Με μεγαλύτερο και ανανεωμένο στόλο λεωφορείων θα υποδεχτεί ο ΟΑΣΘ τη φετινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Ο οργανισμός ανακάμπτει μετά το πολύ δύσκολο 2023, όταν λόγω έλλειψης οδηγών λίγο πριν από το καλοκαίρι έβγαιναν μόλις 220 λεωφορεία ημερησίως, τα οποία έφτασαν τα 250 στη διάρκεια της περσινής ΔΕΘ. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα διαθέτει σε καθημερινή βάση 330 οχήματα, 80 περισσότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και μάλιστα με πολύ μικρότερο μέσο όρο ηλικίας. Αυτό θα επιτευχθεί αφενός με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αφετέρου με την πρόσληψη επιπλέον οδηγών, έτσι ώστε να μπορέσουν να καλυφθούν οι επιπλέον βάρδιες.
Η δρομολόγηση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων που έχει εξασφαλίσει ο οργανισμός με τον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει μπει πλέον στην τελική ευθεία. Αυτό το διάστημα ολοκληρώνονται τα δοκιμαστικά δρομολόγια που γίνονται, προκειμένου να ελεγχθούν και να πιστοποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές που έθετε η εταιρεία και μέσα στον μήνα θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης.
Όπως είχε γράψει η Voria.gr, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα δρομολογηθούν κατά προτεραιότητα σε γραμμές της Δυτικής Θεσσαλονίκης, σε περιοχές δηλαδή που βρίσκονται κοντά στον σταθμό φόρτισής τους που κατασκευάζεται δίπλα στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, έτσι ώστε να αποφευχθούν τα λεγόμενα «νεκρά χιλιόμετρα», δηλαδή η απόσταση που απαιτείται για να φτάσει το λεωφορείο από τον χώρο φόρτισης μέχρι τον τερματικό σταθμό. Με δεδομένο, πάντως, ότι η αυτονομία τους ανά φόρτιση φαίνεται πως ξεπερνά τα 180 χιλιόμετρα που είχε αρχικά προσδιοριστεί, δεν αποκλείεται να εξυπηρετήσουν και άλλες, λίγο πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Νεότερα οχήματα με leasing και προσλήψεις οδηγών
Με την εκκίνηση των ηλεκτρικών λεωφορείων θα αρχίσουν σταδιακά να αποσύρονται από την κυκλοφορία οχήματα που βρίσκονται σε κακή κατάσταση, με πρώτα τα παλαιότερα. Άλλωστε, αρκετά από τα οχήματα του ΟΑΣΘ είναι πλέον ακατάλληλα, όπως φάνηκε και από το πρόσφατο περιστατικό φωτιάς που ξέσπασε σε μισθωμένο λεωφορείο που ευτυχώς δεν είχε επιβάτες, το οποίο κάηκε ολοσχερώς.
Ανανέωση θα υπάρξει και στα λεωφορεία που μισθώνει ο οργανισμός με leasing βάσει σύμβασης, η οποία λήγει στο τέλος Ιουνίου, αλλά θα παραταθεί μέχρι τον Δεκέμβριο. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ ήδη ετοιμάζει νέο διαγωνισμό για την απόκτηση περίπου 150 λεωφορείων επίσης με χρηματοδοτική μίσθωση, ο οποίος αναμένεται να βγει στον αέρα τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr στους όρους του διαγωνισμού θα προβλέπεται τα οχήματα να είναι κάτω από 10 ετών, πολύ νεότερα, δηλαδή, απ’ όλα όσα κυκλοφορούν σήμερα, ενώ μεγάλο ποσοστό τους θα είναι κάτω των πέντε ετών.
Η πλήρης ανανέωση του στόλου, βέβαια, θα γίνει σε περίπου τρία χρόνια, όταν αναμένεται να ολοκληρωθεί ο δεύτερος διαγωνισμός του υπουργείου για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων τα 250 προορίζονται για Θεσσαλονίκη.
Για την κάλυψη των αναγκών που θα προκύψουν από την αύξηση του στόλου προγραμματίζεται για το επόμενο διάστημα η πρόσληψη 40 νέων οδηγών. Αυτοί θα προστεθούν στους 150 που ήδη έχουν προσληφθεί στον οργανισμό με οχτάμηνες συμβάσεις, οι οποίες έχουν πάρει παράταση για επιπλέον τέσσερις μήνες, δηλαδή περίπου μέχρι τέλος του έτους.
ΠΗΓΗ: Voria.gr