Αν κάποιος αυτές τις μέρες θελήσει να αγοράσει ένα ζευγάρι παπούτσια από ένα δημοφιλές πολυκατάστημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ίσως χρειαστεί να περιμένει υπομονετικά στην ουρά έξω από αυτό επί μισή ώρα ή και περισσότερο, να διατηρεί απόσταση 2 μέτρων από τους υπόλοιπους μέχρι να έρθει η σειρά του να εισέλθει, με τον περιορισμό της παρουσίας 1 ατόμου ανά 25 τ.μ. στο εσωτερικό του καταστήματος.
Κατά τη μετάβασή του, όμως, στο κέντρο της πόλης και κατά την επιστροφή του στο σπίτι, μπορεί να βρεθεί για άλλη τόση ώρα στριμωγμένος ανάμεσα σε δεκάδες άλλους συμπολίτες του και σε άμεση σωματική επαφή με κάποιους εξ αυτών μέσα στο μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς της πόλης, το λεωφορείο του ΟΑΣΘ. Εδώ, σύμφωνα με την ΚΥΑ, που προβλέπει ανώτατη πληρότητα 65%, μπορούν να βρίσκονται νόμιμα δύο άτομα ανά 1 τ.μ. (!), ενώ είναι αμφίβολο αν κι αυτός ο περιορισμός τηρείται.
Αδιάψευστο μάρτυρα αποτελούν οι εικόνες απόλυτου συνωστισμού στο εσωτερικό αστικών λεωφορείων, που δημοσιοποιούνται από τη Δευτέρα, με την επανεκκίνηση της αγοράς. Σε μια πόλη που πλήρωσε βαρύτατο τίμημα σε ασθενείς, νεκρούς και διασωληνωμένους κατά την περίοδο καλπασμού της πανδημίας, και μόλις τις τελευταίες εβδομάδες έχει αρχίσει να παίρνει «ανάσες», οι εικόνες ασφυξίας τρομάζουν. Κάποιοι άρχισαν ήδη να χτυπούν καμπάνες, προειδοποιώντας πως καταστάσεις σαν κι αυτές είναι θέμα χρόνου να οδηγήσουν σε πισωγύρισμα και νέα αύξηση της διασποράς στην πόλη.
Δημοτικές παρατάξεις και κινήσεις πολιτών έχουν ξεκινήσει καμπάνια με τα ευρηματικά συνθήματα «ΚορωνΟΑΣΘ» και «ΣυνΟΑΣΘισμός», καλώντας τους επιβάτες της αστικής συγκοινωνίας να δημοσιοποιούν στα κοινωνικά δίκτυα εικόνες από το εσωτερικό των λεωφορείων, προκειμένου να αυξηθεί η πίεση προς τον Οργανισμό και το Υπουργείο Μεταφορών για την αναγκαία αύξηση του στόλου των οχημάτων και της πυκνότητας των δρομολογίων.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης λαμβάνει τα δικά του μέτρα, συγκεντρώνοντας στοιχεία που θα αποδείξουν ότι δεν θα φταίνε οι καταστηματάρχες σε περίπτωση έκρηξης ενός τρίτου επιδημικού κύματος, που θα υποχρεώσει την κυβέρνηση να ξανακλείσει την αγορά.
Από την πλευρά του, ο ΟΑΣΘ υποστηρίζει πως υπάρχει αναντιστοιχία των φωτογραφικών ντοκουμέντων και των στοιχείων που διατηρεί ο ίδιος, τα οποία δείχνουν μια περιορισμένη αύξηση της επιβατικής κίνησης της τάξης του 17% με το άνοιγμα του λιανεμπορίου. Σημειώνει πως ο αριθμός των λεωφορείων είναι πεπερασμένος και δηλώνει πως ο Οργανισμός σε κάθε περίπτωση τηρεί τις οδηγίες της ΚΥΑ.
Πηγή: Euro2day.gr