Μία συντονισμένη “στρατηγική ελκυστικότητας” χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, προκειμένου να τονώσει το τουριστικό προφίλ της και να αποτελέσει προορισμό γεγονότων διεθνούς ενδιαφέροντος.
Η “στρατηγική ελκυστικότητας” είναι απαραίτητο να συμπεριλαμβάνει υποδομές και υπηρεσίες, που θα διευκολύνουν τους τουρίστες και θα τους επιτρέπουν να κινούνται απροβλημάτιστα στην πόλη και στα πιο ενδιαφέροντα σημεία της.
Μία συνεπής ανάλογη στρατηγική, που πρεσβεύει η παράταξη “Ώρα Θεσσαλονίκης” δεν παραγνωρίζει το ότι η ελκυστικότητα της πόλης απαιτείται να διατηρηθεί τόσο για τους κατοίκους της, όσο και για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να εγκατασταθούν στη Θεσσαλονίκη και να επενδύσουν.
Στο πλαίσιο αυτό προέχει η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η προβολή των πολιτιστικών θησαυρών της πόλης και της ιστορικής της κληρονομιάς, η αξιοποίηση του πολιτισμού ως μεγέθους οικονομικής ανάπτυξης και η σύνδεση του πολιτιστικού σχεδιασμού με την τουριστική ανάπτυξη και τη διεθνή εικόνα της Θεσσαλονίκης με θετικό αντίκτυπο στην επιχειρηματική δραστηριότητα και στην απασχόληση.
Η σημερινή τουριστική πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης απογοητεύει τον επισκέπτη, καθώς το προβεβλημένο θαλάσσιο μέτωπο και η παραλία της δεν έχουν καμία συνέχεια στο εσωτερικό της, το οποίο παραμένει χαώδες, άναρχο, βρώμικο, χωρίς υποδομές στάθμευσης τουριστικών οχημάτων και λεωφορείων και χωρίς ένα “αφήγημα” που θα επιτρέπει στον τουρίστα να γνωρίσει ενιαία και οργανωμένα την πόλη και την ιστορία της.
Αποσπασματικές παρεμβάσεις, σπατάλη κονδυλίων, κατασκευή έργων σε περιόδους που υποτίθεται ότι η πόλη δέχεται τουρίστες, “αλαλούμ” αρμοδιοτήτων και ευθυνών (τρανό παράδειγμα το ποιος καθαρίζει τον Θερμαϊκό όταν έχει επιπλέοντα αντικείμενα και φύκια σε αποσύνθεση) και έλλειψη συνεργασίας μεταξύ Δήμου και ιδιωτικής πρωτοβουλίας συμπληρώνουν το παζλ μίας πόλης που απλά δεν αποτελεί τουριστικό προορισμό.
Αρκεί μόνο να αναλογιστεί κανείς τα εξής δύο παρακάτω στοιχεία για να έχει μία αίσθηση των ανεπαρκειών της Θεσσαλονίκης:
Δεν νοείται να μιλάμε για τουρισμό σε μια πόλη, που οι δύο κύριοι δρόμοι της, οι οποίοι οδηγούν στο κέντρο της από δυτικά και από ανατολικά παραμένουν στην ίδια κατάσταση εδώ και 30 χρόνια περίπου. Την ίδια στιγμή το κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ και ο χώρος αναμονής, επιβίβασης και αποβίβασης θυμίζει τριτοκοσμικές χώρες.
Η Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο το Α΄Δημοτικό Διαμέρισμα. Όλα ανεξαιρέτως τα Διαμερίσματα θέλουν εκ βάθρων συντήρηση των δρόμων, καλλωπισμό και καθημερινή καθαριότητα. Απαιτείται εφαρμογή ενός προγράμματος ανάπλασης της πρόσοψης για αποκατάσταση και συντήρηση όσων περισσότερων κτιρίων γίνεται.
Η Θεσσαλονίκη έχει ένα μεγάλο απόθεμα Βυζαντινών μνημείων και εκκλησιών. Αντιλαμβάνεται ο επισκέπτης της πόλης που βρίσκονται αυτά τα μνημεία, πως θα τα προσεγγίσει και εάν όλα αυτά συνδέονται με μία συγκεκριμένη διαδρομή;
Είναι προφανές πως όλα τα παραπάνω χρειάζονται αλλαγή εκ βάθρων και σχέδιο, που μόνο η “Ώρα Θεσσαλονίκης” με υποψήφιο Δήμαρχο τον Σάκη Τζακόπουλο έχει!