Η αναμόρφωση της αλυσίδας αξίας στη βιομηχανία των ημιαγωγών και οι ευκαιρίες που εμφανίζονται για την Ελλάδα βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης «Η καινοτομία στους επεξεργαστές κατά μήκος της αλυσίδας αξίας» που πραγματοποιήθηκε στο συνέδριο Atoms to Algos που διοργάνωσε η Applied Materials Greece για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
«Το Ευρωπαϊκό Chips Act είναι ευκαιρία ζωής για την Ευρώπη, όχι μόνο για να προλάβει το τρένο της καινοτομίας, αλλά και για να ηγηθεί στην παγκόσμια αγορά. Η Ελλάδα μπορεί να συμμετάσχει, καθώς η χρηματοδότηση εξαρτάται από τα κράτη- μέλη. Στην Αθήνα για παράδειγμα υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για να πάμε στο επόμενο πεδίο της deep tech» τόνισε ο Κώστας Μάλλιος, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του Applied AI Business Unit της Applied Materials. «Οι ανάγκες της αγοράς απαιτούν να συνεργαζόμαστε, ο κατακερματισμός της βιομηχανίας στο παρελθόν έχει δημιουργήσει προβλήματα. Μαζί μπορούμε να κάνουμε μεγαλύτερη πρόοδο που απαιτεί η αγορά» προσέθεσε αναφερόμενος στη συνεργασία των τομέων software και hardware.
«Όλες οι βαρετές εργασίες θα γίνονται από τεχνητή νοημοσύνη» σημείωσε ο Πολυχρόνης Ξεκαλάκης, Distinguished Engineer -Chief Architect της NVIDIA, «αλλά αυτό δε σημαίνει ότι εμείς δε θα έχουμε δουλειά, απλά θα κάνουμε πιο δημιουργική δουλειά. Δεν πρέπει να φοβόμαστε την τεχνητή νοημοσύνη αλλά να προσδοκούμε ότι πολλά καλά μπορούν να προκύψουν από αυτή» συμπλήρωσε ενώ αναφερόμενος στην NVIDIA διαβεβαίωσε ότι η εταιρεία θα παραμείνει και συνεχίζει να επενδύει στον χώρο των παιχνιδιών.
«Υπάρχει γενικότερο πρόβλημα με την έλλειψη καλών ταλέντων» τόνισε ο Dino Bekis, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Ομάδας Wearables & Mixed Signal Solutions της Qualcomm αναφερόμενος στο θέμα των κενών θέσεων εργασίας και εξήγησε πώς η Qualcomm αντιμετωπίζει το πρόβλημα: «Χρειάζεται τεράστια επένδυση στην εκπαίδευση, εμείς κοιτάμε σε πολλές διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές όπου μπορούμε να εντοπίσουμε ταλέντα. Κάθε κέντρο της εταιρείας που αναπτύσσουμε διαθέτει και ένα κέντρο αριστείας για τον εντοπισμό νέων ταλέντων».
Τόσο το ρυθμιστικό πλαίσιο όσο και οι απαιτήσεις των καταναλωτών είναι οι παράγοντες που οδηγούν την καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε η Julia Werra, Associate Partner στον τομέα Software & Automotive της McKinsey. «Στην αρχή χρειάζεται μία ώθηση από το νομοθετικό πλαίσιο, η οποία στη συνέχεια ενισχύεται από την πλευρά των καταναλωτών και από τις απαιτήσεις τους» ανέφερε.
Τις προκλήσεις που αντιμετώπισε το project της Αστυπάλαιας παρουσίασε ο Θανάσης Κονιστής, Head of Group After Sales & New Business Development της Kosmocar (VW), τονίζοντας την μεγάλη εμπλοκή που είχε στο project η τοπική κοινωνία. «Το βασικό μάθημα που πήραμε ήταν ότι δεν είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους ντόπιους πριν ξεκινήσει το πρότζεκτ, κάτι που θα είχε λύσει πολλά προβλήματα. Υπήρχαν πολλές φήμες. Μετά την πανδημία, αποφασίσαμε να δουλέψουμε μαζί με τον κόσμο. Πήγαμε στο νησί, μιλήσαμε με κατοίκους και επιχειρηματίες (πχ από εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων), οι οποίοι πλέον είναι οι βασικοί μας συνεργάτες. Την επόμενη χρονιά θέλουμε να αναλάβουν οι ίδιοι το έργο. Αυτό θα προσθέσει μεγάλη αξία και θα το πάει στο επόμενο επίπεδο.»
Τη συζήτηση συντόνισε ο Ιάκωβος Σταμούλης, product development director και συνιδρυτής της Think Silicon.