Νέο Όραμα – Νέο Ρεύμα: Ζητούμε μια νέα συνάντηση με τον Πρωθυπουργό

Πραγματοποιήθηκε εποικοδομητική συνάντηση 10 μεγάλων επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης από τις 475.

Εκπροσωπήθηκαν οι Εταιρείες: Άλμα, Αύρα, Ότο Ντιλ, Vimatec, Μπετόν Ευστρατίου, ΕΛΓΕΚΑ, Indigo Blue, Μινέρβα Πλεκτήρια, Unismack, Νικολαίδου, Φιλίππου, Χαίτογλου!

Η τελευταία  συνάντηση τόσο με τον Πρωθυπουργό όσο και με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας εστίασε στα κύρια προβλήματα άρσης των εμποδίων για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα της δυτικής. Η διάθεση ήταν θετική ωστόσο, υπάρχουν καθυστερήσεις. Η Θεσσαλονίκη είναι σε μακροχρόνια δυστοκία ανάπτυξης.

Πάγιο αίτημα είναι να ξεπεραστούν οι αγκυλώσεις με μηδενικό κόστος. Εκτός από δικό μας αίτημα είναι και αίτημα των 2 μεγάλων δήμων με 400.000 κατοίκους, μεγάλων επιχειρήσεων και πολιτών με πωλήσεις που αφορούν στο 50% του ΑΕΠ της Μακεδονίας και περίπου 11.000 εργαζομένους, 8 βουλευτών και 4 Ευρωβουλευτών.

Θα αφήσετε τις επιχειρήσεις αυτές να κλείσουν; Δεν υπάρχουν αποτελέσματα, σύσσωμη η κοινωνία, οι δήμοι και οι επιχειρήσεις έχουν αγωνίες. Δε γίνεται να συνεχιστεί η καταστροφή της περιοχής!

Είναι καταστροφικό να αφεθούν τα κύρια ώριμα και άμεσα θέματα :

1) Να υλοποιηθεί η νόμιμη διόρθωση του χωροταξικού από το ΥΠΕΝ, σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής και του Προέδρου Γιούνκερ. Η διόρθωση για απρόσκοπτες επενδύσεις δυτικά και εκτός ορίων υψηλής όχλησης, είναι η νόμιμη επιταγή της Κομισιόν. Είναι δυνατόν να μην υπάρχει πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη και την Αττική και να υπάρχει βρόγχος μόνο στη δυτική Θεσσαλονίκη;

2) Η δημιουργία νέας καταστροφικής ομηρίας στις επιχειρήσεις δυτικά Καλοχώρι -Πόντου. Όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις της περιοχής έχουν υπογράψει κατά του επιχειρηματικού πάρκου και θέλουν διορθώσεις. Άλλωστε είναι ιδιωτικό και δεν έχει χρονικό ορίζοντα. Περιέχει νέες επαχθείς δουλείες, νέες πρόσθετες διπλές εισφορές σε γη και χρήμα (30%), αλλαγές χρήσεων, αναστολές αδειών, κ. α. Δεν ξανάγινε πουθενά 3 χλμ από το κέντρο. Στην Αττική δημιουργείται το Σχηματάρι 80 χλμ, όχι στο Αιγάλεω- Περιστέρι.

Το αφήγημα επόμενων δεκαετιών και της πόλης των υπηρεσιών.

Απέτυχε 20 χρόνια και δεν είχε αποτέλεσμα. Υπάρχουν θετικές αναφορές από όλους για την αναστροφή της υποβάθμισης στη δυτική Θεσσαλονίκη. Δεν παράγεται ΑΕΠ και πλούτος από την πρωτεύουσα των υποσχέσεων.  Η Θεσσαλονίκη δεν επιδέχεται 3η δεκαετία οικονομικής βύθισης. Μεγαλώνει  το χάσμα προσδοκιών – αποτελέσματος. Η κοινωνία είναι θυμωμένη με την επιλεκτική υποβάθμιση της περιοχής κατά 65%.

Παρουσιάστηκαν σε σημαντική εκδήλωση με επίσημα στοιχεία η οικονομική κατάσταση στην περιοχή,  ιεραρχήθηκαν τα προβλήματα και προτάθηκαν πλήρως τεκμηριωμένες λύσεις.  Να διορθωθούν οι νομικές παρανομίες και οι αθέμιτες συνθήκες στη Θεσσαλονίκη με την υπόλοιπη Ελλάδα και την ΕΕ. Να αναστρέψουμε την παρατεταμένη  βύθιση, να βαδίσουμε στον δρόμο της ανάταξης.

Τα κύρια θέματα – πέραν των ανωτέρω:

Για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία τα θέματα που αναπτύχθηκαν είναι:  1) διόρθωση του Προεδρικού Διατάγματος  του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου  για το θαλάσσιο μέτωπο, ώστε  να προβλέπει δυτικά επενδύσεις , όπως ανατολικά και όχι έναν ημι- βούρκο και απλά ένα πεζόδρομο, 2) διόρθωση του επικείμενου προς ολοκλήρωση Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης,  από τις καταστρεπτικές διατάξεις μείωσης πληθυσμού, λουκέτων στην παραγωγή και επαμφοτερίζουσες θέσεις, για την κατάργηση των χαρτών Σεβέζο!

Για την Ελλάδα προτάθηκαν στον κώδικα οφειλών ~340 δις €:  Μοναδική πηγή και  δημιουργίας οικονομικού πλούτου είναι λύση η επιβολή πλαφόν στην αναζήτηση δανείων στο διπλάσιο (2πλάσιο) του κόστους αγοράς τους (π.χ. Ισπανία, Πορτογαλία). Η νομιμότητα προβλέπει λύσεις οριζοντίων διαγραφών προστίμων και προσαυξήσεων 300-1000%. Θα απελευθερωθούν μεγάλα ποσά και παραγωγικές δυνάμεις ~150 δις€.

Exit mobile version