Ένα ακόμη έγγραφο με επισημάνσεις για τη χαμηλότερη δυνατή όχληση κατά τις εργασίες κατασκευής της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (flyover) στη Θεσσαλονίκη, αλλά και για τα προβληματικά σημεία της μελέτης τα οποία αν δεν αλλάξουν θα δημιουργήσουν επιπλέον προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και την ασφάλεια των πολιτών απέστειλε στο αρμόδιο υπουργείο, στους ηγέτες όλων των κομμάτων, στους βουλευτές της πόλης, τους συναδέλφους του και τον περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών.
Ο Σίμος Δανιηλίδης υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της συμμετοχής στις συσκέψεις που θα ακολουθήσουν όλων των δημάρχων της Θεσσαλονίκης και κυρίως των αιρετών των δήμων από τους οποίους θα διέρχεται η υπερυψωμένη (δήμος Θεσσαλονίκης, Παύλου Μελά, Νεάπολης-Συκεών, Πυλαίας Χορτιάτη). Όπως τονίζει ο δήμαρχος, σε περίπτωση που δεν θα υιοθετηθούν κάποια έκτακτα μέτρα για την απορρόφηση της κίνησης όσο θα εκτελούνται οι εργασίες για το flyover, η Θεσσαλονίκη θα ζει σε συνθήκες κυκλοφοριακού εμφράγματος για τα επόμενα 4-5 χρόνια. Στα έκτακτα μέτρα που πρότεινε ο Σίμος Δανιηλίδης περιλαμβάνονται η τροποποίηση ορισμένων δρομολογίων του ΟΑΣΘ και η εξέταση της προσωρινής λειτουργίας θαλάσσιας συγκοινωνίας έτσι ώστε να εξυπηρετούνται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες πολίτες μετακινούμενοι χωρίς το ΙΧ τους και με ασφάλεια από τον τόπο κατοικίας τους στα ανατολικά (Περαία, Νέους Επιβάτες, Αγία Τριάδα, Καλαμαριά, Νέα Κρήνη) προς το κέντρο και το λιμάνι.
Με την ευκαιρία της νέας επιστολής, ο δήμαρχος ξεκαθαρίζει ότι εξαρχής τάχθηκε υπέρ της κατασκευής του flyover αναλαμβάνοντας το πολιτικό κόστος. «Βέβαια από τότε τονίσαμε, επισημαίνει, ότι προείχε η Νέα Εξωτερική Περιφερειακή οδός για την οποία συζητάμε εδώ και 20 χρόνια και οι μελέτες για την κατασκευή της έχουν ωριμάσει με στόχο την οριστική επίλυση του κυκλοφοριακού της πόλης με την παράκαμψη του πολεοδομικού συγκροτήματος από τα αυτοκίνητα που κινούνται προς αεροδρόμιο και Χαλκιδική μέσω της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας οδού».
Όπως επισημαίνει στην επιστολή του που συντάχθηκε μετά την σύσκεψη υπό τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη με αντικείμενο το flyover, ο δήμαρχος είχε καταθέσει εγκαίρως τις παρατηρήσεις και επισημάνσεις του ήδη από τον περυσινό Μάρτιο (η επιστολή απεστάλη στις 21/3/2022) χωρίς ωστόσο να ληφθούν σοβαρά υπόψιν και χωρίς να λάβει ο ίδιος οποιαδήποτε απάντηση.
«Έχοντας την πεποίθηση ότι το προλαμβάνειν είναι καλύτερο του θεραπεύειν, πριν από περίπου ενάμιση χρόνο προειδοποιούσαμε ότι βλέπαμε να επαναλαμβάνεται το κακό προηγούμενο της δήθεν διευθέτησης των οδικών αξόνων που θα οδηγούσαν με ασφάλεια στο Παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου, τονίζει, ο δήμαρχος και συνεχίζει: Τότε παρά το υπόμνημα με προτάσεις που καταθέσαμε οι δήμαρχοι των τριών εμπλεκόμενων δήμων (Πυλαίας-Χορτιάτη, Νεάπολης-Συκεών, Παύλου Μελά) από κοινού με τον Σεβαστιώτατο μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα αγνοηθήκαμε πλήρως…
Μάλιστα κάποιες σημειακές παρεμβάσεις είχαν βαπτιστεί στην περίπτωση του Παιδιατρικού «αναβάθμιση» χωρίς βέβαια να διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση ασθενοφόρων και οχημάτων στον άξονα λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου-Γεωργίου Παπανικολάου-Κωνσταντινουπόλεως-Φίλυρο.
Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου αφορά άξονα μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο ανά κατεύθυνση, συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ). Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. Από τους εννέα ανισόπεδους κόμβους οι τρεις κατασκευάζονται εντός των διοικητικών ορίων του δήμου μας στις θέσεις των υφιστάμενων Κ6 (Νεάπολης-Συκεών-Μετεώρων), Κ7 (Ανθέων-Αγ. Παύλος) και 7Α (Αγ. Παύλος-Κέδρηνος Λόφος), με τον πρώτο Κ6 να είναι ο μεγαλύτερος και σπουδαιότερος όλων.»
Επιπλέον ο δήμαρχος αφού τονίζει την ανάγκη «να ενταχθούν στο έργο της Υπερυψωμένης οι παρεμβάσεις που απαιτούνται για την βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών που αφορούν στις λεωφόρους Παπανικολάου, Ανδρέα Παπανδρέου και των οδών που θα συνδέουν τις προαναφερθείσες οδούς με τη Υπερυψωμένη, επαναλαμβάνει την αναγκαιότητα διαμόρφωσης πεζοδρομίων στο σύνολο τον οδών που θα τροφοδοτούν την Υπερυψωμένη και όχι μόνο στα τμήματα που εμπίπτουν σήμερα εντός της περιοχής σχεδιασμού», αναφέρεται με λεπτομέρειες στις ιδιαιτερότητες καθενός από τους τρεις κόμβους.