Συνάντηση και σύσκεψη εργασίας με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη είχε ο υποψήφιος δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη Πάρης Τσογκαρλίδης.
Η συνάντηση αφορούσε στα ζητήματα λειτουργίας και ανάπτυξης του ΟΑΣΘ, αλλά και στα θέματα των αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη.
Ο κ. Τσογκαρλίδης έθεσε το ζήτημα του επανασχεδιασμού και της λειτουργικότητας της λεωφορειακής γραμμής 11, που εξυπηρετεί την Πυλαία, το θέμα της δυσκολίας διέλευσης των αστικών λεωφορείων από το κέντρο του Πανοράματος, αλλά και τη δυνατότητα ενίσχυσης της γραμμής 60Ε, που εκτελεί το δρομολόγιο Πανόραμα – Θέρμη – Α.Σ. ΙΚΕΑ.
«Έχω καταγράψει μια σειρά από ζητήματα που μου έχουν αναφέρει οι κάτοικοι της Πυλαίας, αναφορικά με τη γραμμή 11 της Πυλαίας, τα κατέθεσα στον πρόεδρο και με κάποιες τροποποιήσεις και παρεμβάσεις θεωρώ ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε βελτίωση. Έπειτα από ευρεία διαβούλευση με επιβάτες, αλλά και εξέταση του ζητήματος της δυσκολίας στη διέλευση των αστικών λεωφορείων από το Πανόραμα και ειδικά από το κέντρο της πόλης, από την παράταξή μας ‘Ορμή. Όραμα. Ομάδα’, πρότεινα στον κ. Ταγγίρη την αντικατάσταση των λεωφορείων στο τοπικό δρομολόγιο του Πανοράματος με αστικά λεωφορεία οχτώ μέτρων, που μπορούν να κινηθούν στο κέντρο με μεγαλύτερη ευκολία, χωρίς καθυστερήσεις, αλλά και με επαρκέστερη πληρότητα. Επίσης, έθεσα το ζήτημα της πύκνωσης των δρομολογίων στη γραμμή 60 Ε, που σήμερα εκτελείται από τα ΚΤΕΛ, και συνδέει το Πανόραμα με τη Θέρμη και τον σταθμό στο ΙΚΕΑ, διότι η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετεί πολλούς επιβάτες και τα δρομολόγια πρέπει να είναι πιο συχνά. Ο σταθμός στο ΙΚΕΑ δεν έχει εξάλλου μόνον εμπορικό χαρακτήρα, αλλά είναι και κόμβος για όσους θέλουν μέσω της αστικής συγκοινωνίας να μετακινηθούν προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά και προς το αεροδρόμιο και τον δήμο Θερμαϊκού. Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Ταγγίρη για τη διάθεση που έδειξε να ακούσει τα αιτήματά μου, αλλά και να με ενημερώσει για τις βελτιωτικές παρεμβάσεις που σχεδιάζει να κάνει ο ΟΑΣΘ», επισήμανε ο κ. Τσογκαρλίδης.
Οι κ.κ. Τσογκαρλίδης και Ταγγίρης συζήτησαν επίσης για τον ΟΑΣΘ, που αποτελεί τον πυλώνα (και προς το παρόν το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς) των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.
Αναφορικά με την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ, ο κ. Ταγγίρης τόνισε ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια 650 νέων λεωφορείων από το αρμόδιο Υπουργείο και τα 300 από αυτά αφορούν στην ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης.
«Είναι η πιο κρίσιμη παράμετρος για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου στους πολίτες της Θεσσαλονίκης από τον φορέα των αστικών συγκοινωνιών. Καινούργια λεωφορεία, σύγχρονα, θα αντικαταστήσουν τα απαρχαιωμένα οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους όλου του πολεοδομικού συγκροτήματος, προσφέροντας πιο άνετες, αλλά κυρίως πιο ασφαλείς μετακινήσεις σε όλους τους πολίτες, σε όλες τις γραμμές και τα δρομολόγια. Επίσης, μια σημαντική παράμετρος είναι η ρύπανση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αστικών λεωφορείων. Τα νέα οχήματα, όπως με ενημέρωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, θα είναι ηλεκτροκίνητα και μάλιστα τα πρώτα 130 θα κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2023. Ήδη γίνονται οι πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα τοπογραφικά και οι μελέτες, προκειμένου στα δυο αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν οι αναγκαίοι σταθμοί φόρτισης των νέων υπερσύγχρονων λεωφορείων», τόνισε ο κ. Τσογκαρλίδης.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης τα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΘ και χρήζουν επίλυσης, με πρώτο εκείνο της υποστελέχωσης, καθώς σήμερα από τον ΟΑΣΘ λείπουν περίπου 400 οδηγοί. Είναι σημαντικό να γίνουν άμεσα προσλήψεις.
«Ως υποψήφιος δήμαρχος και ως δημοτική παράταξη ξεκαθάρισα ότι θα είμαστε στο πλευρό του ΟΑΣΘ, προκειμένου να γίνεται συνεχώς και καλύτερος, διότι οι ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες είναι δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση της Πολιτείας. Πρέπει η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές του Ιουνίου να δώσει τη δυνατότητα για την πρόσληψη νέων οδηγών και ταυτόχρονα να λάβει αποφάσεις σχετικά με τους παρόχους συγκοινωνιακού έργου στο νομό Θεσσαλονίκης, διότι από τις αρχές του 2024 το έργο που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να μπει σε διαγωνιστική διαδικασία, με διεθνή χαρακτήρα. Εάν κληθεί να συνδράμει συνεπώς ο ΟΑΣΘ στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου που σήμερα έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ, πρέπει να έχει επαρκές προσωπικό για να το κάνει κι όχι να είναι ελλειμματικός και υποστελεχωμένος. Ο ΟΑΣΘ για εμάς πρέπει να είναι ένας σύγχρονος, λειτουργικός, αποτελεσματικός και με ποιοτικές υπηρεσίες Οργανισμός, με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ένας ευρωπαϊκού επιπέδου Οργανισμός παροχής συγκοινωνιακού έργου, ένα στολίδι για τη Θεσσαλονίκη. Και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνδράμουμε με όσες δυνάμεις έχουμε για να πάει ο ΟΑΣΘ μπροστά, για να είναι η επόμενη μέρα του καλύτερη από την προηγούμενη. Η διοίκηση του κ. Ταγγίρη έχει την αμέριστη συμπαράστασή μας στον αγώνα που κάνει για να βελτιωθεί ο ΟΑΣΘ», σημείωσε ο κ. Τσογκαρλίδης.