Συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρας Σδούκου και Πέτρου Βαρελίδη, στον 4Ο γύρο του Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας – ΗΠΑ

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου και ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρος Βαρελίδης εκπροσωπώντας τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, συμμετείχαν στον 4Ο γύρο του Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας – ΗΠΑ. Οι δύο Γενικοί Γραμματείς έλαβαν μέρος σε έναν παραγωγικό διάλογο στη θεματική ενότητα «Ενέργεια και Περιβάλλον».

Η κ. Σδούκου επεσήμανε τις συντονισμένες και κοινές προσπάθειες των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που σε συνδυασμό με την εισαγωγή του αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, κατέστησαν την Ευρώπη ανθεκτική στην προσπάθεια απεξάρτησης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα: «Η Ε.Ε. ανέπτυξε τη στρατηγική REPowerEU και προχώρησε σε μια σειρά μέτρων και κανονισμών για την εφαρμογή της. Η στρατηγική αυτή φιλοδοξεί να απαλλάξει την Ευρώπη από την εξάρτησή της από τις ρωσικές ενεργειακές προμήθειες μέχρι το 2027 και η χώρα μας, το υποστηρίζει ενεργά».

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών αναφέρθηκε, επίσης, στο γεγονός ότι η Ελλάδα μέσα από μια σειρά κρίσιμων ενεργειακών υποδομών, αναδεικνύεται σε ενεργειακό κόμβο που συνδέει την προμήθεια πετρελαίου, φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού από τον Καύκασο, τη Μέση Ανατολή και την Ανατολική Μεσόγειο, με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρος Βαρελίδης, δήλωσε ότι «με τον νέο Εθνικό Κλιματικό Νόμο θα έχουμε μείωση των εκπομπών ρύπων της τάξεως του 55% έως το 2030 και 80% έως το 2040. Στόχος μας είναι η σταδιακή απολιγνιτοποίηση μέχρι και το τέλος του 2028».

Ο κ. Βαρελίδης έδωσε έμφαση στην πρωτοβουλία της Ελληνικής Κυβέρνησης για την απανθρακοποίηση των νησιών μας, με τη διάθεση κεφαλαίων άνω των 2 δισ. ευρώ και απώτερο στόχο τη μετατροπή τους σε βιώσιμους πράσινους προορισμούς.

Τέλος, αναφέρθηκε στη επικείμενη συνεργασία της χώρας μας, με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) «για τη διασφάλιση μιας φιλόδοξης αναθεωρημένης στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με ισχυρούς ενδιάμεσους στόχους για το 2030 και το 2040».

Exit mobile version