Θεσσαλονίκη: “Μη φιλική πολή για τα ποδήλατα”-Τα σχέδια του Δήμου για τους ποδηλατόδρομους

Τα βασικά προβλήματα που εντοπίζουν οι ποδηλάτες με αφορμή τον τραγικό θάνατο της Δήμητρας Ιορδανίδου - Ξεκινούν οι εργασίες σε Παπάφη και δυτικά

Ως μια πόλη μη φιλική για ποδήλατα, με ένα μη ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και με υπάρχοντες που δεν τηρούν τις προδιαγραφές περιγράφει στη Voria.gr τη Θεσσαλονίκη, ο Χρήστος Χατζηγιάννης, Πρόεδρος του Ποδηλατικού Αθλητικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, με αφορμή την τραγωδία με τη θανατηφόρα παράσυρση της ποδηλάτισσας Δήμητρας Ιορδανίδου, χθες, το πρωί, στην οδό Γρηγορίου Λαμπράκη.

«Τα τελευταία χρόνια δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά κάτι προς αυτή την κατεύθυνση, εκτός από μια υποτυπώδη υποδομή που και αυτή δεν πληροί τις προϋποθέσεις. Για μια ασφαλή μετακίνηση με το ποδήλατο πρέπει να υπάρχει ένας μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος που θα ενώνει όχι απλά κάποιες περιοχές αλλά δήμους» τονίζει ο κ. Χατζηγιάννης και επισημαίνει ότι η μετακίνηση σε ποδηλατοδρόμους που πηγαίνουν παράλληλα με αυτοκίνητα και πεζούς είναι μη ασφαλής για τους χρήστες του ποδηλάτου.

Ο Πρόεδρος του Ποδηλατικού Αθλητικού Συλλόγους αναφέρει ότι εδώ και έξι χρόνια με την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΔΟΥ/ΟΙΚ.1920/2016, ΦΕΚ 1053/Β/14-4-2016, έχουν θεσπιστεί Τεχνικές Οδηγίες για την κατασκευή των ποδηλατοδρόμων ωστόσο όπως λέει στη Θεσσαλονίκη αυτές δεν υπάρχουν, ενώ για τους αυτούς που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως στη Λεωφόρο Καραμανλή, αναφέρει ότι έτσι και αλλιώς πρόκειται για ένα πιλοτικό μέτρο.

Ο ίδιος υποστηρίζει επίσης πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια επιθετική στάση των οδηγών προς τους ποδηλάτες, καθώς  οι πρώτοι θεωρούν ότι οι δρόμοι τους ανήκουν ωστόσο επισημαίνει ότι τόσο οι οδηγοί αυτοκινήτων όσο και ποδηλάτων δεν έχουν την κατάλληλή οδηγική παιδεία.

Υπογραμμίζει, μάλιστα, πως στη Θεσσαλονίκη συμβαίνουν σε καθημερινή βάση ατυχήματα όπου εμπλέκεται ένα αυτοκίνητο και ένα δίκυκλο, ωστόσο επειδή τις περισσότερες φορές δεν είναι σοβαρά δεν καταγράφονται. «Και εγώ έχει πέσει θύμα, όταν στην τελευταία βόλτα που έκανα με χτύπησε ένα αυτοκίνητο, ωστόσο ευτυχώς δεν έπαθα κάτι» λέει ο ίδιος.

Ο κ. Χατζηγιάννης σημειώνει ότι αυτό που διεκδικούν οι ποδηλάτες είναι την κατασκευή ενός μητροπολιτικού ποδηλατόδρομου με σωστές προδιαγραφές και ασφαλείς θέσεις στάθμευσης.

Ξεκινούν οι εργασίες για τον ποδηλατόδρομο στη Παπαφή

Για ποδηλατόδρομους που κατασκευάστηκαν την πρώτη δεκαετία του 2000, χωρίς να πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές, όπως λόγου χάρη αυτός της Αγίου Δημητρίου, κάνει λόγο στη Voria.gr, ο Δημήτρης Μήτρου Τεχνικός Σύμβουλος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης.

«Για δέκα χρόνια δεν έγινε η κατασκευή ούτε ενός μέτρου καινούργιων ποδηλατοδρόμων. Εμείς με το που αναλάβαμε και με βάση την επείγουσα ανάγκη που προέκυψε από την πανδημία του κορωνοϊού, προχωρήσαμε στην κατασκευή προσωρινών ποδηλατόδρομων οι οποίοι πληρούν τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί από το Υπουργείο», αναφέρει.

