Ορατές και στην Ελλάδα γίνονται οι ελλείψεις και οι ανατιμήσεις προϊόντων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Το πρόβλημα πλέον δεν εντοπίζεται μόνο στις ελλείψεις εισαγωγών από τη δοκιμαζόμενη Ουκρανία ή από τη Ρωσία που απαγόρευσε τις εξαγωγές σιτηρών και ζάχαρης, αλλά και στα «εναλλακτικά» κανάλια τροφοδοσίας, καθώς αγορές όπως η Αυστρία, η Ουγγαρία, η Βουλγαρία, η Ολλανδία, η Σερβία, η Πορτογαλία κ.ά. μειώνουν τις εξαγωγές πρώτων υλών, βάζοντας ως προτεραιότητα τις δικές τους ανάγκες.
Έτσι, έχουμε και στην Ελλάδα το πρώτο φαινόμενο επιβολής πλαφόν από μεγάλη αλυσίδα σούπερμαρκετ για προϊόν που λόγω του πολέμου είναι σε έλλειψη. Ειδικότερα, η αλυσίδα Σκλαβενίτης στο ηλεκτρονικό της σούπερ μάρκετ έχει θέσει για το ηλιέλαιο και παρεμφερή προϊόντα ως μέγιστη διαθέσιμη ποσότητα τις τέσσερις φιάλες. Σημειώνεται πως πρόκειται για το πρώτο πλαφόν στην λιανική αγορά, καθώς ήδη εφαρμόζονταν πλαφόν σε προϊόντα στην ελληνική χοντρική αγορά.
Ο λόγος για το πλαφόν ήταν το γεγονός πως υπήρξε αυξημένη ζήτηση για ηλιέλαιο μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος και έτσι η εταιρεία προληπτικά πήρε την πρωτοβουλία του πλαφόν ώστε να το προμηθευτούν όσο το δυνατόν περισσότεροι καταναλωτές. Υπενθυμίζεται πως η εν λόγω αλυσίδα κατά την περίοδο του lockdown είχε προχωρήσει σε επιβολή πλαφόν σε προϊόντα απολύμανσης και προστασίας από τον covid 19.
Τονίζεται πως το πλαφόν ισχύει στο ηλεκτρονικό και όχι τα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας, αν και πηγές της αγοράς αναφέρουν πως κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες ελλείψεις στα ελληνικά ράφια, λόγω της εφοδιαστικής αλυσίδας και όχι απουσίας των προϊόντων.