Απαντήσεις στο ερώτημα σχετικά με το ποιος βρισκόταν στη θέση του οδηγού και ποιος σε αυτή του συνοδηγού το μοιραίο πρωινό της 18ης Φεβρουαρίου 2016 επιχειρεί να δώσει η έκθεση πραγματογνωμοσύνης – Αγωγές ετοιμάζουν οι δικηγόροι των Κυριάκου και Αρναούτη
“Φως” στο τι συνέβη το μοιραίο πρωϊνό της 18ης Φεβρουαρίου του 2016, όταν έχασε τη ζωή του ο γνωστός τραγουδιστής Παντελής Παντελίδης, επιχειρεί να δώσει η Έκθεση Ιατρική Πραγματογνωμοσύνης, αλλά και η εξέταση DNA για τις κηλίδες αίματος, που δημοσιεύει σήμερα το protothema.gr.
Η υπόθεση μπήκε στο αρχείο με τους πληρεξούσιους δικηγόρους της Ευφροσύνης Κυριακού και της Μυρσίνη Αρναούτη να προαναγγέλλουν ότι θα ασκήσουν αγωγές αποζημίωσης «εναντίον όσων μας έχουν δυσφημήσει μέχρι σήμερα, προσβάλλοντας βάναυσα την τιμή και υπόληψη των εντολέων μας».
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις 21 Δεκεμβρίου ο αρμόδιος εισαγγελέας με διάταξή του τοποθέτησε την υπόθεση στο αρχείο, τονίζοντας πως ο μάρτυρας που εμφάνισε η πλευρά Παντελίδη ήταν “όψιμος”. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές μετά από τρεις ημέρες η οικογένεια Παντελίδη φέρεται μέσω του συνηγόρου της να προσέφυγε κατά της διάταξης οδηγώντας την υπόθεση σε κρίση σε δεύτερο βαθμό. Ωστόσο, και η εισαγγελέας εφετών στις 14 Ιανουαρίου απέρριψε την προσφυγή κατά της εισαγγελικής διάταξης του εισαγγελέα Πρωτοδικών θέτοντας την υπόθεση στο αρχείο.
Τι αναφέρει η έκθεση πραγματογνωμοσύνης
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της υπόθεσης θεωρήθηκε η έκθεση πραγματογνωμοσύνης, στην οποία ο αρμόδιος ιατροδικαστής κλήθηκε να αποφανθεί “με ποια θέση οδηγού συνοδηγού είναι συμβατές οι κακώσεις που υπέστησαν οι Παντελίδης Παντελής και Κυριάκου Ευφροσύνη”.
Σύμφωνα με τις περιγραφές των Τεχνικών Πραγματογνωμόνων, τις πολλές φωτογραφίες του τόπου του συμβάντος από την Τροχαία Ελληνικού και τις φωτογραφίες του οχήματος, το δυστύχημα έχει γίνει ως εξής, βάσει του συγκεκριμένου εγγράφου που υπεγράφη στις 12 Ιουνίου του 2017 από τον αρμόδιο ιατροδικαστή: «Στις 18/2/2016 και ώρα 8:10 το όχημα προσέκρουσε με την δεξιά πλευρά του στο τσιμεντένιο στηθαίο δεξιά του, εξαιτίας αυτού πήρε αρχικά μικρή αριστερή κλίση και στη συνέχεια πήρε πολύ μεγάλη δεξιά κλίση. Συνεχίζοντας, τελικά ανατράπηκε στη δεξιά μεριά του και σταμάτησε με την δεξιά μεριά του οχήματος και της οροφής του στο έδαφος. Απόδειξη ότι η σύγκρουση και η ανατροπή του δφεν είχαν σχεδόν καμία μετωπική φορά αποτελεί η έκπτυξη μόνο των αερόσακων- κουρτινών της δεξιάς πλευράς του οχήματος και όχι των πρόσθιων αερόσακων οδηγού συνοδηγού”. Όπως τονίζεται στην έκθεση στο όχημα εισέρχονται λίγο πριν σταματήσει την κίνησή του μεταλλικές κουπαστές».
“Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει επιπέσει με δύναμη σε σταθερά εμπόδια με την δεξιά πλευρά του και εν συνεχεία έχει ανατραπεί επίσης στην δεξιά του πλευρά (απόδειξη της δεξιάς πλευρικής και όχι μετωπικής σύγκρουσης είναι το άνοιγμα των δεξιών πλαϊνών μόνο αερόσσακων και καθόλου των μεωπικών αερόσακων οδηγού συνοδηγού). Όλοι οι επιβαίνοντες σε ένα αυτοκίνητο που συγκρούεται έτσι, εφόσον είναι δεμένοι με τις ζώνες ασφαλείας, όπως και δεν ήταν οι δύο στα πρόσθια καθίσματα τουλάχιστον, θα πεταχτούν βίαια στη δεξιά μεριά του οχήματος, όπως και συνέβη. Ο θανών όταν τον χτυπά η σιδερένια δοκός, έχει την πλάτη του στην πόρτα στην δεξιά πλευρά του οχήματος και μάλιστα παράλληλα με αυτήν. Η στάση αυτή δεν θα ήταν δυνατή αν καθόταν αρχικά στη θέση του συνοδηγού, διότι δεν υπάρχει τρόπος σε ένα αυτοκίνητο που ΔΕΝ έχει περιστραφεί γύρω από τον κάθετο άξονά του, όπως στο δυστύχημα αυτό, ο δεξιά καθήμενος να στρίψει και να βρεθεί με την πλάτη στην δεξιά πόρτα”, τονίζεται στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης του αρμόδιου ιατροδικαστή.
“Βάσει των παραπάνω ο οδηγός, μη φορώντας την ζώνη ασφαλείας, θα τιναχτεί στα δεξιά λόγω της σφοδρότατης δεξιάς σύγκρουσης, θα βρεθεί πάνω από την συνοδηγό και θα μπορέσει λόγω της μεγαλύτερης απόστασης που έχει να διανύσει (κοντά 1,50 μέτρο από τα αριστερά προς τα δεξιά του οχήματος), να βρεθεί με την πλάτη στην δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, στον δεξιό πλευρικό αερόσακο και σε ύψος τέτοιο κοντά στην οροφή του αυτοκινήτου, το οποίο ήδη έχει ανατραπεί στα δεξιά, ώστε η εισερχόμενη μεταλλική δοκός να τον χτυπήσει πρώτα στα δεξιά του κρανίου και να συνεχίσει διαγώνια λοξά προς την δεξιά τραχηλική χώρα και την αριστερή ωμοπλατιαία χώρα, τρία σημεία του σώματος του που ακουμπούν εκείνη τη στιγμή στον δεξιό πλευρικό αερόσακο, με τον οποίο πορεύεται σχεδόν παράλληλα η μεταλλική δοκός”.
“Με την περιγραφή αυτή του συμβάντος εξηγούνται εύκολα και οι εκδορές και εκχυμώσεις στην περιοχή του αριστερού γόντας του παντελεήμονα Παντελίδη, οι οποίες θα μπορούσαν να προκληθούν όταν το αριστερό του γόνατο χτύπησε στο τιμόνι, ενώ άρχιζε τη βίαιη κίνησή του προς την δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου”, επισημαίνεται στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης του Ιατροδικαστή σχετικά με τον θάνατο του Παντελή Παντελίδη.
ΥπογραμμίΖεται ακόμη πως ο «δεξιά καθήμενος θα χτυπήσει με τον δεξιό του ώμο την πόρτα του συνοδηγού, όπως ακριβώς έκανε η Ευφροσύνη Κυριάκου, η οποία έχει υποστεί απολύτως συμβατά με τα ανωτέρω, κάταγμα του άνω άκρου του δεξιού βραχιόνιου οστού. Έχει υποστεί δε μόνο το συγκεκριμένο κάταγμα του δεξιού ώμου διότι διένυσε πολύ μικρή διαδρομή, ακριβώς επειδή καθόταν στη δεξιά θέση του συνοδηγού, απείχε δηλαδή από την πόρτα περίπου 20 εκατοστά μόνο».
