Σε τρεις ηπείρους θα… ταξιδέψουν το επόμενο διάστημα τα δημοφιλή κρασιά που παράγονται από τους αμπελώνες του Αγίου Όρους, με στόχο να ενισχυθεί η εξαγωγική δραστηριότητά του σε αγορές στόχους με ελληνικό στοιχείο, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ο Καναδάς, η Αγγλία και η Αυστραλία.
Το εγχείρημα αναλαμβάνει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και από την πορεία του θα εξαρτηθεί η δυνατότητα ευρύτερης προώθησης της παραγωγής κρασιού της περιφέρειας, όπου ως γνωστόν δραστηριοποιούνται εκατοντάδες παραγωγοί δεκάδων ποικιλιών αμπελιού.
Όπως ανέφερε στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, ο τομεάρχης Καινοτομίας και Εξωστρέφειας Σωτήρης Μπάτος, η προώθηση κρασιών του Αγίου Όρους σε τρίτες χώρες θα γίνει στο πλαίσιο σχετικού προγράμματος του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων το οποίο είναι κατά 100% χρηματοδοτούμενο ενώ η Περιφέρεια, από την πλευρά της θα καλύψει ένα τμήμα των ταξιδιωτικών εξόδων.
Η σημασία μάλιστα του προγράμματος, σύμφωνα και με τον προϊστάμενο της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας, Κώστα Μιχαηλίδη, είναι μεγάλη καθώς είναι η πρώτη φορά που καλύπτεται η χρηματοδότηση σε ποσοστό 100% για να προβληθεί μια συγκεκριμένη περιοχή μέσα από τα κρασιά ΠΓΕ (Προστασίας Γεωγραφικής Ένδειξης) του Αγίου Όρους.
«Τα κρασιά με Προστασία Γεωγραφικής Ένδειξης Αγίου Όρους, παρότι έχουν αρκετά μεγάλη παραγωγή, δεν έχουν τόσο μεγάλες εξαγωγές στις περιοχές των τεσσάρων αγγλοσαξωνικών χωρών που επιλέχθηκαν» τόνισε χαρακτηριστικά.
Σημαντικό το πρόγραμμα προβολής κρασιών
Το πρόγραμμα προβολής των κρασιών, όπως είπε ο κ. Μηχαηλίδης, περιλαμβάνει μια πολύ μεγάλη γκάμα δράσεων όπως η διαφήμισή τους σε εξειδικευμένο τύπο αλλά και στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και η συμμετοχή σε εκδηλώσεις, εκθέσεις και δείπνα όπου θα κληθούν εξειδικευμένοι άνθρωποι του κλάδου που επηρεάζουν το αγοραστικό κοινό. Επιπλέον θα δημιουργηθεί το κατάλληλο έντυπο και διαφημιστικό υλικό.
Ο ίδιος τόνισε, ακόμη ότι η συγκεκριμένη πρόταση είχε υψηλό βαθμό ωριμότητας και υπήρχε η δυνατότητα προσαρμογής της στις ανάγκες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με απώτερο στόχο να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές της.
Αναφορικά δε με την επιλογή των αγορών – στόχων, τόνισε ότι είναι στρατηγική επιλογή καθώς, όπως ανάφερε, πρόκειται για χώρες στις οποίες οι άνθρωποι πίνουν γενικά κρασί, είναι γνώστες του καλού κρασιού και θεωρήθηκε ότι θα μπορούσε να εκτιμηθεί η ιδιαιτερότητα των κρασιών του Αγίου Όρους.