Ξεκίνησε η διαδικτυακή καμπάνια “Journeys to Believe in|See the Unseen”, για την προώθηση του Θρησκευτικού-Προσκυνηματικού Τουρισμού στην διασυνοριακή περιοχή Ελλάδας-Κύπρου στα πλαίσια του έργου Re-Cult Magnum «Μεγιστοποίηση του αντικτύπου του Θρησκευτικού Τουρισμού σε Ελλάδα και Κύπρο μέσα από τη στοχευμένη ανάδειξη και διάδοση της πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς των Εκκλησιών Ελλάδας, Κρήτης και Κύπρου», το οποίο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας Interreg V-A Ελλάδα-Κύπρος 2014-2020.
Η πράξη Re-Cult Magnum, έχει θέσει ως κύριους στόχους της, τη μεγιστοποίηση του αντικτύπου του Θρησκευτικού Τουρισμού και την ανάδειξη της θρησκευτικής υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς των Εκκλησιών Ελλάδας, Κρήτης και Κύπρου δια της αξιοποίησης αποτελεσμάτων και εξοπλισμών των προϋπαρχόντων έργων, Re-Cult και Ψηφιακό Αποσφράγισμα Αγιώνυμων Νήσων.
Ο Θρησκευτικός Τουρισμός έχει ως βασικό κίνητρο το θρησκευτικό συναίσθημα και περιλαμβάνει το σύνολο των δραστηριοτήτων το οποίο σχετίζεται με τις επισκέψεις τουριστών σε μνημεία, χώρους θρησκευτικής σημασίας και ανάλογες εκδηλώσεις θρησκευτικού περιεχομένου. Βυζαντινές και μεταβυζαντινές εκκλησίες, καθεδρικοί ναοί, ξωκλήσια και μοναστήρια, κειμήλια (εικόνες, εκκλησιαστικά αργυρά, άμφια και άλλα), καθώς και ήθη, έθιμα και θρησκευτικές πρακτικές αποτελούν την υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά Ελλάδας και Κύπρου και λειτουργούν ως βασικοί πόλοι έλξης επισκεπτών, από το εσωτερικό των δύο χωρών και από το εξωτερικό.
Οι δράσεις του Έργου περιλαμβάνουν:
– Καταγραφή και ψηφιακή αποτύπωση μνημείων, κειμηλίων και δρωμένων άυλης θρησκευτικής πολιτιστικής κληρονομιάς στη διασυνοριακή περιοχή παρέμβασης.
– Επεξεργασία ψηφιοποιημένων δεδομένων υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς προς χρήση σε καινοτόμες ψηφιακές εμπειρίες εντός υφιστάμενων μουσείων.
– Δημιουργία και πιλοτική λειτουργία τεσσάρων ψηφιακών μουσείων με μουσειακές εμπειρίες αιχμής, όπως είναι η χρήση προβολέων ολογραμμάτων και οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας.
– Δημιουργία ενιαίας διακριτής τουριστικής ταυτότητας (branding) για την Ελλάδα και Κύπρο ως προορισμών Θρησκευτικού Τουρισμού ιδιαίτερου ενδιαφέροντος και προαγωγή ενός νέου μοντέλου Θρησκευτικού Τουρισμού με έμφαση στις ψηφιακές εμπειρίες.
– Ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσεων μελών του κλήρου, επαγγελματιών του τουρισμού και επιστημόνων μέσα από σειρές εξειδικευμένων σεμιναρίων και δύο διεθνή συνέδρια.
Εταίροι του έργου, είναι το Σωματείο ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ (Κύριος Δικαιούχος) , το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου, η Εκκλησία της Ελλάδος, το Επικοινωνιακό & Μορφωτικό Ίδρυμα «Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης» και το Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης Ιεράς Μητροπόλεως Σύρου.
Για την προώθηση του Θρησκευτικού-Προσκυνηματικού Τουρισμού στην Ελλάδα, έχουν ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία τους σελίδες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, με την ονομασία “Journeys to Believe in Greece”, όπου αναρτώνται πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις, ενημερώσεις για εκδηλώσεις και σχετικό υλικό. Συγκεκριμένα, λειτουργούν οι σελίδες σε:
Facebook (https://www.facebook.com/journeystobelieveingreece),
Instagram (https://www.instagram.com/journeystobelieveingreece/),
Youtube (https://www.youtube.com/@JourneystoBelievein-Greece),
Websites (https://journeystobelievein.com/ , https://www.recult-magnum.eu/el),
το περιεχόμενο των οποίων ανανεώνεται σε τακτική βάση.