Γράφει ο Σταύρος Καλαφάτης
Υφυπουργός Εσωτερικών Μακεδονίας Θράκης
Η νέα χρονιά ξεκίνησε με δυσκολίες και αβεβαιότητες. Με παγκόσμιες προκλήσεις -την υγειονομική και ενεργειακή κρίση- που αναπόφευκτα επηρεάζουν και τη χώρα μας. Η πανδημία επιμένει, η ενεργειακή κρίση προκαλεί αβάσταχτες ανατιμήσεις στο ρεύμα, το φυσικό αέριο και ο πληθωρισμός -που καταγράφει ρεκόρ εικοσαετίας στην Ευρώπη- επιβαρύνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς όλων μας, φέρνοντας σε δύσκολη θέση τους πιο αδύναμους. Απέναντι σε όλα αυτά, η Κυβέρνηση εξαντλεί κάθε δυνατή προσπάθεια στήριξης των πολιτών. Διατέθηκαν ήδη 43 δις ευρώ για τη ενίσχυση εργαζομένων και επιχειρήσεων στην πανδημία, διατίθενται ήδη 1,7 δις για την ανακούφιση από τις ανατιμήσεις στο ρεύμα και το φυσικό αέριο και έπεται συνέχεια.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η Κυβέρνηση, όλοι μαζί, αντιμετωπίζουμε με κοινωνική ευαισθησία με ρεαλισμό και αποφασιστικότητα τις τεράστιες προκλήσεις, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουμε τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις που κάνουν την Πατρίδα μας πιο ισχυρή οικονομικά, γεωπολιτικά και στρατιωτικά. Η ένταξη στην Πολεμική μας Αεροπορία των πρώτων έξι από τα συνολικά 24 Rafale είναι άλλη μια έμπρακτη απόδειξη των δράσεων που πάνε τη χώρα μας πιο ψηλά και γεμίζουν με περηφάνια όλους τους Έλληνες.
Προωθούμε ταυτόχρονα, δημιουργικές μεταρρυθμίσεις, που βελτιώνουν το αναπτυξιακό περιβάλλον, τις υπηρεσίες που οφείλει να μας παρέχει το κράτος, την καθημερινότητά μας. Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για ακόμη περισσότερες επενδύσεις, περισσότερες επιχειρήσεις, περισσότερες θέσεις δουλειάς. Επιμένουμε σταθερά σε πολιτικές, έργα και δράσεις που αλλάζουν την εικόνα, την ελκυστικότητα και την προοπτική της πόλης μας, της Μακεδονίας και της Θράκης. Επενδύουμε στη δημιουργία νέων συγκοινωνιακών υποδομών, στην ανάδειξη των μνημείων του πολιτισμού μας, στην ανάπλαση χώρων μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη του τουρισμού και τη βελτίωση της καθημερινότητας.
Χαρακτηριστικά αλλά όχι μοναδικά, είναι το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης της Δυτικής Μακεδονίας από το λιγνίτη σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο αλλά και η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, που θα βγάλει τη Δυτική Μακεδονία από την απομόνωση. Είναι η αναβάθμιση των χερσαίων πυλών εισόδου στη χώρα, η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, η ολοκλήρωση του δρόμου Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, των δρόμων προς την Έδεσσα και τη Δράμα, η δημιουργία σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου στον Έβρο.
Στη Θεσσαλονίκη συνεχίζουμε με έργα όπως το μετρό, σχεδιάζοντας ταυτόχρονα, σημαντικές επεκτάσεις, προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο. Το FlyOver, για το οποίο μέσα στο 2022 μπαίνει προσωρινός ανάδοχος. Η σιδηροδρομική σύνδεση για το λιμάνι και τον Προαστιακό της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα έργα βελτίωσης στην 6η προβλήτα και τη διασύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία. Η ενοποίηση του θαλάσσιου παραλιακού μετώπου. Προχωρούν παράλληλα, με γοργούς ρυθμούς μείζονος σημασίας έργα όπως η ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ, με τη δημιουργία σύγχρονου συνεδριακού κέντρου. Η μετατροπή του πρώην Στρατοπέδου «Παύλος Μελάς» σε Μητροπολιτικό Πάρκο Πολιτισμού και Αναψυχής. Το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ. Η δημιουργία Μουσείου Ολοκαυτώματος. Η κατασκευή Παιδιατρικού Νοσοκομείου στο Φίλυρο. Το νέο ογκολογικό νοσοκομείο. Δόθηκαν στο μεταξύ, λύσεις σε δίκαια αιτήματα συμπολιτών μας που έρχονται από το χθες, όπως στο πρόβλημα των αυθαιρέτων για τις 400 οικογένειες στα Μετέωρα Θεσσαλονίκης. Η αρχή έγινε και η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.