Ο κ. Μήτρου σημειώνει ότι το προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η κατασκευή του ποδηλατόδρομου στην Παπάφη. «Περιμένουμε τα τελευταία κυκλοφοριακά μέτρα από την Τροχαία για να ξεκινήσουν οι κατασκευές. Ο ποδηλατόδρομος θα ξεκινά από τη διασταύρωση της Παπάφη με την Κλεάνθους και θα καταλήγει στην Καυταντζόγλου» αναφέρει.

Σημειώνει ότι μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του ποδηλατοδρόμου στην Παπάφη, λίγο πριν ή μετά τις γιορτές, το προσωρινό κομμάτι που είναι στην Καραμανλή μεταξύ Παπάφη και Καυταντζόγλου και στα δύο ρεύματα, θα καταργηθεί.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα αρχίσουν από τα δυτικά οι εργασίες ανακατασκευής των υπαρχόντων με όλες τις προδιαγραφές, ξεκινώντας από αυτούς στις οδούς Κουντουριώτη και Σαλαμίνος.

Η χρηματοδότηση των έργων θα γίνει από το ΕΣΠΑ και το κονδύλι θα φτάσει το 1,2 εκ. ευρώ.

«Σκοπός μας είναι τα επόμενα χρόνια όλοι αυτοί οι ποδηλατόδρομοι που κατασκευάστηκαν πριν από 10-12 χρόνια να ανακατασκευαστούν βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές, αλλά αυτό απαιτεί χρόνο και φυσικά πόρους» τονίζει ο κ. Μήτρου.

Ο Τεχνικός Σύμβουλος του Δημάρχου αναφερόμενος στους προσωρινούς ποδηλατόδρομους στη Λ. Καραμανλή και Λ. Νίκης σημειώνει ότι έχουν ενταχθεί μέσα στο δίκτυο με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια ενιαία διαδρομή. «Κάποιος που παίρνει το ποδήλατό του από τη Βούλγαρη, μπορεί να φτάσει μέχρι το Λιμάνι. Από την Καραμανλή πηγαίνει Καυτατζόγλου, συνεχίζει στη Λ. Στρατού, πιάνει από τη ΧΑΝΘ προς τα κάτω και βγαίνει στην παραλία, όπου είτε συνεχίζει προς λιμάνι, είτε προς ανατολικά. Υπάρχει η ενοποίηση των δικτύων. Τα ενδιάμεσα κομμάτια που είναι με παλαιότερες προδιαγραφές και αυτά θα τα εκσυγχρονίσουμε» επισημαίνει.

Αναφορικά με τον προσωρινό ποδηλατόδρομο στη Λ. Καραμανλή ο κ. Μήτρου υπογραμμίζει ότι δεν δημιουργεί κυκλοφοριακό κομφούζιο, ωστόσο, όπως λέει, η παραμονή του ή μη θα κριθεί από τις μετρήσεις που θα γίνουν μέσα στο Νοέμβριο μιας και στην πόλη επέστρεψαν οι φοιτητές. «Θα κάνουμε μια επανααξιολόγηση κοντά στα Χριστούγεννα, με βάση τα δεδομένα από τις μετρήσεις που θα γίνουν κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου, τώρα που λειτουργούν και τα Πανεπιστήμια και ανάλογα θα πάρουμε αποφάσεις», σημειώνει.

Στην ερώτηση αν τα δεδομένα δείξουν ότι δεν υπάρχει ανάλογη κίνηση, απαντά ότι σε αυτή την περίπτωση θα καταργηθεί και θα γίνει σε νέο χρόνο, όταν θα λειτουργήσει το Μετρό, ενώ για τον ποδηλατόδρομο στη Λ. Νίκης αναφέρει πως έχει αρκετή κίνηση και ότι θα παραμείνει μέχρι να κατασκευαστεί το νέο deck.

Κλείνοντας ο κ. Μήτρου εξέφρασε τη θλίψη της διοίκησης του Δήμου για το θάνατο της ποδηλάτισσας Δήμητρας Ιορδανίδου και τα ειλικρινή συλλυπητήριά του στην οικογένεια της κοπέλας.

Πηγή: www.voria.gr

Exit mobile version