Αυτονομία 600 χιλιομέτρων, «γέμισμα» διάρκειας περίπου 10 λεπτών και το κυριότερο: 100% πράσινα και φιλικά προς το περιβάλλον. Το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών είναι στην υδρογονοκίνηση και στη Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκε σήμερα για πρώτη φορά ένα λεωφορείο το οποίο κινείται με υδρογόνο.
Η παρουσίαση έγινε στο πλαίσιο της εκδήλωσης με θέμα «Hydrogen Mobility Info Day at AUTH, 3ο JIVE Roadshow» από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Συγκεκριμένα, ένα υδρογονοκίνητο λεωφορείο της Toyota έκανε… στάση το πρωί της Τρίτης στη Θεσσαλονίκη, άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό και σε μικρούς μαθητές, στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής, σε επίσημη παρουσίαση που έγινε στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του ΑΠΘ. Το λεωφορείο θα κάνει «tour» και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας: την Κοζάνη, την Αθήνα και την Πάτρα, όπου κι εκεί θα «επιθεωρηθεί» από τους αρμόδιους φορείς των συγκοινωνιών.
Θα δούμε υδρογονοκίνητα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη;
Μετά τα ηλεκτρικά οχήματα που έκαναν τα πρώτα τους δρομολόγια στη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα αν θα δούμε υδρογονοκίνητα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, μιλώντας σε δημοσιογράφους. «Η σημερινή συγκυρία είναι θετική. Μαζί με τον ΟΣΥ, τον ΟΑΣΑ και το υπουργείο έχουμε σχεδιάσει τον επόμενο διαγωνισμό του 2027. Σκοπεύουμε το επόμενο βήμα να είναι απόλυτα καθαρό στη συγκοινωνία. Ο επιβάτης έχει κουραστεί από τη ρύπανση. Η Θεσσαλονίκη μαζί με τον ΟΑΣΘ κάνει βήματα προόδου και γι’ αυτό πιστεύω ότι το λεωφορείο υδρογόνου θα στηρίξει τις επόμενες καλύτερες μέρες στη συγκοινωνία» σημείωσε ο κ. Τόσκας, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο στο εγγύς μέλλον να εμπλουτιστούν οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με τα εν λόγω λεωφορεία.
«Έχει ξεκινήσει και δοκιμάζεται από τον ΟΑΣΘ το λεωφορείο υδρογόνου» δήλωσε ο Νίκος Ντάβος, διαχειριστής και συνιδρυτής του Cluster Βιοοικονομίας & Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας. Μιλώντας για τα πλεονεκτήματα των λεωφορείων υδρογόνου ο κ. Ντάβος, σύμβουλος ενεργειακής στρατηγικής ανέφερε ότι «μιλάμε για πράσινη και καθαρή τεχνολογία. Κινείται ηλεκτρικά, αθόρυβα. Σε σχέση με τα λεωφορεία μπαταρίας το πλεονέκτημα είναι ότι βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα. Έχει 600 χιλιόμετρα αυτονομία, με χαμηλό κόστος και ανεφοδιάζεται γρήγορα, δηλαδή περίπου ένα τέταρτο. Επίσης είναι πολύ μικρό το βάρος του οχήματος».
Λεωφορεία υδρογόνου: Πότε θα τα δούμε στους δρόμους της Ελλάδας
Προβλέποντας πότε θα μπορέσουμε να δούμε υδρογονοκίνητα λεωφορεία στους ελληνικούς δρόμους, ο κ. Νταβός εξήγησε ότι πρέπει πρώτα να κατασκευαστούν σταθμοί παραγωγής και ανεφοδιασμού υδρογόνου. «Η τεχνολογία είναι εδώ, μας λείπουν οι υποδομές. Νομίζω μέσα στο 2026-2027 θα δούμε τα πρώτα λεωφορεία υδρογόνου στην Ελλάδα» υπογράμμισε.
Λεωφορεία υδρογόνου: Το κόστος ενός οχήματος, η τιμή του υδρογόνου σήμερα και το κόστος του γεμίσματος
Η επένδυση σε υδρογονοκίνητα λεωφορεία είναι ακριβή, όπως εξηγεί ο Νίκος Νταβός. «Το κόστος ενός λεωφορείου είναι στις 600.000€ […] το υδρογόνο σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι στα 10€/κιλό, όμως ένα λεωφορείο γεμίζει με 37-38 κιλά, άρα γύρω στα 370-380 ευρώ κοστίζει ένα γέμισμα και βγάζει 600 χιλιόμετρα» προσθέτει και σχολιάζει ότι είναι οικονομικό στην κίνησή του, αλλά ακριβό στην αγορά του. Αισιοδοξεί, όμως, πως το επόμενο διάστημα η αγορά και η λειτουργία των λεωφορείων υδρογόνου θα γίνει πιο οικονομική, όπως δείχνουν τα στοιχεία των τελευταίων ετών, με πτωτική πορεία στις τιμές.
«Το κρίσιμο στις τεχνολογίες υδρογόνου είναι να δημιουργηθούν οι υποδομές και η παραγωγή του υδρογόνου, ώστε να πέσει το κόστος του» εξηγεί καταληκτικά.
ΠΗΓΗ: Thestival.gr