Έναν νέο κύκλο επιμορφωτικών απογευματινών συναντήσεων για γονείς και εκπαιδευτικούς Γυμνασίων και Λυκείων υλοποιεί το Κέντρο Πρόληψης «Πυξίδα», ύστερα από αίτημα του 1ου Γυμνασίου Πεύκων, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από σημαντικά θέματα που αφορούν στη ζωή των εφήβων στο σχολείο και στην οικογένεια, όπως και τη σχέση τους με τους σημαντικούς ενήλικες.
Ο κύκλος αυτός, ο οποίος ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα (27.3.2023) και περιλαμβάνει άλλες δύο επιμορφωτικές συναντήσεις (Δευτέρα 24 Απριλίου και Δευτέρα 15 Μαΐου 2023), απευθύνεται στους γονείς, στους κηδεμόνες και τους εκπαιδευτικούς των Γυμνασίων και Λυκείων των Πεύκων του δήμου Νεάπολης-Συκεών, όπως και του δήμου Λαγκαδά. Αυτός πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας webex με ελεύθερη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μέσω ηλεκτρονικού συνδέσμου.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση, και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία καθώς σε αυτή συμμετείχαν 64 γονείς και εκπαιδευτικοί. Κατά τη διάρκειά της αναλύθηκε το θέμα «Η επικοινωνία με τους εφήβους μας: Τι χρειάζεται να φροντίσουμε-Φτιάχνοντας σχέσεις εμπιστοσύνης στο σπίτι και στο σχολείο», και ειδικότερα:
- Οι βασικές ποιότητες για μια σχέση εμπιστοσύνης: Ενσυναίσθηση, αποδοχή αυθεντικότητα
- Τα εμπόδια στην επικοινωνία
- Ο σημαντικός ενήλικας ως πρότυπο επικοινωνίας
- Η συνομιλία με τους εφήβους για δύσκολα κι ευαίσθητα θέματα
- Η βοήθεια στους εφήβους ώστε να μοιραστούν και να εκφράσουν δυσάρεστα συναισθήματα ( φόβο, θλίψη, άγχος, θυμό).
Όπως επισημαίνει η υπεύθυνη για τις επιμορφώσεις, και ψυχολόγος-αναπληρώτρια επιστημονικά υπεύθυνη της «Πυξίδας», Μαρία Κυριακίδου, «Η επικοινωνία αποτελεί πάντα ένα θέμα που απασχολεί γονείς και εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα όσον αφορά τους εφήβους, που συχνά είναι προκλητικοί κι αντιδραστικοί απέναντι στους ενηλίκους. Ως ενήλικες χρειάζεται να ξέρουμε ότι φροντίζοντας την επικοινωνία μας με τους εφήβους φροντίζουμε τη σχέση μας μαζί τους. Μια σχέση εμπιστοσύνης προϋποθέτει να ακούσουμε προσεκτικά τους εφήβους, να προσπαθήσουμε να μπούμε στη θέση τους για να καταλάβουμε πως βιώνουν μια κατάσταση και τι νιώθουν. Δε χρειάζεται να εγκρίνουμε αυτό με το οποίο δεν συμφωνούμε, αλλά είναι σημαντικό ο/η έφηβος/η να εισπράξει το ενδιαφέρον μας να καταλάβουμε αυτό που μοιράζεται. Σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο/η έφηβος/η όταν νιώθει ότι ακούγεται με σεβασμό και προσοχή εμπιστεύεται περισσότερο το πρόσωπο που το ακούει κι έτσι είναι πιο πιθανό να μοιραστεί μαζί του και ευαίσθητα θέματα που τον/την απασχολούν».