Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Δρόσος Τσαβλής με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Ποδηλάτου που τιμάμε σήμερα, 3 Ιουνίου, δεσμεύθηκε ότι θα σταθεί στο πλευρό των ποδηλατών και των αναγκών τους στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Σήμερα βρέθηκε στην παραλία μαζί με τους υποψήφιους της παράταξης «Όλοι Εμείς»: Απόστολο Ανθόπουλο και Δημήτρη Δάφτσιο, και διαπίστωσε ιδίοις όμμασι την κατάσταση στον ποδηλατόδρομο.
Ο κος Τσαβλής συναντήθηκε και με την πρόεδρο του Ποδηλατικού Αθλητικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, κα Ελένη Πεταλωτή για να συζητήσουν το μέλλον του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης σύμφωνα και με ό,τι συμβαίνει σε ευρωπαϊκές μητροπόλεις αλλά και με τις επιταγές του Ευρωκοινοβουλίου. Ο κος Τσαβλής και η κα Πεταλωτή είχαν μια γόνιμη συζήτηση γιατις ανάγκες των ποδηλατών προκειμένου να δοθεί μια πιο ανθρώπινη διάσταση στη Θεσσαλονίκη μέσω των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η μετακίνηση με το ποδήλατο. Η υγεία, η μείωση των καυσαερίων, η δημιουργία χώρου για τα ποδήλατα και τους πεζούς και η υιοθέτηση ενός διαφορετικού, βιώσιμου και ασφαλούς νέου τρόπου ζωής τέθηκαν επί τάπητος. Ο κος Τσαβλής μοιράστηκε με την κα Πεταλωτή την αγάπη που είχε από παιδί στο ποδήλατο αλλά και πλέον αναγνωρίζοντας ως γιατρός τα οφέλη που υπάρχουν για την υγεία όλων μέσω της ασφαλούς χρήσης του ποδήλατου.
Στη συνομιλία τονίστηκε η ανάγκη πρώτιστα της ασφάλειας των ποδηλατών. Η κα Πεταλωτή υπογράμμισε την προτεραιότητα να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν οι ποδηλάτες τον ΚΟΚ, να φέρουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και να κινούνται στον δρόμο όπως ακριβώς ορίζουν οι κανόνες. Σημαντική έκταση στη συζήτηση κάλυψε το θέμα της παιδείας. Της γνώσης εκ μέρους των ποδηλατών, αλλά και όσων χρησιμοποιούν τους δρόμους, των κανόνων καλής οδηγητικής συμπεριφοράς. Ακόμη και το πόσο μπορεί να ενισχυθεί μέσω των ποδηλάτων και ο εναλλακτικός τουρισμός για τη Θεσσαλονίκη.
Επιπρόσθετα η κινητικότητα με ποδήλατα:
- Χρήζει σχεδιασμού, ο οποίος απαιτείται να γίνει βάσει του στόχου, δηλαδή της όσο γίνεται μεγαλύτερης κι ασφαλέστερης χρήσης του ποδηλάτου.
- Χρήζει εκπαίδευσης ήδη από τα σχολεία και τις μικρές ηλικίες
- Απαιτεί την εκμετάλλευση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, εκεί όπου με την κατάλληλη καθοδήγηση τα παιδιά θα μαθαίνουν πώς πρέπει να κινούνται στους δρόμους και με το ποδήλατο
- Χρήζει καταγραφής των εμπειριών των ποδηλατών και των δρόμων που χρησιμοποιούν ακόμα και με εφαρμογές μέσω κινητών
- Απαιτεί να δοθούν κίνητρα στους Θεσσαλονικείς να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο –ακόμη και παίρνοντας, ως αντάλλαγμα, μια μέρα εργασιακής άδειας
- Χρήζει διευκολύνσεων, όταν λειτουργήσει το μετρό, για τη μεταφορά μέσα σε αυτό του ποδήλατου
- Απαιτεί την ισχύ των 30χλμ για την κίνηση των αυτοκινήτων κάτι το οποίο είχε τονίσει και η διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, κα Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, και γιατί όχι επαναφοράς της ιδέας – σε συνεργασία και συνεννόηση με τους επιχειρηματίες του κέντρου- ενός κλεισίματος του κέντρου για τα αυτοκίνητα, όπως γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Ο κος Τσαβλής επανέφερε στη συζήτηση την πρόταση του δακτύλιου και την πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Νίκης.