Το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο με επιβάτες πραγματοποίησε ένα από τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΘ το προσεχές διάστημα.
Το ηλεκτρικό λεωφορείο ξεκίνησε το πρωί της Τετάρτης από την πλατεία Ελευθερίας, στο τέρμα των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, επί της οδού Μητροπόλεως, παρουσία δημοσιογράφων.
Το λεωφορείο πραγματοποίησε ένα σύντομο δρομολόγιο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα κινήθηκε στην οδό Μητροπόλεως, έκανε μια στάση στον Λευκό Πύργο και στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς την οδό Τσιμισκή και επέστρεψε στο ίδιο σημείο, για την αποβίβαση των επιβατών.
Ο ΟΑΣΘ παρέλαβε 110 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία, 55 σταθερούς φορτιστές διπλής φόρτισης και τρεις φορητούς φορτιστές, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Τα 110 λεωφορεία της κινεζικής εταιρείας Yutong έφτασαν στη Θεσσαλονίκη την 1η Μαρτίου. Από το Σάββατο 6 Απριλίου έξι από τα 110 λεωφορεία πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές που τέθηκαν στη σύμβαση προμήθειάς τους.
Το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία, που πραγματοποιούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια, είναι φορτωμένο με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων. Το βάρος αυτό αντιστοιχεί σε ένα μισογεμάτο λεωφορείο και θα μεταφέρεται καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμαστικών.
Η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα γίνει μόλις το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία διανύσει 5.000 χιλιόμετρα, δηλαδή, όπως υπολογίζεται, στο τέλος Απριλίου. Αμέσως μετά θα παραληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και θα δοθούν στον ΟΑΣΘ.
Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων. Ακολούθως τα λεωφορεία θα πάρουν πινακίδες κυκλοφορίας και θα ασφαλιστούν. Μέσα στον Μάιο οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί και θα αρχίσουν τα δρομολόγια.
Τα έξι λεωφορεία φορτίζονται από δύο φορτιστές, οι οποίοι τοποθετήθηκαν προσωρινά στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη. Τις επόμενες εβδομάδες, μόλις ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά, οι δύο φορτιστές θα μεταφερθούν σε διπλανό οικόπεδο, όπου κατασκευάζεται ο σταθμός φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων και θα εγκατασταθούν μόνιμα και οι 55 φορτιστές.
Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, ανέφερε πως το επόμενο διάστημα που θα βγουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους, θα αλλάξουν το τοπίο των μετακινήσεων. Υπογράμμισε επίσης πως εντός της επόμενης διετίας θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. «Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζονται, η καθημερινότητα του επιβατικού κοινού αναβαθμίζεται. Τα καλύτερα έρχονται», τόνισε.
«Ο ΟΑΣΘ, αυτός ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, πρωτοπορεί και πάλι. Με την πολύτιμη συνδρομή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανανεώνουμε τον στόλο μας και εισάγουμε την ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Η νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έχει έρθει. Τις επόμενες εβδομάδες τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν, αλλάζοντας το τοπίο των μετακινήσεων. Η προσπάθεια για ποιοτικές υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό συνεχίζεται. Έτσι, πέρα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, έχουμε προσλάβει 150 οδηγούς και επίκειται η πρόσληψη ακόμα 40», ανέφερε αρχικά ο κ. Ταγγίρης και πρόσθεσε:
«Σταδιακά, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέο διαγωνισμό, για την προμήθεια 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων περίπου 250 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζονται, η καθημερινότητα του επιβατικού κοινού αναβαθμίζεται. Τα καλύτερα έρχονται», δήλωσε ακόμα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ.
Τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών λεωφορείων:
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες. Βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, πρέπει να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα.
Διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο.
Είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τέλος, είναι αθόρυβα.
Το λεωφορείο βγάζει δυο συνεχόμενες βάρδιες χωρίς να φορτίσει.
Δείτε τα όσα δήλωσε ο διευθυντής Ανάπτυξης του ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου: