Στη γαλλική κοινότητα της Égletons, η εταιρεία Eurovia δοκιμάζει έναν δρόμο κατά του πάγου και του χιονιού. Και οι πρώτες δοκιμές είναι ιδιαίτερα πειστικές.
Τις τελευταίες εβδομάδες, το χιόνι και ο πάγος έχουν διαταράξει σοβαρά τις συνθήκες κυκλοφορίας στην Ευρώπη και όχι μόνο στα ορεινά τμήματα. Οι αλατιέρες και τα εκχιονιστικά δουλεύουν υπερωρίες λοιπόν για να κρατήσουν τους δρόμους ανοιχτούς. Ωστόσο, εντοπίσαμε έναν καινοτόμο πειραματικό δρόμο που καθιστά αχρείαστα αυτά τα μηχανήματα.
Βέβαια αυτός ο δρόμος δεν βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας, αλλά στην πόλη Égletons, στην περιφέρεια της Corrèze που ανήκει στην περιοχή της Nouvelle-Aquitaine, στην κεντρική Γαλλία
Στο προάστειο του Campus λοιπόν, μια μικρή απόσταση 120 μέτρων καταφέρνει να ανθίσταται από μόνη της ενάντια στον πάγο και στο χιόνι χάρη σε ένα σύστημα που εξελίχτηκε από την Eurovia, θυγατρική της εταιρείας οδικών έργων Vinci, που ονομάζεται «Power Road».
Η αρχή λειτουργία του συστήματος είναι απλή: Ο δρόμος θερμαίνεται, οπότε λιώνει τον πάγο. Το οδόστρωμα μάλιστα μπορεί να φτάσει ακόμα και τους 60 °C στην επιφάνεια. Ο δρόμος ενσωματώνει σωλήνες στους οποίους κυκλοφορεί ένα υγρό μεταφοράς θερμότητας που θερμαίνεται ανακτώντας ηλιακή ενέργεια. Επομένως, είναι η θερμότητα του ήλιου που χρησιμοποιείται για τη θέρμανση του δρόμου.
Το σύστημα εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες και έχει ήδη δείξει την αποτελεσματικότητά του, καθώς η περιφέρεια της Corrèze επλήγη ισχυρά από χιόνια αυτόν τον μήνα. Μπορείτε να δείτε τη διαφορά μάλιστα στο video που δημοσιεύτηκε από την Eurovia. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο δρόμος αυτός έχει μεγάλο επιπλέον κόστος, €250.000 παραπάνω σε σύγκριση με ένα συμβατικό δρόμο.
Le froid sévit dans le @Departement19, mais certaines de ses #routes sont moins glissantes que d’autres 😉❄️
🛤️#PowerRoad d’#Eurovia se montre plus efficace que jamais contre le #verglas et la #neige : l’#innovation au service de la #securitéroutière et de l’#environnement ! ⤵️ pic.twitter.com/EEHooYJ8lk— Eurovia | France (@Eurovia_France) January 15, 2021
Ο Aurélien Genet, μηχανικός της Eurovia, ωστόσο, επεσήμανε στην τοπική εφημερίδα «La Montagne» ότι το επιπλέον κόστος μειώνεται όσο η απόσταση μεγαλώνει και ότι είναι επίσης ένα σύστημα που επιτρέπει την εξοικονόμηση κεφαλαίων που θα δαπανώντο για την αγορά και τη λειτουργία εκχιονιστικού και αποχιονιστικού εξοπλισμού.
Πριν βγάλετε το κομπιουτεράκι για να κάνετε τους υπολογισμούς για το κόστος σε χιλιόμετρα εθνικών οδών που αντιμετωπίζουν τους χειμερινούς μήνες πρόβλημα με το χιόνι, θεωρούμε ότι η τεχνολογία Power Road θα μπορούσε κάλλιστα να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες, όπως τροχόδρομους σε αεροδρόμια ή δύσκολες προσβάσεις σε ορεινές κοινότητες.