Νομικά ακάλυπτοι, δηλώνουν καθηγητές και διευθυντές των Λυκείων απέναντι σε περιπτώσεις γονέων, οι οποίοι αρνούνται τα self test για τα παιδιά τους και επιμένουν να γίνονται δεκτά στις τάξεις είτε με απειλές είτε με μηνύσεις κατά των εκπαιδευτικών.
Το πρόβλημα αυτό έχει μεταφερθεί και στο υπουργείο Παιδείας μέσω της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) καθώς όπως τονίζει στο ethnos.gr της Ομοσπονδίας κ. Νικηφόρος Κωνσταντίνου, οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές δεν φταίνε σε τίποτα να υφίστανται τέτοια ταλαιπωρία μόνο και μόνο επειδή εφαρμόζουν το νόμο.
Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν ότι είναι δημόσιοι λειτουργοί και οφείλουν να κάνουν αυτά που ορίζουν οι αποφάσεις του κράτους. Μάλιστα όπως οι ίδιοι υπογραμμίζουν «πιεζόμαστε από όλες τις πλευρές. Αν αφήναμε να μπει στο σχολείο μαθητής, που δεν έχει κάνει self test, τότε κάποιος άλλος γονιός θα μας κατηγορούσε ότι δεν εφαρμόζουμε τον νόμο». Πάντως τέτοια φαινόμενα είναι μεμωνομένα όπως στην περίπτωση σχολείου της Θεσσαλονίκης, όπου μια μητέρα ζητούσε να επιτραπεί στον γιο της η είσοδος χωρίς να έχει μαζί του την προβλεπόμενη βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος self test.
Το περιστατικό σημειώθηκε μπροστά από το 1ο Γενικό Λύκειο Ευόσμου, χτες Τετάρτη 14 του μήνα. Η μητέρα του μαθητή, υπέβαλε μήνυση σε βάρος του διευθυντή του σχολείου αλλά με προφορική εντολή εισαγγελέα δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτοφώρου. Η ένταση ανάμεσα στον διευθυντή και την μητέρα του μαθητή της Α’ Λυκείου ξεκίνησε την Δευτέρα όταν ο μαθητής πήγε στο σχολείο χωρίς αποτέλεσμα self test. Από την πλευρά του σχολείου τονίζεται ότι εφαρμόστηκε η κείμενη νομοθεσία και ότι δεν μπήκε ούτε ένας μαθητής στο σχολείο χωρίς την υπεύθυνη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος από self test. Τέτοια περιστατικά σημειώθηκαν στην Κρήτη και στα Ιωάννινα με τους λυκειάρχες να εφαρμόζουν το νόμο αλλά να δέχονται απειλές ή και μηνύσεις.
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι εκτός από το θέμα των αντιδράσεων γονέων για τα self tests, εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι δέχονται υβριστικές διαδικτυακές επιθέσεις. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί καθηγήτρια σε Γυμνάσιο της Κομοτηνής η οποία όπως είπε δέχτηκε χυδαία υβριστική επίθεση δέχθηκε κατά την έναρξη του μαθήματός στην τηλεκπαίδευση κατά τη διαδικασία εισόδου των μαθητών και ταυτοποίησής τους. Μάλιστα σε σχετική ανακοίνωση η ΕΛΜΕ Ροδόπης, τονίζει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν «προσωπικές προσβολές και ύβρεις, μειωτικές συμπεριφορές και την απαξίωση του εκπαιδευτικού έργου μας και της προσφοράς μας», ενώ υπογραμμίζουν την ανάγκη το υπουργείο Παιδείας να αναβαθμίσει το θεσμικό πλαίσιο της προστασίας των εκπαιδευτικών από το cyber-bullying.
Το Υπουργείο οφείλει να αναγνωρίσει και να τιμήσει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών με έναν σοβαρό και υπεύθυνο, αυτή τη φορά, σχεδιασμό για το μέλλον» αναφέρουν χαρακτηριστικά και ζητούν «την θωράκιση και προστασία του θεσμικού πλαισίου σε τέτοιου είδους υβριστικές επιθέσεις με το πρόσωπο της «ανωνυμίας» και την παρέμβαση στον φορέα υποστήριξης της τηλεκπαίδευσης για τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση των παρόντων μέσα στην ηλεκτρονική τάξη».