ΟΑΣΘ- Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Έτοιμο εδώ και έξι μήνες

Ανεξήγητοι οι λόγοι της καθυστέρησης την ώρα που ο ΟΑΣΘ καταβάλλει προσπάθειες να περιορίσει στο ελάχιστο δυνατό την εισιτηριοδιαφυγή

Στις 11 Σεπτεμβρίου 2021 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την περιοδεία του στα περίπτερα της 85ης ΔΕΘ πέρασε και από το σταντ του ΟΑΣΘ όπου δήλωσε ότι «πρώτη φορά δεν άκουσα παράπονα για τον αριθμό των λεωφορείων στην πόλη». Παράλληλα ήταν ο πρώτος ο οποίος, έστω και εικονικά, έκανε χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου το οποίο τού παρουσίασε η διοίκηση του ΟΑΣΘ. Ειπώθηκε, μάλιστα, ότι ο νέος αυτός πρωτοποριακός τρόπος άυλης μετακίνησης επρόκειτο να εφαρμοστεί μέσα τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες. Έκτοτε παρήλθαν σχεδόν έξι μήνες, αλλά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, παρότι πανέτοιμο, παραμένει στα συρτάρια του Οργανισμού.

Οι λόγοι αυτής της καθυστέρησης παραμένουν άγνωστοι και ανεξήγητοι. Κι αυτό γιατί τους τελευταίους μήνες ο ΟΑΣΘ καταβάλλει προσπάθειες να περιορίσει στο ελάχιστο δυνατό την εισιτηριοδιαφυγή και το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι ένα από τα αποτελεσματικότερα εργαλεία για την επίτευξη αυτού του στόχου. Παράλληλα, όμως, θα βάλει τον Οργανισμό στη νέα ψηφιακή εποχή, καθιστώντας τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης περισσότερο ελκυστικές στο επιβατικό κοινού, κυρίως σε εκείνους οι οποίοι χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες. Για το θέμα αυτό τηρείται σιγή ιχθύος, τόσο από τον ΟΑΣΘ όσο και από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, γεγονός που γεννά ερωτήματα τα οποία παραμένουν προς το παρόν αναπάντητα.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΑΣΘ επρόκειτο να θέσει στη διάθεση του επιβατικού κοινού, από τον περασμένο Σεπτέμβριο ακόμη τα ακόλουθα ψηφιακά προϊόντα:

1. Πιστωτική κάρτα: Με αυτήν θα δίνεται η δυνατότητα στον επιβάτη να μετακινείται χωρίς να χρειάζεται να προμηθευτεί εισιτήριο από κάποιο εκδοτήριο ή από τα αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα εντός των λεωφορείων. Ειδικότερα, ο κάθε επιβάτης θα μπορεί να επιβιβάζεται στο λεωφορείο με τη χρήση μόνον της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας του. Ειδικό ακυρωτικό μηχάνημα το οποίο θα τοποθετηθεί σε κάθε όχημα θα μπορεί να διαβάζει την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, χρεώνοντάς την αυτομάτως με το αντίτιμο του εισιτηρίου. Έτσι, απλοποιείται σημαντικά η μετακίνηση με τα αστικά λεωφορεία. Αυτό το νέο ψηφιακό εργαλείο πρόκειται να εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, ο ΟΑΣΘ έχει κάνει ήδη, εδώ και καιρό την προμήθεια αυτών των ειδικών ακυρωτικών μηχανημάτων τα οποία παραμένουν στις αποθήκες του.

2. Κινητό: Μέσω του κινητού τηλεφώνου θα μπορεί ο επιβάτης να αγοράσει το εισιτήριό του ή ακόμη και δέσμη εισιτηρίων. Θα πρέπει προηγουμένως να κάνει άπαξ εγγραφή στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΑΣΘ. Το εισιτήριο θα ακυρώνεται είτε με σκανάρισμα του κινητού τηλεφώνου από ειδικό ακυρωτικό μηχάνημα εντός του λεωφορείου είτε θα το ακυρώνει ο ίδιος ο επιβάτης, ένα με δύο λεπτά πριν να επιβιβαστεί.

3. Smart cards: Πρόκειται για έξυπνες ηλεκτρονικές κάρτες οι οποίες θα αντιστοιχίζονται με τις συνολικά 13 διαφορετικές κάρτες απεριορίστων διαδρομών που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ. Έχει τη μορφή πιστωτικής κάρτας και φέρει και τη φωτογραφία του κατόχου της. Ο επιβάτης υποβάλλει ηλεκτρονικά αίτηση για την προμήθεια της κάρτας και στη συνέχεια θα την ανανεώνει πληρώνοντας το αντίτιμο είτε μέσω της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας είτε με κατάθεση σε λογαριασμό του ΟΑΣΘ μέσω e-banking. Με τον τρόπο αυτόν δεν θα χρειαστεί να μεταβεί σε εκδοτήριο ή στα γραφεία του ΟΑΣΘ, παρά μόνο την πρώτη φορά για να παραλάβει την κάρτα.

Τα νέα αυτά ψηφιακά εργαλεία υπαγορεύουν και νέους τρόπους ελέγχου καταβολής του κομίστρου. Αυτό θα γίνεται από ειδικές συσκευές τις οποίες θα φέρουν μαζί τους οι ελεγκτές κομίστρου και οι οποίες θα μπορούν να διαβάζουν τις πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, αλλά και τις αγορές μέσω κινητού, καθώς και τις smart cards.

 

Exit mobile version