Θεσσαλονίκη: Το μετρό πάει Τούμπα και το λιμάνι συνδέεται με προαστιακό

Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης μιλάει στο ethnos.gr για τα σχέδια επέκτασης του μετρό, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την αναβίωση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας

Ηεπέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, μέσω της οδού Λαγκαδά, αλλά και προς την Κάτω Τούμπα, μόλις ολοκληρωθεί ο κεντρικός κορμός του υπόγειου σιδηροδρόμου, αποτελεί τη βασική προτεραιότητα των συναρμόδιων φορέων για την αναδιάρθρωση και βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Γιάννη Τόσκα. Με την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά στόχος είναι να εξυπηρετηθεί ένα μεγάλο κομμάτι της δυτικής Θεσσαλονίκης, μιας περιοχή που κατά τον κ. Τόσκα έχει τεράστια οικονομική σημασία και είναι συνεχώς αναπτυσσόμενη.

Όπως αναφέρει ο ίδιος στο ethnos.gr, το πότε θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για τα δύο νέα αυτά σημαντικά έργα για τη Θεσσαλονίκη, θα εξαρτηθεί από τα συμπεράσματα της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ), την οποία εκπονεί η Αττικό Μετρό ΑΕ, με συνεποπτεύοντα φορέα τον ΟΣΕΘ.

Στο πλαίσιο της ΜΑΜΘπρώτα ασφαλή συμπεράσματα από την οποία θα έχουμε τους επόμενους οκτώ ή εννέα μήνες, θα εξεταστούν και πιθανότατα να ξεμπλοκάρουν και άλλα πολύ σημαντικά συγκοινωνιακά έργα για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή, με αποτελέσματα όλα μαζί να αποτελέσουν ένα πλέγμα, ώστε να τελειώσει οριστικά η μακροχρόνια ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων κατά τις μετακινήσεις τους με την αστική συγκοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνονται η επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου και η σύνδεσή του με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η υλοποίηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας και ο σχεδιασμός των τροφοδοτικών λεωφορείων γραμμών, ώστε να εξυπηρετούνται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι επιβάτες του μετρό, όταν κατεβαίνουν από τον υπόγειο σιδηρόδρομο.

«Πρόκειται για μία συγκροτημένη και συνεκτική πρόταση για την αναδιάρθρωση της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης. Αρκεί να αναφέρω ότι σήμερα στη Θεσσαλονίκη γίνονται καθημερινά δύο εκατομμύρια μετακινήσεις διάρκειας άνω των 15 λεπτών. Από αυτές μόνο μία στις πέντε, το 20%, γίνονται με την αστική συγκοινωνία. Στόχος μας είναι με τα νέα μέσα οι καθημερινές μετακινήσεις διάρκειας άνω των 15 λεπτών να αυξηθούν στα τρία εκατομμύρια ημερησίως και να αυξηθεί το ποσοστό αυτών που χρησιμοποιεί την αστική συγκοινωνία γι’ αυτές στο 35%. Αυτό μπορεί να γίνει σε βάθος εφταετίας. Μέσα στους επόμενους οκτώ – εννέα μήνες θα έχουμε μία αρκετά συγκεκριμένη εικόνα», λέει στο ethnos.gr ο κ. Τόσκας.

Προαστιακός και θαλάσσια συγκοινωνία

Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ, ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι ένα πολύ οικονομικό μέσο και θα αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό επικουρικό κομμάτι στην επέκταση του μετρό προς τα δυτικά. Στόχος είναι να εξυπηρετήσει ένα τεράστιο τμήμα της δυτικής πλευράς της πόλης και των προαστίων και να εξυπηρετήσει περιοχές, όπως η λεωφόρος Δενδροποτάμου, η Σίνδος, τα Διαβατά, ακόμα και η Χαλκηδόνα.

«Για την ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου χρειάζεται βελτίωση των υποδομών, των βαγονιών, του δικτύου κτλ. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν δύο γραμμές, στις οποίες μπορεί να αναπτυχθεί. Η πρώτη συνδέει τα Διαβατά με τον Ά’ προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και η δεύτερη τη Σίνδο με το νέο σιδηροδρομικό σταθμό. Σε ό,τι αφορά τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, οφείλουμε να την αναβιώσουμε ως πρόταση, διότι πρόκειται για ώριμο έργο», σημειώνει στο ethnos.gr ο κ. Τόσκας.

Exit mobile version