά συμπληρώνεται ο ιδρυτικός νόμος του οργανισμού του 2017 με νέα στοιχεία που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με την εποπτεία και θεσμική συσχέτιση μεταξύ ΟΣΕΘ και ΟΑΣ και με όσα απαιτούνται για μία αρχή μεταφορών, όπως θα μετεξελιχθεί ο οργανισμός.
«Θα συμμετέχουμε στη διαδικασία κατάρτισης του θεσμικού πλαισίου που κάνει το υπουργείο καταθέτοντας τις απόψεις μας. Για μας είναι μία σημαντική αναβάθμιση που σημαίνει ότι θα πρέπει να στελεχωθεί ο φορέας με έμπειρο προσωπικό. Περιμένουμε 12 άτομα από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ πιθανότατα μέσα στο καλοκαίρι και στη συνέχεια να ενισχυθούμε περισσότερο. Ο διπλασιασμός του προσωπικού είναι εκ των ων ουκ άνευ. Αυτή τη στιγμή έχουμε μόλις 15 άτομα, εκ των οποίων μόνο οι μισοί είναι μηχανικοί. Πρέπει να γίνει ένας πυρήνας 40 ατόμων για να μπορέσει να λειτουργεί ο φορέας», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ.
Αγώνας δρόμου για το ενιαίο εισιτήριο
Σε αγώνα δρόμου, εξάλλου, έχουν επιδοθεί τόσο ο ΟΣΕΘ όσο και η Ελληνικό Μετρό για την έγκαιρη λειτουργία του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σύμφωνα με τον κ. Τόσκα, μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να αποδώσει καρπούς η σύμβαση που έχουν υπογράψει ο ΟΣΕΘ και ο ΟΑΣΘ με την Κοινωνία της Πληροφορίας και την ανάδοχο κοινοπραξία. «Μπορεί να μην είναι ενιαίο το εισιτήριο στην αρχή, αλλά θα είναι τουλάχιστον ηλεκτρονικό, ώστε στη συνέχεια να το ενοποιήσουμε μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Στόχος είναι να υπάρχει αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου και κυρίως αυτό το συνδέω με την επέκταση της Καλαμαριάς, η οποία θα έχει άλλο σύστημα από το συμβασιοποιημένο της κεντρικής που έχει ήδη συμβασιοποιημένο σύστημα. Για τη γραμμή της Καλαμαριάς ο διαγωνισμός βγαίνει αυτές τις μέρες. Καταβάλλουμε προσπάθειες με την Ελληνικό Μετρό και είναι η κοινή μας αγωνία και με το υπουργείο», τόνισε.
Ενόψει της λειτουργίας του μετρό ο ΟΣΕΘ έχει επίσης κινήσει τις διαδικασίες του διαγωνισμού που αφορά στα απαιτούμενα αναλώσιμα για τα εισιτήρια και τις κάρτες διαδρομών. Ο διαγωνισμός, με τον οποίο θα καλυφθούν οι ανάγκες σε βάθος διετίας, εκτιμάται ότι θα είναι ύψους 2 εκ. ευρώ, ποσό που θα καλυφθεί από κονδύλια του υπουργείου.
ΠΗΓΗ: Voria.gr