Επιβεβαιώνει το νέο επικίνδυνο περιστατικό με την παραλίγο σύγκρουση δύο τρένων ο ΟΣΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε, δύο ημέρες μετά την αποφυγή νέας τραγωδίας και αφότου το θέμα αναδείχθηκε από ΜΜΕ, ανάμεσά τους και η «Εφ.Συν.»
Στην ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ επισημαίνει πως το παραλίγο ατύχημα οφείλεται σε τεχνικό λάθος και σημειώνει ότι θα προχωρήσει σε πλήρη διερεύνηση του περιστατικού.
Η εταιρεία, μάλιστα, σπεύδει να τονίσει ότι στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023, όμως η ουσία είναι πως ένα νέο δυστύχημα αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την άμεση αντίδραση και επικοινωνία των μηχανοδηγών. Η υπόθεση αναδεικνύει για ακόμη μια φορά τις αστοχίες και τα κενά ασφαλείας στο δίκτυο, καθώς δεν είναι δυνατόν εν έτει 2024 ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο να εξαρτάται από τις προσωπικές επικοινωνίες των μηχανοδηγών.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ:
Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό.