Table of Contents
Το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε σειρά μέτρων, όπως παράταση σχολικού έτους, κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων και αναστολή της Τράπεζας Θεμάτων
Σε πλήρη αναδιοργάνωση των θεμάτων εκπαίδευσης, προκειμένου να λυθούν τεράστια ζητήματα τα οποία ανέκυψαν λόγω της πανδημίας, προχωρά το υπουργείο Παιδείας, καθώς δεν είναι ορατό σε άμεσο χρόνο το άνοιγμα των μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και γιατί ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος όσον αφορά στη δια ζώσης εκπαίδευση. Ταυτόχρονα αυτή τη στιγμή υπάρχει μια μεγάλη ανομοιογένεια ανάμεσα σε σχολεία αφού από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, άλλα σχολεία λειτουργούσαν με δια ζώσης εκπαίδευση και άλλα με τηλεκπαίδευση, ενώ έκλειναν και άνοιγαν σε διαφορετικές ημερομηνίες.
Η κατάσταση στα σχολεία θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο, καθώς πολλοί επιστήμονες φοβούνται το άνοιγμα των σχολικών μονάδων και κρίνουν ότι πρέπει να παραμείνουν κλειστά και μετά τις 16 του μήνα. Όπως μάλιστα είπε και ο καθηγητής Περιβαλλοντικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, θα ήταν προτιμότερο ένα γενικό lockdown στη χώρα για κάποιο διάστημα για να μειωθούν τα κρούσματα κορονοϊού με δεδομένη και την μετάλλαξη που προβληματίζει την κυβέρνηση και τους ειδικούς. «Από τις 16 Μαρτίου μπορεί να ανοίξει μόνον το click away» ανέφερε ο κ. Σαρηγιάννης χαρακτηριστικά, θεωρώντας όμως τη μοναδική δραστηριότητα που θα μπορούσε να ανοίξει στη συγκεκριμένη φάση, με τον ίδιο να αποκλείει την επιστροφή των μαθητών στα θρανία.
Μονόδρομος η παράταση σχολικού έτους
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις και σε άμεσο χρόνο θα ανακοινωθεί και επίσημα σειρά μέτρων, όπως παράταση σχολικού έτους για λίγες μέρες, κατάργηση προαγωγικών εξετάσεων, αναστολή εξετάσεων μέσω της Τράπεζας θεμάτων για την Α΄ Λυκείου. Όσον αφορά στις Πανελλαδικές εξετάσεις, αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω μείωση της ύλης και εκτός απροόπτου οι εξετάσεις θα γίνουν κανονικά μέσα στον Ιούνιο. Πάντως και για τις πανελλαδικές υπάρχει ένα «αγκάθι» καθώς τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές ζητούν να μην εφαρμοστεί για φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, λόγω της γενικότερης κατάστασης στα σχολεία, αίτημα στο οποίο όμως το υπουργείο Παιδείας δεν έχει απαντήσει.
Κατά τα λοιπά όμως η παράταση της σχολικής χρονιάς φαίνεται ότι αποτελεί μονόδρομο και είναι σχεδόν σίγουρο ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα προχωρήσει σε αυτή την απόφαση μαζί με την μη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων και το «πάγωμα» για φέτος της Τράπεζας Θεμάτων. Όλες αυτές οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν αφού πρώτα ανοίξουν τα σχολεία και υπάρχουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία από τα στοιχεία σχετικά με την πορεία της εκπαιδευτικής δραστηριότητας σε ολόκληρη τη χώρα. Όπως δήλωσε και η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή «η παράταση της διδακτικής χρονιάς είναι ένα σενάριο που εξετάζεται, χωρίς να έχουμε καταλήξει, γιατί δεν ξέρουμε πότε θα ανοίξουν τα σχολεία. Για τις διακοπές του Πάσχα είναι κάτι που δεν εξετάζεται από το υπουργείο και μέχρι εκεί μπορώ να τοποθετηθώ. Δεν θα περικόψουμε τις διακοπές του Πάσχα, από εκεί και πέρα, ότι αποφασιστεί, θα δημοσιευθεί και έγκαιρα και έγκυρα. Αν αποφασιστεί η παράταση θα είναι λελογισμένη και δεν θα είναι για την κάλυψη της ύλης, η οποία καλύφθηκε με την τηλεκπαίδευση».
Πρόταση εκπαιδευτικών για ακύρωση εξετάσεων – Τι ισχύει με Πανελλαδικές
Για την πρόταση των εκπαιδευτικών να ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά χωρίς προαγωγικές εξετάσεις κάτι που εάν ισχύσει θα συμπαρασύρει και την Τράπεζα θεμάτων η υφυπουργός Παιδείας είπε ότι «δεν υπάρχει ακόμα κάτι ανακοινώσιμο».
Για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων είπε ότι «στόχος είναι, οι πανελλαδικές να γίνουν στην ώρα τους αδιάβλητες και με τον ίδιο επιτυχημένο τρόπο όπως και πέρυσι». Για το αίτημα των εκπαιδευτικών να γίνονται περισσότερα rapid test η κυρία Μακρή υπενθύμισε ότι έχει δημιουργηθεί ειδική πλατφόρμα για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για μαθητές άνω των 16 ετών με τη συγκατάθεση των γονέων και κηδεμόνων. Για τους εμβολιασμούς η υφυπουργός Παιδείας είπε ότι «θα εμβολιάζεται κατά προτεραιότητα το εκπαιδευτικό, το βοηθητικό προσωπικό και οι μαθητές άνω των 16 ετών στα Ειδικά Σχολεία» στο ερώτημα εάν θα επεκταθεί το μέτρο και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς η υφυπουργός Παιδείας, απάντησε «βεβαίως, έχει ήδη ανακοινωθεί το μέτρο και βρίσκει σύμφωνους τους συνδικαλιστές. Ήταν μία κίνηση, που οφείλαμε να κάνουμε, το Υπουργείο μας έχει καταθέσει την πρόταση την έχει υποστηρίξει, από εκεί και πέρα η συμμετοχή στα τεστ και στους εμβολιασμούς αντιλαμβάνεσθε ότι θα υποστηρίξει την πρότασή μας».
Παράταση εξαμήνου στα Πανεπιστήμια
Ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος αρμόδιος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση , αναφερόμενος στην εκπαίδευση σε τμήματα που απαιτείται και φυσική παρουσία των φοιτητών, έκανε λόγο «για παράταση του εξαμήνου για να δοθούν οι πρακτικές, κλινικές και εργαστηριακές ασκήσεις. Μία σειρά από ασκήσεις θα γίνουν δια ζώσης και αφορούν στους κλινικούς γιατρούς. Εξετάζουμε κατά πόσο αυτό μπορεί να επεκταθεί σε όλες τις σχολές Υγείας στους οδοντιάτρους, στους γιατρούς μαιευτικής, νοσηλευτικής και άλλες ειδικότητες. Τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν μας έχουν επιτρέψει μέχρι στιγμής να ξεκινήσουμε αλλά ελπίζουμε στο τέλος Μαρτίου τα πράγματα να μας το επιτρέψουν. Γίνονται επαφές με τους πρυτάνεις για να παραταθεί, σε κάποιες περιπτώσεις, για λίγο το εξάμηνο».