«Η Βασιλίσσης Όλγας βρίσκεται σε παρακμή και πρέπει να αναζωογονηθεί, να αποκτήσει ξανά αναπτυξιακή προοπτική και αίγλη», υποστήριξε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Για Όλους», στην εισαγωγική του τοποθέτηση, κατά την έναρξη της θεματικής συζήτησης: «Σχεδιάζοντας το μέλλον της Θεσσαλονίκης: Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας», που διοργάνωσε η κίνηση. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών, στο κτήριο «Μέλισσα» επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, με την παρουσία μελών της κίνησης αλλά και κατοίκων της περιοχής.
Ο Σπύρος Πέγκας διατύπωσε την άποψη ότι τόσο η Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας όσο και οι ιστορικοί κάθετοι άξονες αλλά και οι γειτονιές γύρω από αυτήν πρέπει να αλλάξουν όψη αναβαθμίζοντας ολόκληρη την περιοχή.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε η Αθηνά Γιαννακού, ομότιμη καθηγήτρια του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ, η οποία ήταν και η κεντρική ομιλήτρια της θεαματικής συζήτησης:
Κατά την εισήγησή της, η κ. Γιαννακού, η οποία έχει καταγράψει και μελετήσει διεξοδικά την περιοχή, μίλησε για τη μεγάλη σημασία της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας. «Είναι άξονας μεικτών χρήσεων με μεγάλο αριθμό κατοίκων. Έχει υψηλούς συντελεστές δόμησης και μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων. Υπάρχουν 939 καταστήματα, με τα κενά να αποτελούν το 19,8%», είπε.
Η κ. Γιαννακού σημείωσε ότι η Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας «αποτελεί μία ευρύτερη ζώνη επιρροής που διαθέτει πολύ μεγάλο και ποικίλο οικιστικό απόθεμα κατοικιών και καταστημάτων» και πρόσθεσε ότι «η Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι πόλη των 15 λεπτών», ωστόσο, θα πρέπει να γίνουν σοβαρές βελτιώσεις στη δημόσια συγκοινωνία, ειδικά στην περιοχή της Βασιλίσσης Όλγας, καθώς είναι πολλοί οι κάτοικοι που χρησιμοποιούν το λεωφορείο για τις μετακινήσεις τους.
«Η Βασιλίσσης Όλγας διασχίζει μία ιστορική συνοικία της πόλης. Είναι άξονας συνδεμένος με τη μεγαλύτερη πολεοδομική επέμβαση της μεταπολεμικής περιόδου και τη δημιουργία της ζώνης της Νέας Παραλίας, με σημαντικό απόθεμα και μοντέρνας αρχιτεκτονικής», επισήμανε.
Αμέσως μετά, η κ. Γιαννακού ανέλυσε τη συμπεριφορά των χρηστών του συγκεκριμένου δρόμου, βάσει έρευνας ερωτηματολογίου. Σύμφωνα με τις απαντήσεις, κύρια πλεονεκτήματα της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας είναι η εύκολη πρόσβαση στο κέντρο και οι ικανοποιητικές ημερήσιες επιλογές για αγορές. Στα μειονεκτήματα κατατάσσονται η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η ατμοσφαιρική ρύπανση, η έλλειψη χώρου στάθμευσης και η ηχορύπανση.
Τέλος, η κ. Γιαννακού διατύπωσε σκέψεις και προτάσεις για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της αστικής αναγέννησης. «Οι ιδέες γίνονται πράξη μόνο με την καθοδήγηση τοπικών διοικήσεων που έχουν όραμα, αφοσιώνονται στην υλοποίησή του και κινητοποιούν την τοπική κοινότητα σε κοινά συμφωνημένους στόχους. Πρέπει να δώσουμε πρώτη προτεραιότητα στη δημόσια συγκοινωνία αλλά και στη βιώσιμη κινητικότητα», κατέληξε.
Στη συνέχεια, το κοινό έθεσε τα ερωτήματά του και ακολούθησε συζήτηση.
Τα πλημμυρικά φαινόμενα που έπληξαν το Σαββατοκύριακο τη Θεσσαλονίκη και, μεταξύ άλλων, μετέτρεψαν τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας σε χείμαρρο προκαλώντας χάος και καταστροφές σε δημόσιες υποδομές και ιδιωτικές περιουσίες, υπογραμμίζουν με τον πιο δραματικό τρόπο την ανάγκη για ένα επικαιροποιημένο πρόγραμμα παρεμβάσεων και πολιτικής προστασίας.
Η δημοτική κίνηση «Θεσσαλονίκη για όλους» και ο επικεφαλής της, υποψήφιος δήμαρχος, Σπύρος Πέγκας, δεσμεύονται να εργαστούν συστηματικά για ένα ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό σχέδιο Πολιτικής Προστασίας και διαχείρισης κρίσεων για τη Θεσσαλονίκη και φυσικά για την αναβάθμιση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας σε λειτουργικό και σύγχρονο αστικό άξονα της πόλης.