Στην τελική ευθεία η παράδοση του μετρό καθώς θα τεθεί σε λειτουργία στις 40 Νοεμβρίου. Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στον σταθμό Αγίας Σοφίας , οι Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος , υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό καθώς και ο Αλέξανδρος Εξάρχου , πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ , μίλησαν αφενός για τις τελευταίες λεπτομέρειες και αφετέρου για τα επόμενα βήματα σε ό,τι αφορά τις επεκτάσεις.
«Η πιο σημαντική μέρα για τη Θεσσαλονίκη πλησιάζει. Απέχουμε μόλις 87 μέρες από την απόδοση του μετρό», ανέφερε ο υπουργός, τονίζοντας πως, παρά τα λάθη, τις καθυστερήσεις, τις αβελτηρίες και τις ψεύτικες υποσχέσεις, κάποιοι εργάστηκαν σκληρά για να ολοκληρωθεί το έργο που, όπως είπε, μετουσιώνει τον πυρήνα της πολιτικής του υπουργείου. Όμως είπε, μέχρι στιγμής το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 94,6%. «Έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή του έργου απομένει μόνο η ολοκλήρωση των δοκιμών των ΗΜ συστημάτων και του τροχαίου υλικού», ανέφερε. «Είμαστε έτοιμοι. Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται», πρόσθεσε υπενθυμίζοντας πως ήδη στην πόλη κυκλοφορούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία και σε λιγότερο από τρία χρόνια θα αποκτήσει και το Flyover.
Από την πλευρά του, ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως το υπουργείο είναι σε αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων για τις επεκτάσεις του μετρό, εκ των οποίων, μετά τη φυσικά την Καλαμαριά που έχει δρομολογηθεί, προτεραιότητα έχει δοθεί στη βορειοδυτική γραμμή. Και τόνισε πως για να ζητηθεί χρηματοδότηση από κάποιον οργανισμό θα πρέπει να υπάρχει η βασική γραμμή. Ο υφυπουργός σημείωσε πως οι σταθμοί Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου θα είναι αυτή με την μεγαλύτερη κινητικότητα, αλλά και οι πιο εντυπωσιακοί από πλευράς αρχαιοτήτων.
«Το έργο στην πραγματικότητα έχει τελειώσει», ανέφερε ο κ. Εξάρχου, υπενθυμίζοντας ότι έγινε πράξη η περσινή εξαγγελία ότι θα ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο, παρά το γεγονός ότι είχε αντιμετωπιστεί με ειρωνεία και μεγάλη δόση αμφισβήτησης. Μάλιστα, χαρακτήρισε το έργο μάθημα ως προς το τι να μην γίνεται στην ανάθεση έργων και τι να γίνεται στον τελευταίο χρόνο. Ο κ. Εξάρχου τόνισε πάντως ότι θα ήταν αδύνατο να ξεπεραστούν τα εμπόδια χωρίς συνεργασία αναδόχου και Δημοσίου λέγοντας χαρακτηριστικά «αυτό ας είναι το παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώνονται τα έργα όχι καλύτερα αλλά φθηνότερα».
ΠΗΓΗ:voria.gr