Για τα χθεσινά επεισόδια έξω από την Πρυτανεία του ΑΠΘ, μετά την κατάληψη του κτηρίου Διοίκησης, μίλησε ο Πρύτανης του ΑΠΘ Νίκος Παπαϊωάννου
«Όλα όσα γίνονται, γίνονται για το καλό του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου. Στους τελευταίους 15 μήνες όχι απλώς εγώ, όλη η κοινωνία της Θεσσαλονίκης νιώθει ασφαλέστατη να κυκλοφορήσει και στις οκτώ και στις εννέα στο campus του Αριστοτελείου».
Αυτό επεσήμανε απόψε στο ΘΕΜΑ 104,6, ο Πρύτανης του ΑΠΘ Νίκος Παπαϊωάννου. Στη συνέντευξή του ο κ Παπαιωάννου σημείωσε με αφορμή τα τελευταία γεγονότα και τις προσπάθειες να ελεγχθεί η παραβατικότητα στους χώρους του Πανεπιστημίου:
«Έγιναν απλές ενέργειες οι οποίες ξεκίνησαν από πέρυσι το Σεπτέμβριο. Χρειαζόταν σκέψη από τις 67 πόρτες του πανεπιστημίου μετά τις εννιά το βράδυ οι 65 να κλείνουν; Χρειαζόταν ιδιαίτερη σκέψη κατά την διάρκεια της ημέρας οι άνθρωποι της φύλαξης να κάθονται στις εισόδους και στο βαθμό που μπορούν να ελέγχουν την είσοδο και να καταλαβαίνουν τα παραβατικά στοιχεία; ….. Νομίζω λοιπόν ότι τα πράγματα είναι απλά. Απλή κοινή λογική και στη συνέχεια το αποτέλεσμα θα φανεί.
Πολύ σωστά είπατε στο εισαγωγικό σας σημείωμα, ότι ήρθαν οι όποιοι ήρθαν με αυτά όλα τα εργαλεία και εκδίωξαν απο την είσοδο του κτηρίου της διοίκησης τους φύλακες. Οι άνθρωποι αυτοί,(οι φύλακες) δεν είναι εντεταλμένοι ούτε στο νόμο να ακουμπήσουν τον οποιονδήποτε, άρα λοιπόν δεν μπορεί για τέτοιου είδους παραβατικότητα η όποια φύλαξη να προσφέρει προστασία.
Η νομιμότητα ορίζει ότι οι πρυτανικές αρχές, ο πρύτανης, ενημερώνει την εισαγγελία.
Κανείς δεν διαφωνεί για την διαφορετικότητα στην άποψη. Η διαφωνία υπάρχει όταν συγκεκριμένες μειοψηφίες προσπαθούν να επιβάλλουν με το έτσι θέλω τέτοιου είδους λογικές και πρακτικές οι οποίες είναι μακριά από την ευρωπαϊκή ακαδημαϊκότητα
Το ερώτημα που μπαίνει και δεν θα σχολιάσω εγώ την οποιαδήποτε άποψη της δικαιοσύνης ή του εισαγγελέα. Το ερώτημα που μπαίνει λοιπόν μπαίνει είναι, από που ξεκίνησαν; ποιο ήταν το αίτιο; Πώς είναι δυνατόν ένας μη πανεπιστημιακός να καταλαμβάνει το κτήριο της διοίκησης; Απλή λογική.
Ο οποιοσδήποτε μπορεί να έχει την άποψη του για το νόμο και να την εκφράζει και να διαμαρτύρεται, αυτό είναι δημοκρατία. Όταν είναι φοιτητές μας, γιατί και πριν από 10-15 μέρες υπήρχαν καταλήψεις με εντελώς διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά από προχθές, στα δικά μας τα παιδιά, στους φοιτητές μας δεν βλέπουμε ποτέ την λογική του πολέμου. Ένας δάσκαλος και ένας ακαδημαϊκός πάντα βρίσκει τον τρόπο της μέσης οδού , τον τρόπο της συνεννόησης έτσι ώστε να επέλθει η ισορροπία».