Οι αεροπορικές εταιρίες, με άδεια ταμεία, παίζουν το χαρτί των χαμηλών τιμών

epa08388426 An aerial view shows air planes of Ryanair, EasyJet and Lufthansa sitting on the tarmac at the Berlin Brandenburg International Airport in Schoenefeld, Germany, 23 April 2020 (issued 28 April 2020). Due to personal contact restrictions, which were implemented as part of measures to stem the spread of the SARS-CoV-2 coronavirus, gatherings of more than two persons are forbidden in Germany. EPA/OLIVER LANG

Οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ασφυκτιούν εξαιτίας της κρίσης της Covid-19 και της αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με την εξέλιξή της, παίζουν το χαρτί των χαμηλών τιμών για να προσελκύσουν επιβάτες σ’ ένα πλαίσιο επανάληψης των αερομεταφορών πιο αργής απ’ ό,τι προβλεπόταν.

Με τα ταμεία άδεια εξαιτίας εβδομάδων lockdown και κλεισίματος των συνόρων που καθήλωσαν τους στόλους τους στο έδαφος, οι εταιρείες θέλουν να δουν τους επιβάτες να επιστρέφουν πιο γρήγορα στα αεροπλάνα και αναπτύσσουν μια πανοπλία υγειονομικών μέτρων για να τους καθησυχάσουν διαφημίζοντας επίσης δελεαστικές τιμές για να κάνουν τους απρόθυμους να υποκύψουν.

Σύμφωνα με μια μελέτη του γραφείου ανάλυσης για τον τουρισμό ForwardKeys, που δημοσιεύθηκε χθες, Πέμπτη, και αφορά τις τιμές των εισιτηρίων με αναχώρηση από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία προς τους τέσσερις κύριους προορισμούς της νότιας Ευρώπης -την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία-, οι τιμές ήταν κατά 15% χαμηλότερες τον Αύγουστο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Οι πτήσεις από τη Βρετανία προς την Ιταλία ή την Ισπανία, από τη Γερμανία προς την Ελλάδα ή την Πορτογαλία ή ακόμη από τη Γαλλία προς την Ελλάδα ή από την Ολλανδία προς την Ισπανία είδαν τις τιμές να πέφτουν κατά 25% σε σχέση με πέρυσι, διαπιστώνει η Forward Keys.

 

Να μην μείνουμε με σταυρωμένα χέρια

Μόνο οι πτήσεις από τη Γερμανία προς την Ιταλία, μια αγορά από την οποία οι εταιρείες χαμηλού κόστους αποχώρησαν μαζικά, είχαν αυξημένες τιμές εισιτηρίων, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Οι χαμηλές τιμές «τονώνουν την κυκλοφορία» και «σε δεδομένη στιγμή δεν μπορούμε να μείνουμε με σταυρωμένα χέρια, να ελπίζουμε ότι όλα θα πάνε καλά και να υπολογίζουμε στους πολιτικούς», εξηγούσε στις αρχές Σεπτεμβρίου στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Έντι Γουίλσον, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ryanair D.A.C., ενώ η εταιρεία του ξεκινούσε μια «πώληση-αστραπή» εισιτηρίων σε σπασμένες τιμές.

Χθες, Πέμπτη, αυτή η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους άρχισε μια νέα διαφημιστική εκστρατεία.

«Πρέπει να παρακινήσουμε τους ταξιδιώτες μας να ξαναπάρουν το αεροπλάνο και η τιμή είναι ένας παράγοντας», επιβεβαίωσε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ρέτζιναλντ Ότεν, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της βρετανικής εταιρείας easyJet.

Όμως πέρα από τις χαμηλές τιμές, το θέμα για τις εταιρείες είναι να επικεντρωθούν στα πιο κερδοφόρα δρομολόγια, προσθέτει.

Η επιλογή αυτή είναι όμως περίπλοκη, όταν οι αρχές αυτών των προορισμών θέτουν σε ισχύ περιορισμούς που κυμαίνονται από κλείσιμο των συνόρων μέχρι την επιβολή καραντίνας σε όσους φθάνουν, περνώντας από τα τεστ.

Οι εταιρείες απαντούν στην κατάρρευση της κυκλοφορίας «με τα εργαλεία που διαθέτουν: μείωση των επιβατών στα αεροπλάνα και προσφορές, όμως δεν έχουν κανέναν έλεγχο σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της πανδημίας και τις πολιτικές περιορισμού της κυκλοφορίας», εκτιμά ο Ολιβιέ Ποντί, αντιπρόεδρος της ForwardKeys.

«Το αποτέλεσμα που μπορεί να έχουν οι ελκυστικές τιμές θα είναι συνεπώς περιορισμένο, κυρίως επειδή οι καταναλωτές εξακολουθούν να ανησυχούν για το ενδεχόμενο τα σχέδιά τους να ανατραπούν, για το πόσο γρήγορα θα τους επιστραφούν τα ποσά που έχουν πληρώσει για τα εισιτήρια σε περίπτωση που το ταξίδι τους ακυρωθεί», προσθέτει.

Με πληροφορίες από AFP μέσω ΑΠΕ – ΜΠΕ
Παρίσι, Γαλλία

Exit mobile version