Η έκθεση εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης
Ενδεικτική είναι και η έκθεση εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης, στην οποία τονίζονται τα εξής συμπεράσματα: “Η ανάλυση DNA των δειγμάτων 1(σάρωση στο προσκέφαλο του καθίσματος του οδηγού), 4 ως και 8 (σαρώσεις σε καστανέρυθρες κηλίδες από το τιμόνι) , 9 (καστανέρυθρη κηλίδα στην εσωτερική επιφάνεια πόρτας οδηγού), 11 (καστανέρυθρη κηλίδα στο κάθισμα του οδηγού), 12 (καστανέρυθρη κηλίδα στο κάθισμα του συνοδηγού, δεξιά και προς το πλάι του καθίσματος) και 13 (καστανέρυθρη κηλίδα στο σπασμένο τζάμι παραθύρου του συνοδηγού που ήταν πεσμένος προσταμέσα απέδωσε κοινό γενετικό τύπου STR, ο οποίος ταυτίζεται με τον γενετικό τύπο STR του θανόντα Παντελίδη Παντελεήμονα”, τονίζεται στο έγγραφο.
“Από την ανάλυση του DNA των δειγμάτων 2 και 3 (σαρώσει από την αριστερή επιφάνεια του τιμονιού) προσδιορίστηκε κοινός κύριος γενετικός τύπος STR, ο οποίος ταυτίζεται με τον γενετικό τύπο του θανόντα Παντελίδη Παντελεήμονα”, υποστηρίζεται στην έκθεση, ενώ γίνεται αναφορά σε δείγμα κηλίδες που βρέθηκαν στο πλαϊνό κολωνάκι της πόρτας του οδηγού, που ταυτίζεται με γενετικό τύπου Θήλεος Ατόμου. Αντίστοιχες κηλίδες που ταυτόζονται με τον γενετικό τύπο Θήλεος Ατόμου εντοπίστηκαν σε υφασμάτινη πλαϊνή επιφάνεια, πάνω από το πίσω τζάμι στα πίσω καθίσματα, πίσω από το κάθισμα του συνοδηγού αλλά και στην πίσω επιφάνεια του καθίσματος του συνοδηγού.
Οι δηλώσεις των δικηγόρων της Φρόσως Κυριάκου και της Μίνας Αρναούτη
“Οι Εισαγγελικές διατάξεις θεώρησαν, ευλόγως, ότι τα επιστημονικά αδιάσειστα δεδομένα της υπόθεσης, δηλαδή η εξέταση του γενετικού υλικού από την καμπίνα του οχήματος και η ιατροδικαστική εξέταση από τον διορισμένο από την Εισαγγελία ιατροδικαστή δεν συμφωνούν με την κατάθεση του μάρτυρα ότι οδηγός ήταν ο Παντελής Παντελίδης. Ως αποτέλεσμα , οι πρόσφατες Εισαγγελικές διατάξεις κατέληξαν και πάλι στο εύλογο συμπέρασμα ότι το αυτοκίνητο δεν το οδηγούσε η Φρόσω Κυριάκου , και έτσι απερρίφθη για 4 φορά η έγκληση των μηνυτών”, είπε ο δικηγόρος τροχαίων ατυχημάτων, Ιωάννης Κωλέττης.
“Οι κ.κ. Εισαγγελείς έκριναν ότι η κατάθεση του μάρτυρα που εμφανίστηκε 5 έτη μετά το συμβάν, δεν μπορεί να θέσει υπό αμφισβήτηση την αποδεικτική δύναμη των επιστημονικών δεδομένων αλλά και των λοιπών στοιχείων τα οποία συλλέχθηκαν σε χρόνο εγγύς του συμβάντος. Για 4η φορά έκριναν πως οδηγός του μοιραίου αυτοκινήτου ήταν ο Παντελής Παντελίδης και έθεσαν την υπόθεση στο αρχείο, επιβεβαιώνοντας για 4η φορά την κατατεθείσα από την πρώτη στιγμή αλήθεια της εντολέως μου”, δήλωσε στο protothema.gr ο δικηγόρος Χρήστος Άσπρος.